Tisdag

2011-04-12 | 22:32:24 | Direktlänk | Tankar | 2 Kommentarer
Jag behöver inte skicka något mejl... Men jag måste besöka arbetsförmedlingen nästa gång jag är på stan, usch, så läskigt. Men jag har ju bara lite frågor jag måste ställa. För konditorutbildningen är en arbetsmarknadsutbildning i Umeå, så då måste man söka via arbetsförmedlingen och jag måste höra om de kan göra ett undantag och ta in mig i umeå eftersom vi inte har någon konditorutbildning här i Örnsköldsvik. Men de borde ju kunna göra ett undantag tycker man! Men jag får se hur det blir. Har ändrat mig lite, men jag ska åtminstone söka till den utbildningen, men nu är jag sugen på att gå en gastronomiutbildning i kreativ matlagning i Umeå som är på 2 år och sista terminen har man praktik på en resturang, jag tycker ju om att laga mat massor också.

Jag ska åtminstone söka till båda två och sen får vi se hur det blir. Jag har blivit medlem i en bostadssida i umeå också. Ni får hålla tummarna för mig? :) I morgon ska jag åtminstone söka och på torsdag måste jag besöka arbetsförmedlingen. Efter man gått konditorutbildningen så är man en konditor och efter man gått matlagning så är man en riktig kock. Båda två är riktigt lockande! Jag ska utbilda mig till båda, men först det ena och vara det ett tag och sen byta bana eller så! I morgon ska jag ha en fixardag också, måste plugga, skriva på cv och sånt där.

Idag har jag i alla fall städat massor, promenerat och sånt där. Har haft en finfin tisdag. Resten av veckan ska bli bra också!
Puss och blir roligare bloggning någon annan dag!

PS: Håll tummarna att arbetsförmedlingen är snälla med mig också och att de kan göra ett litet undantag för mig eftersom utbildningen inte finns här? Men jag gillar min andra hans plan väldans mycket med också så! :) Vi får se vad det blir i höst! Jag har iaf siktat in mig på att flytta hemifrån till i höst!!! Men då måste jag ju komma in också men det bör jag göra eftersom det är grundläggande behörighet så. Håll tummarna också för att jag klarar sista kursen!!!

Linda

Håller alla tummar och tår för att du ska komma in på båda samt få en lägenhet!! :D

2011-04-12    22:57:05    http://taggtroden.blogg.se/
Mikaela

håller tummarna! saknar dig också finis, vi borde kanske se till att träffas i sommar?

2011-04-13    14:44:02    http://moodfortotalwar.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback