Årsresume 2012 Oktober-December

2012-12-31 | 14:15:00 | Direktlänk | Blandat | 0 Kommentarer
Oktober:
 
 
Första Oktober började med en middag med min vän Carro som jag precis hade lärt känna då på min lediga dag :).
 
 
Fyllde år och åt smaskens middag med mig själv.
 
 
Sen åt jag gofika när mamma hade kommit hem och öppnade några paket när jag fyllde 22 år.
 
 
Fick fina födelsedagspresenter, denna fina tavla av Sanna som jag ska ha i mitt kök den dag jag flyttar hemifrån!
 
 
Åt en god tårta som jag köpte på coop när  jag firades i efterskott på min födelsedag :).
 
 
Åkte till Sundsvall för att träffa min fina brevvän Hanna och vi fikade på ett väldans fint fik.
 
 
Jag fikade först en god macka och sen blev det hallongrotta, makaron och kaffe i efterrätt. Var en himla trevlig dag :). Samma dag så var jag hemma hos en fin kompis.
 
 
Födelsedagsfikade i efterskott med Anders och Linda.
 
 
Marie var också med såklart, vi bytte födelsedagspresenter =).
 
Det som var extra fint i oktober var att jag fick fina sms och annat fint, det finns att läsa om i inlägget http://popflickan.blogg.se/2012/october/fina-saker-just-nu.html#comment
 
 
Hade lugna helger och hade en fin kanintröja på mig.
 
 
En webcambild från Oktober.
 
http://popflickan.blogg.se/2012/october/mer-sadant-som-ar-fint.html#comment skrev ett till inlägg om sådant som är fint.
 
Mamma fyllde 50 år men det har jag inga bilder från men hon fick fina presenter i alla fall =).
 
 
I mitten på Oktober var jag på festis hos Robert där Sanna var på g.
 
 
I slutet på Oktober bjöd jag föräldrarna på middag och sen chillade jag hemma innan jag hade en gosig kväll hos en kompis.
 
 
Dagen efter så for jag till Saltmagasinet och fyndade lite med mina föräldrar och tog tjusiga bilder vid vår Hamn.
 
Oktober verkar ha varit en himla bra månad och jag fortsatte jobba på Ängetskolan också.
 
November:
 
 
Började månaden med att ta webcambilder på mig själv. :D Ja, jag gillar min webcam! =)
 
 
Bjöd Sanna på middag från Castello, himla mysigt.
 
 
En dagens klädsel från den kvällen.
 
 
Samma kväll var vi på brasfest i mickes föräldrahem och det var hur mysigt som helst.  Sedan åkte vi till Olles där jag dansade med Anna- Carin, en väldans fin vän som jag jobbade med i somras. Efter krogen gick jag hem till mysis och sov.
 
 
Loppisfyndade fina ljuslyktor för 1 kr styck.
 
 
Födelsedagslunchade med Erika en månad i efterskott, åt smaskens sallad till lunch och fick finfina presenter.
 
 
Köpte en jättefin mugg och kopp. Inte så spännande men de får vara med för att de är så fina.
 
 
Hade en ledig vecka i november eller flera lediga dagar i alla fall då jag inte fick jobba, här fikade jag med Marie på lundbergs som vanligt och tog tydligen väldigt suddiga bilder.
 
 
Köpte en jättefin stickad tröja på Indiska.
 
 
Bowlade för första gången sen jag var liten med Carro,Robert och Mattias, himlarns trevligt var det!
 
 
Firade Sanna på hennes födelsedag, vi åt middag på La Casa Mia och sen firade vi henne hemma hos hon.
 
 
Samma kväll blev det fest hemma hos henne, micke och nicke var också med,
 
 
Fick en jättefin pyjamas av mamma som jag myste med i sängen en lugn lördagskväll.
 
 
Ännu en fika med Marie och hennes syster Linda :).
 
 
I slutet på november var jag på hockey med carro,mattias å robert :). Samma dag som jag fikade med Linda och Marie.
 
 
Sen efter hockeyn blev det fest hos Carrobarro :) Anna var med också för då var hon hemma i Ö-vik en sväng, bästaste Anna, Fest med bästaste människorna! :) Sannis, micke å nicke va också med!
 
December:
 
Började December med en lördagsfika på Reuterdahls med Sanna =).
 
 
Hade mysig tvåmansfest med Sanna på kvällen och sen gick vi ut på Olles där vi tog en Irish Coffe och träffade micke å nicke. 
 
 
Började december också med världens förkylning som tog ett tag innan den försvann ur kroppen, var hemma och drack en massa te och hade inte så fina ögon.
 
 
Vi hade en mysig fest med en massa gott, adventsmys festen som ska bli till tradition :). Vi drack hemgjord glögg och åt en massa godsaker och hade skoj tills sent på natten.
 
 
Helgen efter hade jag en lugn helg och myste i gosiga kläder och hade gosig tröja på mig.
 
 
Söndagsfikade med systeryster och köpte klappar.
 
Sen jobbade jag mest och sen fick man lite julledigt och lördagen innan julafton blev det julfika och då åt jag detta goda.
 
Hanna och hennes systeryster på julfikat.
 
 
Sen drack jag och marie lite "saft" efter julfikat och julklappsutdelningen.
 
 
Samma kväll blev det fyrmansfest hemma hos Sannis. Hon var lika fin som vanligt.
 
Sedan blev det utgång på Olles, jag och sanna dansade massor som vanligt, men här satt vi och spanade på människor, jag och nicke.
 
 
2 dagar senare blev det julafton och här är en julaftonskram från julafton, julafton var lika fin och mysig som vanligt.
 
 
På juldagen blev det utgång på olles med sannis och "storebrorsorna" micke och nicke, vi åt trerätters och dansade massor.
 
 
Annandag jul så invigde jag en gosig tröja och hälsade på farmor för att ge henne lite klappisar och fika.
 
Sen jobbade jag några dagar och nu har jag haft världens lugnaste helg, idag är det nyårsafton och jag ska fira med några fina vänner. Får hoppas det blir lyckat och trevligt. Men tror jag nog. Nästa år hoppas jag på mer jobbande, att jag kanske börjar utbilda mig till kock, flyttar hemifrån till en fin lägenhet, kanske tar körkortet, eller åtminstone börjar övningsköra. Att alla får må bra och att jag hittar på mycket skojsiga saker. 2012 har varit ett bra år med inte så himla mycket depp, har lärt känna micke och nicke massor som är två väldigt fina personer,blivit närmare vän med en finfin människa. Jobbat massor, köpt en bärbar dator som jag hade tänkt göra massor av länge och nästa år ska bli ett ännu bättre år helt enkelt! Sen kan man hoppas att jag kanske får jobb på ett fik, eller börjar vikariera i ett kök. Det vore himla fint. Annars hoppas jag på att få jobba ett tag till på ängetskolan där jag vikarierar just nu och har gjort sen i september. Där jag trivs ganska så bra =).



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback