Äppelkaka

2009-05-03 | 19:35:19 | Direktlänk | Recept | 0 Kommentarer
Ingredienser:
50 g smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver

smaksättning: 2 tsk vaniljsocker, jag använder det + äpplen :).

Sätt på ugnen på 175 grader. Smörj och bröa formen.

Smält fettet och häll i mjölken. Den kan gärna bli varm. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt den varma mjölken med fettet och ev smaksättning. Rör till sist ner mjölet blandat med bakpulver. Häll smeten i formen och häll sedan i dina skurna äppelbitar som har vart i lite socker och kanel. Sätt in i ugnen, i 35-40 minuter.

Sen smaskar ni i er en god kakbit! :)






Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback