Skickat.

2010-03-15 | 22:59:15 | Direktlänk | Tankar | 12 Kommentarer
Nu är det där mejlet som jag skjutit upp i hundra år skickat. Äntligen är det skickat, nu får jag se vad som händer och vad jag får för svar. Kommer väl inte våga logga in på min mejl nu, bara för att jag är så rädd för svaret. Ja, sån är jag. Men kommer ju logga in där tillslut. Det är svårt då man inte riktigt vet vad man vill. Men jag vet att jag måste plugga upp mina betyg, att jag vill plugga någon trevlig kurs på universitet någon gång, ha ett cafejobb, det är väl den största drömmen. Men man måste ju ta tag i livet också och fundera var man vill bo och allt sånt där. Tur att jag bara är 19 år än och har hela livet framför mina fötter. Det finns  mer jag vill göra också och man hinner ju alltid ändra sig. Allt löser sig tillslut tror jag, som en brustablett. Som en klasskompis i gymnasiet alltid sa. Tur jag tog det här sabbatsåret och tänker ut vad jag vill göra. Fast det är inte så jävla tur, för jag är less på det, men nu måste jag ju ta tag i livet också, det första steget var ju mejlet i alla fall. Äsch nu fick jag lite ångest i stället. Men det löser sig som sagt. Alltihopa.

Totally

bra!

2010-03-16    00:18:56    http://totally.webblogg.se/
Candy

Usch, jag är likadan. Har jag skickat något viktigt mail vågar jag inte logga in på mailen för att jag är så rädd för svaret.

2010-03-16    00:19:40    http://www.eye-candy.se
/C'

först nu; nu blev jag nyfiken. vad är det för mail? äsch, det kanske du varken vill ta såhär eller tänka på. jag håller tummarna i alla fall!

och angående ditt sabbatsår; alltså, jobbigt att du typ verkar vara delad; tycka att det var bra att du tog det men å andra sidan få ångest. men det är väl vad vi kallar det; framtidskräck. kind of.

jag är också där.. men jag menar; du verkar ju "ha så många järn i elden" (hah, ursäkta uttrycket) jämt? bara du inte börjar tröttna på saker som tidigare fått dig att må bra. då är ju något tokigt :/ jag tänker på alla de saker du har beskrivit; bakat, umgås med vänner, promenera.

visst, dagarna i ända kan det väl bli lite långtråkigt.

jag kom faktiskt just precis själv underfund med - nu ikväll alltså - att jag behöver något äventyrligt. komma iväg/göra nåt galet, väldigt impulsivt/upptäcka nya sidor av mig själv och världen runtom. man blir så fast i smeten, eller hur? man fastnar i rutiner/en viss livsstil.



okej, ehm. det blev som jag skrev av mig till dig nu. hope you don't mind ;$



NU ska jag börja svara på det du kommenterade idag;



brevvänner. :) vad sött det låter! lite barnsligt sådär, men vem har inte rätten att vara barnslig? ;) men jag säger; why not. :) kanske inte att jag är så van vid det, men absolut. för när det dimper ner oväntade grejer i brevlådan är alltid kul!



aha, du gillar gbg. åh, vad sägs om att ta en tripp ner dit? haha, men jag känner verkligen för att se den staden alltså. jag var väl där nångång under min barndom, men det minns man ju förstås inte mycket ifrån, hehe.



yep, alla blir lika överraskade när jag säger 'natur'. det är inte min grej. uschfyblä. det tog mig bara lite för lång tid att inse det, men det får man ju också se som en erfarenhet, visst? och jag går andra året ska tilläggas. men nofuckinway att jag fortsätter på Nv. jag pallar inte med det helt enkelt. o då skojar jag inte. jag har mått så jävla åt botten man kan göra. mycket pga skolan. så nejtack, jag vill inte hamna där igen.



jaså, teater! skoj! :o oh jisses, jag har scenskräck, så det skulle inte passa mig haha.

men vad var det som gick så fel? i och för sig, du säger att du inte trivdes. vetduvad? det har jag aldrig gjort, någonsin i en klass. eller i idrottsföreningar jag gått i. det här med att 'platsa in' är inte så jävla enkelt.. inte när man är en som funderar lite för mycket kring allt också.

härligt i alla fall att du tog studenten o detdär! dit tror jag faktiskt inte att jag kommer komma. jag kommer inte komma så långt på gymnasievägar.



gulligt att du bryr dig så mycket som du faktiskt gör & skriver så fina & uppmuntrande saker <3

jag tycker det är skit att behöva leva såhär. jag hatar mig själv. jag orkar inte leva 'för mig själv' längre. jag vill bara lägga alla jävla bekymmer på nån annan, låta nån annan reda ut komplexa mig - åt mig.

medicinering, njä. ännu ingen påbörjad.

och samtal, hrm. det är förhoppningsvis pågång..

annars så gick det väl bra hos läkaren idag. jag fick ut en lungnande medicin som ska hjälpa när det blir för.. outhärdligt helt enkelt.



och du har ju rätt i det du säger - det bästa är att försöka hålla sig sysselsatt. annars sitter man bara där o börjar deppa.

så jo, jag jobbar på det. jobbar på att må bra. det är det enda jag försöker koncentrera mig på just nu.



haha, jag älskar långa kommentarer så fortsätt gärna kommentera långt ;>



kramar<3

2010-03-16    00:42:38    http://differentways.blogg.se/
/C'

tack för dina söta små kommentarer såhär sent inpå natten ;*

2010-03-16    01:17:35    http://differentways.blogg.se/
Emma says style, love & rock and roll.

ååh jag förstår vad du menar med mejlsituationen... Haha, jag vågar knappt gå in på min mejl heller. Antingen bra besked eller sådana jag blir besvikna av. men man vill ju såååå mkt!

2010-03-16    08:58:36    http://emmasays.blogg.se/
marie

Åh har du skickat nu. Hoppas på bra svar!

Och att du vågar kolla mailen ;)

2010-03-16    09:24:26    http://lillbrun.blogg.se/
Lova

så jätte söt blogg du har!!

2010-03-16    16:23:19    http://engalenprick.devote.se
M

Hoppas du får ett bra svar på mejlet :) kram

2010-03-16    16:28:39    http://conler.blogg.se/
Mathilda

Grymt fin design du har :)

2010-03-16    18:31:50    http://talkinghead.blogg.se/
nicolina

livet är lite scary ibland. men allt kommer bli finito för dig, :)



jag är lite rädd för att jag inte vet vad som händer och hur det kommer hända. eller ännu värre: att det inte skulle hända något alls. men, allt löser sig, i hope.

2010-03-16    18:53:28    http://somettbrevutanslut.wordpress.com
Erika

Alltid bra att ta tag i saker som man skjutit upp =)



Sv. Jag håller tummarna för att det inte blir någon ändring för din del så att vi kan åka och hälsa på EkoMalin. Det vore jätteskoj. Vi skulle dyka upp hos henne runt 14-tiden och det passar ju bra.

Du får vara kartläsare ;)



Kramar!

2010-03-16    19:16:58    http://morgondimma.blogg.se/
/C'

din långa kommentar var det första jag möttes av imorse, & tack så fint. <3



a jo. jag tror vi alla funkar så - att vi vill prestera något vi själva känner oss nöjda/tillfreds med. komma nånvart i livet, i vår egen takt naturligtvis. men människor är liksom "karriär"lystna.



tänk vad underbart att gå längs gbg's gator, fika, shoppa. ja! allt detdära låter awesome, fast skulle det nångång ske måste vi stämma av med varann. för som sagt - jag bor ju i sthlm jag, heh (a)



jag håller med om att nätter är fina. det är som man tänker extra mycket då, och får massa idéer och blir så himla blödig på nå' vis. visst ere så?



åh, hihi! vad gullig du är verkligen! jag ger dig gärna min adress, men KANSKE inte såhär offentligt. ;$ tycker det är smått otäckt att ge ut alltför personliga uppgifter på nätet nämligen.. så om du har nån mailadress eller så? :)



jag ska faktiskt på en intervju på en Folkhögskola nu på tors. :) så jag förhoppningsvis får något att tänka på tills hösten dåra.



skolan gick fel för att.. jag inte alls intresserar mig för ämnen som matte, kemi, fysik.. blaablaa, you name it.

och det var så himla hektiskt all the time! sånt jävla tempo. jag begravdes i allt 'skolgöra'. jag glömde bort hur man levde vid sidan om & har mått piss pga. det helt enkelt.



och som du säger - det kommer lösa sig. allt löser sig? nä. inte riktigt allt. men jag vill tro & hoppas på att mitt liv reder ut sig åtminstone. det vore i alla fall en bra början.. så man äntligen kan få må HELT bra, nån gång..



hjärtan till dig

2010-03-16    20:53:08    http://differentways.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback