Fredagsnatt

2010-06-05 | 01:07:49 | Direktlänk | Tankar | 8 Kommentarer
Ångest och sånt dumt. Min dag har spenderats såhär: slappat, gjort hushållssysslor, ätit god hemgjord pizza, vart hemma hos min syster och även hemma hos Robert, druckit lite alkohol, cyklat ned på stan, vi skulle till en buss på fest, men sen skulle de på krogen och jag var ju inte förberedd och hade mitt leg med med mig, så jag kom ju inte in, men ville ändå inte in på krogen och betala massa pengar (som jag inte har.) Cyklade hem och var extremt kissnödig (haha spännande va). Hemma och kröp in i min pyjamas, äter just nu två mackor med smör och ost+ dricker ett glas vatten, fick ett spännande sms ifrån en vän, som snart kommer hem till Ö-vik igen, längtar! Just nu är jag trött och har lite jobbig ångest. Såg massa fulla studenter, som tar studenten nästa fredag på stan, några som inte kunde ta hand om sig själva, vet inte om det var studenter, men ändå, kanske, och är glad över att än hur full jag  har varit, så har jag ändå kunnat ta hand om mig själv. Får ångest över att jag inte åstadkommit något värdsligt eller kommit framåt i mitt liv på ett år. Jävligt mycket ångest. Borde inte skriva såna här skitinlägg heller och jag är rädd och jag borde prata med dig, jag vet inte varför det ska vara såhär.

Puss.

/C'

du skriver inte bajs <3 du skriver insiktsfulla grejer enligt min mening, du vet & kan peka på vad som gnager i ditt huvud.

brevet har anlänt kan jag även meddela, tack för det. sorgset men fint. jag ska svara så fort jag kan, frimärken + kuvert har jag.

& jag blev nästan rörd när du skriver så här fint till mig inpå natten - ja tänk, om vi kunde slå oss ner tillsammans på ett fik - precis NU! det hade aldrig varit fel.

men, en vacker dag så. pussar & kramar på dig, du är toppen.

2010-06-05    01:33:57    http://differentways.blogg.se/
Devinia Euvel

sv - Ja, precis. Sara ska äntligen gifta sig. :D

Jag kommer spendera större delen av sommaren i Norrland, så vi får passa på att träffas så mycket som möjligt tycker jag.

Och eftersom Sandra är intresserad av Crille så borde vi festa tillsammans så hon får lägga in en stöt på honom. ^^

2010-06-05    02:08:41    http://ultrapid.blogg.se/
anna

Du är så ung ännu,så du hinner åstadkomma mycket ännu. Det viktigaste är att du följer din inre kompass och gör det som du mår bra av!

ems

Åhh, vad jobbigt det låter.

Jag har själv mycket ångest, man kan liksom inte tänka klart och massa negativa tankar kommer upp.

Och jag vet att det kan kännas så, men man kommer på sätt och vis alltid framåt i livet.

Det är ju i motvind och inte i medvind som en drake stiger, sägs det.

Jag vet ju inte vad du vill åstadkomma med livet, men man behöver inte alltid prestera och vara andra till lags, och det är ok att vara på samma punkt, även om det är jobbigt.

Jag kan säga av egen erfarenhet att känna att man inte åstadkommer något är hemskt.

Men jag har börjat tänka annorlunda.

Mina två bästa vänner tar studenten nästa vecka, hade jag inte mått dåligt hade jag också tagit studenten i år. Men det jag har åstadkommit (i skolan) under de här åren är i princip försök och misslyckande.

Men nu äntligen, har jag lyckats att läsa en kurs på komvux. Och är påväg framåt.

Men nu tror jag att man alltid åstadkommer något bara genom att treva sig framåt i livet, göra någon glad eller bara genom att finnas till.

2010-06-05    17:45:02    http://shatteredbutliving.blogg.se/
Erika

Förstår inte varför människor ska dricka sig så fulla så att de inte kan ta hand om sigsjälv. Trist.

Ibland känns det som om livet står still och som om man inte åstadkommer något, men hur det än är så rör man sig alltid framåt.



Ska jag hämta upp dig kvart i tio ungefär imorgon? På granngården eller utanför huset?



Kramen!



2010-06-05    19:14:38    http://morgondimma.blogg.se/
Marie

Åh, tack så mycket :D



Sv: Varsågod!

Jag älskar också att göra fynd! =)

2010-06-05    19:54:19    http://mariestayreal.blogg.se/
ems

SV: Ok, det låter bra! ^^ Komvux är rätt så bra, men tufft. Nu läste jag bara ett ämne på en termin, men det är ändå en 100-poängs kurs.

Men det som är så bra med komvux är att man kan gå dit och göra det man ska, se får man gå hem.

Det är inte som riktiga gymnasier där man måste vara social jämt och gå flera timmar varje dag.

För intelektuellt klarar jag mer än godkänt i de flesta ämnena, men jag klarar inte att gå heldagar och att vara social dessutom.

Så då är komvux ett bra alternativ, det är ju vuxna som går i klasserna, och det är inte samma krav på att bilda grupper, välja vem man ska gå med, och man behöver heller inte känna sig utanför om man väljer att inte prata (man kan ju prata skolgrejjer, men man behöver ju inte gå in på något mer) med någon, för man är ju bara där för att läsa in ett ämne.

Nu ska jag sluta skriva, jag skulle kunna skriva i evigheter haha.



Vad ska du läsa till hösten?



Hoppas att du har en bra lördagskväll!! ^^

Kramar!

2010-06-05    20:15:09    http://shatteredbutliving.blogg.se/
pelle

Kissenödig alltså? Spännande indeed! Berätta mer! ;)

2010-06-05    21:34:08    http://pellespersonliga.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback