Om min söndag

2010-06-06 | 22:24:03 | Direktlänk | Tankar | 7 Kommentarer
Klev upp kvart i nio, åkte på loppis, kom hem igen, slappade mest och åt god yoghurt, drack te och skrev ett litet brev till min brevvän Malin, slappade i hundra år till, nä, tog faktiskt bort en herrans massa ogräs, fixade biffarna och ställde in dem i kylen en timme, kikade lite på Lyxfällan,kokade spagetti, stekte biffarna och gjorde smaskens sås, åt middag, rastade Zoya, var ute på tomten i ren tristess, planerade vad vi ska äta hela veckan som kommer, skrev upp ett recept i min bok, bakade smulpaj med hallon och björnbär i, kikade på Bröllopsyran med en massa bra artister, läste lite bloggar, åt mera mentos,betalade telefonräkningen och blev sur på mig själv än en gång, för att jag tog abonnemang förra hösten, jag som inte trodde det var bundet. Men det är bundet till nästa år i September hehe.

Har haft ångest och har mera ångest, livet är lite jobbigt och jag borde göra något utav livet. På tisdag ska jag i alla fall träffa Erika igen, för en promenad, det är alltid trevligt. Jag borde reda ut en sak och jag borde ta tag i mitt liv, borde inte vara så jävla rädd för allting. Borde inte skriva massa skit heller, får mer och mer ångest över att det var ett år sedan jag tog studenten på fredag, men jag hinner väl komma framåt i mitt liv ändå, dessutom behöver man inte komma framåt jämt,  det här tycker jag var så bra sagt:

"Men nu tror jag att man alltid åstadkommer något bara genom att treva sig framåt i livet, göra någon glad eller bara genom att finnas till." och detta

"
Du är så ung ännu,så du hinner åstadkomma mycket ännu. Det viktigaste är att du följer din inre kompass och gör det som du mår bra av.!"

Men man kan väl säga såhär, jag har kommit rätt mycket framåt i mitt inre och jag gör en massa fina saker, men jag måste ta tag i mitt liv genom andra saker också. Snart ska jag nog se på film tror jag, vet dock inte vad det blir, orkar inte gå och lägga mig ännu, fast vet inte om det blir film heller haha och jag hoppas,hoppas jag får mina shorts i morgon! Bara därför kommer jag säkert inte få dem.



Bild från förra våren när jag satt ute och skrev ett litet brev och drack te, det är nog den mysigaste sysselsättningen jag vet, förutom att kramas eller hångla förstås.

Puss.

Lisa

Te och brev, ja, det är nog jämställt med hångel och kramar :)

2010-06-06    23:48:46    http://artvsfashion.blogg.se/
Linda

Jag tycker precis som du säger - du verkar ha kommit långt och gjort en otrolig utveckling inom dig. Det är trots allt det viktigaste. Vi behöver tid till sådant också :)

2010-06-07    10:03:22    http://taggtroden.blogg.se/
Little Peaché

sv: om man inte vill plocka ögonbrynen så behöver man inte!

2010-06-07    10:44:32    http://littlepeache.webblogg.se/
Little Peaché

sv: vad duktig du är som gick på promenad. hur länge gick du?

Kram på dig

2010-06-07    11:26:36    http://littlepeache.webblogg.se/
DG

Grymt mysigt med loppis ju

2010-06-07    12:17:44    http://dergham.blogg.se/
/C'

TACK SÖTNOS för alla finingkommentarer, jag blir så glad. bra, hitta på massa grejer nu, du är så bra & fin du, njut av livet! du ska snart få ett brev också, svarade ditt senaste nyss & ska lägga det på brevlådan ikväll. & var inte avundsjuk på mig, ditt liv är minst lika värdefullt! det jag beskrev var ju inte så värst stora grejer egentligen, men bara man lär sig se smågrejerna som en glass osv så blir allt himla mycket mer betydelsefullt. men det är svårt, jag vet. & jag är glad de dagar jag lyckas verkligen gilla livet & tycka det är underbart att leva. finns inget värre än motsatsen. jordgubbarna har förresten farmor köpt, & fråga mig inte var hon fick tag i dom för ett så billigt pris som 19,90 (stod på kartongen) :O dom var riktigt smarriga! det är min pojkväns hund btw, :) dom har en likadan orange! hah, fast då kanske det inte heter labrador ;$ jättefina vovvisar i alla fall, jag är ju liksom van vid en liten plutt, men stora hundar kan va så väldigt snälla & söta dom med. & ja, vi måste verkligen ses. kan riktigt tänka mig hur trevligt vi skulle ha ihop! visst, jag är alltid blyg i första mötet med folk, & tycker själv inte jag är så jätterolig och spännande faktiskt (självförtroendet som spökar..), men visst vill jag träffa dig, absolut! pussar, <3

2010-06-07    14:07:39    http://differentways.blogg.se/
julia

jag älskar sättet du skriver på, det är något speciellt som bara får mig att vilja läsa mer och mer. ta vara på det!

kramis

2010-06-07    22:28:33    http://yourshadow.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback