Frågor om kärlek och sånt

2010-10-27 | 02:47:56 | Direktlänk | Kärlek | 9 Kommentarer
Är du i ett förhållande? näj.
Har du kysst någon idag? näj.
När går gränsen vid otrohet? när man förminskar sin partner inför sej själv och andra för att vinna en stund med någon annan.
Är du romantisk? ja.
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? intelligent, rolig, omtänksam, säker i sej själv.
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? rolig, extremt fånig och passionerad.
Vad är viktigt i ett förhållande? att man har roligt och litar på varandra. att man är tillsammans för att man genuint älskar varandra och inte bara för att ha nån.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? massor med gånger. jag har gråtit inför de jag tycker om, de jag inte tycker om och de jag inte alls bryr mej om. kan int hjälpare.
Har du lekt med någons känslor? jo.
Hur många har du varit ihop med? en drös, vad kan det vara, en fem stycken ungefär.
Länge höll ditt längsta förhållande? fem år.
Hur länge var ditt kortaste? några månader.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? om jag blir kär vill jag ju va tillsammans med karln, men jag trivs väldigt bra med att vara singel också. jag och jag har så roligt ihop.
Är du en bra pojk/flickvän? jag hoppas det. bara man förstår hur jag funkar annars kan jag nog upplevas som väldigt underlig.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? en som heter per.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? tjugoett om jag räknar rätt.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? näe. om jag ska ha en tauering ska jag ha en stor japansk tat på hela ryggen. inge annat.
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? lika tror jag. är en sån som har sjukt svårt att göra slut och drar ut på det tills den andra gör nåt åt det. fegt men också beroende på separationsångest och en dum lojalitetskänsla som går lite överstyr.
Hatar du ditt ex? absolut inte. hatar inte nåt av mina ex, de flesta ser jag som goda vänner.
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? nej.
Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? ja. brev, foton och sånt.
När du vill ha någon, vad gör du? blir skitfeg. när jag verkligen är intresserad blir jag sjukt blyg. vill typ gömma mej när jag ser personen.
Bästa raggningsrepliken? inte en aning. ta mej till havet typ.
Hur skulle den perfekta dejten se ut? jag har inga sådana fantasier. perfekta dejten är helt enkelt när allt flyter och man inte kan sluta prata och röra varandra. tiden och omgivning försvinner.
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? så kan jag ju inte gradera. har massa viktiga personer av motsatt kön i mitt liv.
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? jag skulle typ gå i miljoner bitar.
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? har aldrig haft den drömmen. har inga teoretiska orsaker det är bara nåt som aldrig längtat efter.
Vill du ha barn? nej.
Blir du lätt kär? småförälskad blir jag lite då och då men kär, det händer faktiskt mer sällan.
Vad faller du för? det klassiska, humor och intelligens. jag tycker om människor som känner sej själva, nyfikna människor, människor som drar med mej på saker och kan diskutera utan att bli sura, som man kan tycka olika med. människor som har passion i sej, som är komplexa och överraskar med sin personlighet.
Vad är det mest avtändande du vet? mammas pojkar, som söker en mamma i sin flickvän och vill bli omhändertagna, de som gör skillnad på flickvän och vän, missunsamma, bittra människor.
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? för mej är det viktigt att grundvärderingarna är detsamma annars tycker jag olika kan vara väldigt spännande.
Har du fått ditt hjärta krossat? jamen.
Hur raggar du? det vet jag inte riktigt, jag bara gört typ.
Har du en ”utseendetyp” hos killar? jag dras till långa killar har jag märkt. och av nån anledning har alla mina ex haft tjocka läppar. undrar vad freud har att säga om det.
Vem var din första kärlek? en som hette (heter får vi hoppas) jens.
Vad tycker du om att ligga på första dejten? om det känns rätt, kör hårt.
Vad tycker du om one night stands? inte min grej.
Är kärlek allt i livet? om man utvidgar meningen med ordet kärlek så det sträcker sej långt utöver bara parförhålllande så ja.
Är du i ett förhållande? Haha nä.

Har du kysst någon idag? Nä, räknas det att min systers hund typ slickade mig i ansiktet och Zoya har säkert gjort det idag också. Typiska busiga hundar. Haha usch.

När går gränsen vid otrohet? När man tittar på andra på stan och bah gud vad snygg hon var hon vill jag ligga med. Nä, gud vad dumt det där lät. Haha. Men jag tycker gränsen går vid otrohet om killen ligger med någon annan eller kysser en annan tjej eller kollar efter andra tjejer och inte är intresserad utav mig. Jag har som tur är aldrig råkat ut för någon kille som vart otrogen hoppas jag i alla fall. Jag vet ju inte, då jag haft distans, men jag tror det verkligen inte i alla fall.

Är du romantisk? Ja det kan man då säga, jag har skickat kärleksbrev, skrivit dikter osv. Men ja, jag är nog i stora hela romantisk.

Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Snäll,rolig, en kille som inte alls tänker bara på sig själv och bryr sig om mig, kan få mig att skratta då och då, en sån man kan prata om allt om, han får ju gärna vara snygg också, men hans insida ska vara superbra och han ska vara lite knäpp som jag. Fast han behöver förstås inte också ska man kunna prata om allt.

Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? rolig, kan prata om allt (en sån kille jag ska verkligen träffa nu nästa gång...). Lite småknäpp, påhittig, kärleksfull.

Vad är viktigt i ett förhållande? Att man är tillsammans för att man älskar varandra och att båda bryr sig om varandra lika mycket och att det märks att man är tillsammans.....

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Flera gånger.  Mest med den senaste. Men det var mest för jag inte alls mådde så bra då som ni kanske trodde i bloggen. Jag visade nämligen inte allt där. Inte allt som var dåligt.. Nu ska jag inte vara tillsammans med någon förrän jag känner den personen BRA innan! Annat är dumt. Man måste veta om den andra personens alla olika sidor innan, annars kan det gå illa och man kan må väldigt dåligt över att personen sitter och spelar tv-spel istället för att umgås med mig som åkt långt,långt eller sitter framför datorn i flera timmar och skiter i mig. Men jag var ju så jävla dum i huvudet så jag sa ingenting. Jag bara grät hela tiden istället och han tröstade mig inte ofta alls. Han bara sa vad är det och sen somnade han om. Ja, mitt ex var väl inte så himla bra om man säger så... Sen var jag ganska dum som inte åkte hem också och nu sa jag alldeles för mycket. Men det skiter jag i....

Har du lekt med någons känslor? Ja och det är jag arg på mig själv över att jag gjort nu. Så himla dumt. Ska aldrig mer göra det.

Hur många har du varit ihop med? fyra.... dock inte så seriös kan man väl säga. inte den andra i alla fall eller inte fjärde heller. För han kunde inte ens skriva en kommentar eller vara kärleksfull där på slutet. Så då slutade jag det med och funderade på att göra slut hur länge som helst. Till han gjorde det tillslut. Genom msn. Han kunde väl ha ringt va? Nä, men det gjorde han inte. Jag är värd något mycket bättre. Han kunde inte hälsa på heller för att han sa att det var för jobbigt. Seriöst. Nu ska jag sluta skriva massa dumt men jag säger ju bara sanningen. Förlåt mitt ex om du läser detta. Men det tror jag då inte du gör. Dessutom på han fanns jag aldrig med i hans liv ibland. Som att hans kompisar var viktigare än mig då jag hälsade på ibland.

Länge höll ditt längsta förhållande? några månader.... Nästa ska bli ett långt och fint. Så länge kan jag lika gärna vara singel tills den där fina personen dyker upp som är bra på alla sätt och vis. Som jag är värd. Den där personen som bor nära mig och som jag lär känna på riktigt innan vi blir tillsammans.

Hur länge var ditt kortaste? några månader.....

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Både och. Men det är klart man vill ha ett förhållande. men jag trivs himla bra som singel. Men jag är hellre singel än olycklig i ett förhållande. Man ska ju vara lycklig i ett sådant!
Som jag var i mitt första och lite i dom andra med men inte lika mycket.

Är du en bra pojk/flickvän? Jag hoppas väl det åtminstone.

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Ingen. Jag har inte sovit bredvid någon av det motsatta könet sen April. Värsta trist.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Mamma var 15 och pappa var 20  och de var världens sötaste par när de var unga, har man kunnat lista ut. Det känns ju som dem var det i alla fall. När de åkte på alla deras semestrar, badade nakna, festade, sov i en bil, skrev kärleksbrev till varandra när pappa var i lumpen osv. Allt låter ju så underbart när de berättar om det och den där hunden som var så söt, som de hade och den där jätte söta katten. Jag har sett bilder :).

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Nej, verkligen inte. Sånt är bara fånigt tycker jag faktiskt.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Blivit dumpad.

Hatar du ditt ex? Jag hatar inga utav mina ex. Men jag ogillar kanske litegrann nån utav dem och de kan ni gissa er till vem jag menar. Men han var bara egoistisk så jag ska inte ogilla honom.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? ja, min första kille men ingen annan. Fast det var just efter det tagit slut men jag skulle inte vilja det nu. Min teori om att bli ihop med ex igen är att det aldrig fungerar.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? Ja, 2 saker.

När du vill ha någon, vad gör du? Blir fegast i världen i alla fall om det är här där jag bor. Men jag ska våga nu har jag tänkt. Han är ju så fin och jag fantiserar om honom hela tiden. Därför vill jag handla där lite oftare också ifall man skulle se honom menar jag. Så man bara kan titta och drömma.

Bästa raggningsrepliken? Haha, det här var ganska kul när han sa på Urkult " Jag vill ligga med dig" och jag sa " Men jag måste veta om du är bra på att hångla först" Men jag vet ingen bra ärligt talat.

Hur skulle den perfekta dejten se ut? Finns nog ingen perfekt men när tiden bara rinner iväg och plötsligt hamnar man i samma säng och sover sött brevid varandra. Hon eller han kanske håller om mig hela natten. Det vore allt bra fint det.

Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?Jag har ingen sådan. Finns alldeles för många fina av motsatt kön!

Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? jag skulle bli ledsnast i världen ett tag för att sen ta mig upp igen och tänka att han var dum i huvudet som gjorde något sånt dumt. Jag skulle aldrig ta tillbaka honom om han vart otrogen emot mig.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Kanske. Men jag vet inte.
Vill du ha barn? JA!


Blir du lätt kär? Småförälskad och förälskad men kanske inte så lätt kär. Inte nu längre. Men förut blev jag lätt det. Men inte nu. Som tur är kan man väl tycka.

Vad faller du för? Vad svårt. Men blyga söta personer, såna som har egen klädstil, såna som kan vara sig själva med mig, som man kan skoja med, prata om allt om, såna som har brunt hår, lockigt hår, blont hår,  alla möjliga färger gillar jag på håret faktiskt, bruna ögon kanske eller blå. Nä vad svårt. Jag faller för sjukt mycket! Både hur personen är och hur den ser ut. Fast just den här personen jag fallit för som jobbar i en butik, den personen han har ju lite av det jag gillar. Men jag vet ju inte om han är singel. Det är nog det jobbigaste och jag vågar ju inte göra någonting. Hoppas jag ser honom på krogen eller så nån gång. Då kanske jag vågar. Men jag tvivlar. Jag blir så knäpp och tror jag är för ful. Så töntigt. Så ska jag inte tro!

Vad är det mest avtändande du vet? Alltså om man får vara lite dum men hiphoppare klädstilen= förstora kläder helt enkelt haha. Sen säger jag inget mer. Finns mer också. Men det håller jag för mig själv.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?  Nu är det viktigt. Men det behöver inte vara allt. Men så länge man har något gemensamt i alla fall och funkar bra ihop!

Har du fått ditt hjärta krossat?  MEN ja, jag sa ju det förut.

Hur raggar du? Vet inte. Går typ fram och sen plötsligt hånglar vi. Nä, jag skojar bara nu, men det var så på Arvikafestivalen 09, det var en supersöt kille jag var lite berusad, vi hade pratat i några timmar och sen hamnade min tunga i hans mun och sen hamnade vi i mitt tält och han var sådär supersöt. Jag minns honom så väl när jag tänker på det. Han var nog bland det sötaste jag sett.

Har du en ”utseendetyp” hos killar? Jag tror jag har det, men jag vet inte. Men jag gillar långa killar, smala killar men även killar som har bara lite mage men ändå inte är tjock liksom, tighta jeans är fint, skjortor,munkjackor kan vara fint, converse, ja, alltså jag gillar killar som ser ut som poppojkar haha och annat också förstås! Lockigt hår är vackert eller bruna ögon. Jag gillar så mycket. Mer också. Svårt att säga alltihopa. Den där killen jag tycker är fin som bor här, han är superfin men jag kan inte förklara hans stil. Det är bara så sött när han ler.

Vem var din första kärlek? Mats
Vad tycker du om att ligga på första dejten? Haha det är väl bara göra det om man känner för det tycker jag då.

Vad tycker du om one night stands?  Det är ju ganska kul men det är inte så kul sen efteråt när man kanske blir lite förälskad eller vad som helst. Jag gillar inte one night stands längre knappt tror jag eller jag vet inte vad jag ska säga om saken. Man gör som man vill tycker jag. Jag får bara ångest av det. Så jag ska nog försöka att inte göra sånt mer.  Fast det är ju trevligt också, men kärlek är så mycket bättre.

Är kärlek allt i livet? Ja. Kärlek kan ju vara allt från kärlek till en hund eller ens föräldrar,vänner vad som helst!

Kathleen

Jeg er enig i at kjærlighet er meningen med livet, og også enig i at den jo kan være så mangt!

2010-10-27    09:28:18    http://kathleen-bean.blogspot.com
Matilda

Åh. Kärleksbrev. Nuförtiden är det sms eller mail, eller ett privat meddelande på fejjan. Men nej, jag tycker fortfarande att kärleksbrev är finast. Gärna med doftkuvert och små ritade hjärtan. Lite fint i kanten sådär.

Jag ska nog skriva ett ikväll..

2010-10-27    10:08:09    http://matildamodigh.com
anna

jag är verkligen inte romantisk! tycker lätt det känns fjantigt haha

2010-10-27    10:08:41    http://addspirit.blogg.se/
marie

Haha, vad är det för hemlighet då? :o

fast man kanske kan gissa.. hm. aja. haha x)



Vi får kolla med lullen om hon är hemma från skolan någon dag i början på nästa vecka då!

2010-10-27    10:28:39    http://lillbrun.blogg.se/
Anna T

sv: Yes :) kan fråga några. Vi måste lista ut var vi ska vara med ^^

2010-10-27    11:34:52    http://annatjernstroms.blogg.se/
Daniel

Vettiga tankar du har om kärlek & sex!:)

2010-10-27    12:41:44    http://danielfagerholm.webblogg.se/
Anonym

ja att man skulle bli sugen av att ta en tugga...

fast det kanske är lagom på en liten vägg sådär...jag vet inte. :)

2010-10-27    13:44:33    http://farmorsskafferi.blogg.se/
anna

fast att tatuera in nåns namn är ju bara idiotiskt ;P

2010-10-27    13:57:39    http://addspirit.blogg.se/
c

sv: naw tack. tänk du tkr alltid jag är fin, även fast jag själv inte gör det haha. men lägger upp outfit ändå, för det kändes som en mysoutfit med tanke bakom, typ. att det skulle vara macthande o så. någon jäkel därute kanske tkr det är kul att kolla på eh, lät fel men du fattar.



och åh vad jag önska att mitt brev kunde dimpa ner i din brevlåda idag, det skulle du må så bra av ju! :-( det var ju lite pepp i det, även om jag kanske svävade iväg på kärleksmoln när jag skrev det, haha jag vet inte. men idag har det gått med posten i alla fall, så det kmr väl förhoppningsvis i slutet av denna vecka :-) fredag maybe? =) jag har förresten tänkt skicka ytterligare en grej snart, så du får håll utkik i brevlådan! ;D <3

2010-10-27    14:17:31    http://dailydoseofimagery.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback