Saker som man aldrig glömmer. Ord som liksom fastnar i huvudet och verkar stanna kvar där resten av livet. Än fast jag inte tänker på orden längre. Så finns de alltid kvar. Äh. Nu lägger jag upp det här utkastet.

2011-03-22 | 21:46:33 | Direktlänk | Tankar | 5 Kommentarer
Som när den där killen jag hade 2008 sa till mig att jag hade söta bröst. När min senaste pojkvän alltså 2010, sa till mig att jag hade den fastaste rumpan och sa till mig att jag var vacker. Nu vet jag faktiskt inte helt ärligt om han menade att jag var vacker. När folk ger en såna där underbara komplimanger. Att min syster säger att jag har en tantklänning, jag blev sur först. Men sen tänker jag, det är ju bara gulligt att vara lite tantig och det kan jag vara. Att hon sa att jag hade en Dileva klänning var ju också bara fint eftersom jag tycker ju om Dileva. Mindre fina saker att minnas är när min lärare i högstadiet sa att jag hade blivit slank. Jag minns det än idag. Det borde man väl egentligen ta som något positivt, men det gjorde inte jag då, än fast jag visste att jag var lite mullig innan.

Jag gick i 8an eller 9an och läraren säger till mig, Lisa, du har blivit så himla slank och den här Lisa för en herrans massa år sedan, hade ätstörningar och tyckte ju att hon var tjock och då menade ju läraren att jag var tjock innan. När en sjuksyster. Seriöst. Sjuksyster säger till mig när jag mår som dåligast i 9an (om det var då) "Men Lisa, du har ju alltid vart lite mullig". Det är liksom sånt som etsar sig fast än idag. När människor säger att man är rar, fin och snäll. Det känns ganska konstigt. Fast jag tar ju åt mig ändå. Jag är ju snäll och vill alla människor väl. Jag vill ingen människa något elakt och jag blir ledsen när fina människor mår dåligt. Jag kanske snackar lite för mycket ibland. Men jag vill ingen illa. Jag vill alla väl och vara alla till lags.

Jag kommer aldrig glömma när jag var och badade för flera,flera år sedan och de sa till mig att jag var tjock och det var säkert då den där ångesten dök upp. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut än idag. Jag vet inte när jag kommer bli det. Men jag vet att jag är en god bit påväg. Jag ska äta det jag mår bra utav att äta och det gör jag ju med, än fast ibland äter man kanske lite för mycket skit. Måste bli lite nyttigare alltså hehe.

Sen finns det fler saker man aldrig glömmer. Som den dagen min första pojkvän gjorde slut med mig. Men han gjorde slut med mig på världens mognaste och bästa sätt. Som ingen annan gjort. Så det är bara så fint. Jag menar. Han gjorde slut med mig i verkliga livet! Så som man ska göra det och nu idag flera år senare kan vi vara vänner och det är ju fint! För han är ju en himla fin person och det är ju fint också att jag är vän med hans systrar!
Jag glömmer aldrig heller såna där fina stunder, som att sova i tält med fina personer. Men vissa saker skulle man kanske vilja glömma. Som när ens mamma var sjuk. Eller som att när jag blev kallad för hora (utan någon anledning.) När jag blev mobbad i flera år i högstadiet. Sånt glömmer man inte.  Jag glömmer aldrig heller när det var en kille som gjorde och sa knäppa saker till mig när jag var 14 och på min första festival.

emma

det där var en himlans fin och öppen text. verkligen.

2011-03-22    22:01:25    http://timglas.spotlife.se
Devinia Euvel

<3

2011-03-22    23:29:25    http://devinia.se
Erika

det finns då idioter till allt!! men det är tur att det finns fina människor också! :)

2011-03-23    00:23:11    http://sparvel.blogspot.com
catarina

vilken ärlig text! gud, hälften av sakerna hade jag ingen aning om att du 'utsatts' för. fy så hemskt :( allt såntdär lämnar ju spår, det gör ju det.. :(

men jag tycker du ska (försöka) börja se dig för den du är! du är fin, tro mig. folk skulle inte ljuga om en sån sak, det blir ingen glad över. så tro på mina ord! :)



& den här meningen reagerade jag lit på; "Jag vill alla väl och vara alla till lags"

skitfint. MEN, det kan också göra att du glömmer dig själv ibland. viktigast är ju faktiskt du, att du mår bra ;* bara så du tänker på det! <3

2011-03-24    05:49:31    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
busskompis

låt den där ångesten rinna iväg med vattnet sötnos, du har alltid varit vacker under dom år jag kännt dej och var det säkerligen hela tiden före det med, låt ingen dumming få dej att tänka ngt annat.

2011-03-24    15:41:32   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback