Hej tisdag.

2012-08-14 | 11:23:44 | Direktlänk | Blandat | 3 Kommentarer
Igår fikade jag med en gammal vän och min telefon ringde.  Min arbetsledare ringer och frågar om jag vill jobba 2 veckor på ett nytt ställe. Jag säger att jag skulle vilja vara ledig några dagar och då sa hon att en annan kvinna som är chef att hon trodde nog att jag skulle vilja vara ledig lite och jag vet inte, men jag får så dåligt samvete över att jag tackade nej. Men hon sa även att man får säga nej någon gång. Men nu tänker jag njuta av att vara ledig några dagar tills jag är redo att jobba igen. För jag kommer garanterat få en massa fler chanser också ska jag skriva in mig i vikariebasen för att få jobba som köksbiträde, på dagis och sådär. När jag tänkte på hur dåligt detta år började och hur bra allting har blivit, jag har fått jobba hela tiden sen i februari och tänker på vilken tur jag har haft och då tror jag nog att efter jag har varit ledig lite så kommer året nog fortsätta lika bra!
 
Jag mår ju bra på insidan också, det är ju hur underbart som helst. Nu ska jag sätta mig ute i solen och skriva ett litet brev och bara njuta litet. I dag ska jag och sannis boka biljetter till sthlm också för på söndag ska vi se kent i sthlm och åker hem på måndagen, sen är jag hur redo som helst på att jobba igen. För då har jag haft lite mer semester. Så nu ska jag sluta känna dåligt samvete. Det är bara dumt!
 
Puss på er finisar!

fanny

Klart du inte ska ha dåligt samvete, man måste ju få vara ledig också:)

Svar: sant! ska sluta upp med det nu :)
Lisa

2012-08-14    16:39:06    http://blanchettheart.blogspot.se
Erika Berglund

Klart att du ska vara ledig också. Det går ju inte att bara jobba och jobba hela tiden heller :) Och jag vill ju att du ska vara hos oss hela tiden ;)

Svar: Näe, precis! :) Ja, jag vill vara hos er hela tiden också juuu! :)
Lisa

2012-08-15    09:39:45    http://morgondimma.blogg.se/
Anna T - Nörd & Filmskapare

Ja alla förtjänar att vara lite lediga ibland ^^!

sv: Kommer sakna dig massa <333 ja de får vi

Svar: ja, tycker jag med!
sv: kommer sakna dig massor med! det får vi :)
Lisa

2012-08-15    13:12:36    http://www.annatjernstroms.blogg.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback