Svar på frågorna från frågestunden

2010-07-14 | 13:53:41 | Direktlänk | Frågestund | 7 Kommentarer

Vad är det finaste plagget du äger och vilka bloggar läser du? :)

Jag kan nog inte riktigt svara på vilket det finaste plagget jag äger är, men den här klänningen är bland mina favoriter i alla fall.

 

Vilka bloggar jag läser, nä usch vad svår fråga. Jag läser jättejättejättejätte många bloggar. Alla möjliga.  Men här får ni en liten eller stor lista på några utav alla dem jag läser!:

http://differentways.blogg.se/

http://helh.blogspot.com/

http://moncheriblogg.blogg.se/

http://www.vintageportalen.se/

http://www.lyckobacken.se

http://morgondimma.blogg.se

http://garderobstankar.blogspot.com/

http://beatasbilder.blogg.se/

http://enoughisenough.blogg.se/

http://hellobenjamin.blogg.se

+ en massa fler, det bor en liten bloggnörd inom mig! Tacka vet jag bloglovin :).

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kr?

Åka till Paris först och främst, handla en massa nya kläder, ge bort lite kanske till nära och kära, flytta hemifrån (fast det skulle jag bara göra om jag pluggade eller hade jobb), skänka lite pengar till välgörenhet, men först och främst spara mycket pengar!

 

Vad fick dig att le senast?

När jag tittade på Cleo förut inatt.


Om du fick skapa en egen glassmak , vad skulle det bli ?

Någon blandning emellan en massa bär och kanske lite vanilj och marängsviss aktigt. Någon spännande liten smak skulle det vara i alla fall och den skulle vara väldigt färgglad precis som jag.

Jag får väl passa på att be dig säga tre nånting du älskar/hatar?

Tre saker jag älskar:

1. Te i alla möjliga färger och smaker

2. Resa (fast har dock bara rest inom Sverige ännu)

3.Spontanitet (dock är jag spontan alldeles för sällan.

Tre saker jag hatar
:

1. Homofobi.

2. Människor som tror att de är bättre än vad de egentligen är.

3. Mobbning (dock något som förekommer alldeles för ofta och som de flesta har råkat ut för tyvärr, men det är verkligen något som kan bryta ned en människa rakt ned på botten.)


Vad drömmer du om?


Flytta hemifrån så jag får inreda min lägenhet alldeles själv, isåfall skulle det vara mycket fina omaka tekoppar som jag skulle dricka mitt te ur, mycket loppis och second hand inspirerat, sen skulle jag bjuda hem mina vänner på hembakta kakor och te, att resa till Paris och en massa andra länder för att upptäcka världen,skaffa mig ett fint jobb som jag trivs med, Cafe kanske?

Hitta någon fin människa att bli tillsammans med, som gillar mig för den jag är,som tar hand om mig när jag är ledsen, som jag kan ha små äventyr med, fika med, hitta på en massa saker med, allt sånt som jag vill hitta på, som jag kan bjuda på hembakta kakor och te. Sen drömmer jag om en massa andra saker med. Men det här var väl det som jag kom på först.


Om precis allting var möjligt imorgon, allting! Vad skulle du göra då?

Flytta hemifrån!,få det där fina jobbet, där jag trivs och där ingen försöker vara bättre än vad den egentligen är, flyga till Paris och upptäcka Paris, gå på Amelie fiket, äta en massa baguetter och dricka en massa vin, lära mig franska eller så kanske jag bara vaknade upp och lärde mig franska? Hångla med en fransman, resa till alla länder jag vill resa till. Köpa alla klänningar jag vill ha. Jag skulle ha pengar och betala tillbaka min syster och sen skulle jag resa med henne till något fint ställe där vi kunde shoppa och bara hitta på fina saker, nu talar jag om min syster Sanna, för jag har faktiskt två systrar. Ta med henne till Göteborg så hon fick upptäcka världens mysigaste stad. Träffa alla människor jag vill träffa igen och några jag aldrig träffat. Åka på en massa loppisar.

Nu kommer jag inte på något mer, men jag hoppas det här var ett någorlunda bra svar i alla fall.

 

Är det slut mellan dig och levi? varför? :(

Hahah, alla som läser min blogg, vet redan att det är slut emellan oss. Men för att vi inte passade för varandra, för att vi var för olika, för att det var oseriöst, i alla fall enligt honom som inte ens kunde komma och hälsa på, känslorna tog slut helt enkelt och han och jag passade verkligen inte ihop, än fast vi kanske trodde det en liten stund.  Dessutom sa han att han skulle betala min andra resa till honom, jag hade fått en femhundring av Farmor och Farfar och var jätteglad för jag hade lite pengar, då sa han att jag kunde betala resan dit för det och när jag skulle åka hem skulle han betala den biljetten egentligen också, han hade sagt det från början, men jag hade inga pengar, kanske 300 kr kvar att leva på (jag hade bara fått matpengar av min pappa), det var det jag levde på, så jag fick ringa min pappa när han var i skolan, så fick pappa sätta in pengar och betala hemresan för han hade slut på sina pengar, han som skulle betala resan. Han var ingen bra kille och jag hoppas du inte läser det här. Men jag trodde ju han var en bra kille från början. Men sånt vet man ju aldrig.

 

Om du kunde transportera dig vart du ville precis just nu, vart skulle du hamna?

I Eskilstuna så jag fick träffa Lenita som jag inte träffat sen i Juli förra året, men ändå så är vår vänskap lika underbar fortfarande. Så skulle vi bada, gå på second hand, spela sällskapsspel, titta på filmer och annat skoj.

 

Vad gör man under sega sommarlovsdagar?
Åker och badar, skriver brev till okända människor eller kanske till sina brevvänner, bakar någon god kaka, man kanske aldrig har bakat förut, åker och har picknick med någon vän, gör en endagsutflykt, färgar håret i någon spännande färg, läser någon bra bok, promenerar, lyssnar på bra musik, ligger ute i solen och njuter utav värmen, går och fikar kanske. Nu har jag tyvärr inga fler förslag på vad man kan göra då.


När blev du full för första gången?


Första gången när jag blev riktigt full, var nog Mars 2007, Jonas hade köpt några cider till mig och tyckte jag skulle följa med på en fest i Domsjö och där blev vi bjudna på en massa öl och allting snurrade i mitt huvud, jag förstod inte vad som hände, jag låg och rökte i snön, hånglade med en himla snygg tjej, låg och skrattade när jag kom hem så det bara flög yoghurt ur min mun och ja, allt var himla skoj och nytt alltså. Sen skulle vi se på film och jag däckade direkt, innan jag ens minns ordet av.

Favoritdrink? Dricker aldrig drinkar, så jag har tyvärr ingen.

 

Favoritböcker? Romaner!! :)

 

Favoritkonsert/festival? Min första riktiga konsert- Håkan Hellström i Umeå och min första konsert med Kent och favoritfestival, jag har bara vart på tre olika festivaler, men jag får nog säga Arvika eller Urkult.

 

Vad tror du är meningen med livet? Att bli lycklig och Harmonisk.

 

Vill du gifta dig? Någon gång vill jag gifta mig ja!

 

Vad är det finaste du fått i present? Vet inte, men Göteborgsbiljetterna för att åka till Pojken jag var förälskad i.

 

Favoritblomma? Rosor, för de är himla fina!

 

Hur var högstadiet för dig? Förjävligt. Jag blev mobbad, jag var mig själv hela tiden och vågade sticka ut, därför blev jag mobbad nästan hela högstadiet och ingen hjälpte mig och jag var tyst som en mus hemma och var glad för allt var ju så jävla bra låtsades jag. Skadade mig själv, hade ätstörningar, en mamma som var sjuk fram och tillbaka, en syster jag var rädd om som också mådde dåligt och någonstans där var jag och jag klarade högstadiet och hade fina vänner, som jag inte har nu längre dock. Men jag blev mobbad och gick isär. Men jag gick till skolan varje dag och allt gick bra ändå. Trots allt det där. Min syster som trodde att jag inte märkte när hon skadade sig själv, men jag märkte alltid. Jag försökte hjälpa, men det gick inte alltid så bra, just nu är jag bara glad över att hon har världens finaste pojkvän och är en person som inte skadar sig själv och sådana saker. Som pratar mera. För hon är världens finaste tjej och är värd att vara lycklig. Min andra syster är fin också, men vi har tyvärr aldrig haft en bra relation med varandra.

Men jag tror högstadiet är dåligt för många, sen tror man gymnasiet ska bli bättre, men det blev det ju inte, men jag blev ju inte mobbad där i alla fall.

 

Vart vill du bo i framtiden? Jag vet inte, Göteborg, Paris eller något fint ställe. Jag kommer flytta, men sen tror jag att när jag blir gammal kommer jag säkert flytta tillbaka hit igen. För de flesta gör så, när de blir gamla flyttar de tillbaka dit där de är födda. Men jag har ingen aning.

 

Vad vill du jobba med? Cafe,barn,resturang, gamla, vad som helst egentligen, jag vet inte riktigt.

 

Brukar du drömma mycket om nätterna? Ja, säg någon natt där jag inte drömmer. Jag drömmer mest hela tiden.

 

Kan inte du göra en spotifylista med dina favvolåtar? Självklart kan jag det!

 

Favoritband? KENT!!!!! <3<3<3<3<3


Det mest romantiska ögonblicket i ditt liv var? Jag har inte haft så mycket romantiska ögonblick i mitt liv, men när jag var på bio med en pojkvän jag var tillsammans med och vi mest satt och kysstes hela filmen, när jag hade sex för första gången till jättefin musik och det var bara en massa kärlek i det, när jag och min första pojkvän var på Urkult tillsammans och höll varandra i handen och pussades. Jag kommer nog få fler romantiska ögonblick i mitt liv senare. För jag har inte så många just nu.

Favoritdjur? Jag har väl inget direkt favoritdjur, men katter och hundar gillar jag.

 

Favoritkaka? Jag gillar alla möjliga kakor, men morotskaka är mums,mums eller kladdkaka funkar ju alltid.

 


Favoritkläder? Klänning eller kjol eller jeansshorts. Allt utom byxor ungefär.

 

Favoritland? Tyvärr bara vart i Sverige, men skulle jag besöka Italien, London eller Paris, skulle nog någon utav dem bli mitt favoritland.

 

Favoritbloggar? Jag har nog ingen speciell favorit. Men finns väl de som är roligare än andra och finare, men de som är verkligen jättefina är fotobloggar, men Elsa Billgrens blogg gillar jag massor, kallhudochspets.blogg.se är finfin och en massa andra. Ni kan ju kolla de andra bloggarna jag länkade förut.

 

Favoritmånad? Oktober är ju fin, men alla sommarmånader gillar jag!

 

Skriver du noveller eller poesi? Jag skrev noveller förut och mycket poesi, men nu har det legat på is ett tag. När jag får inspiration brukar jag skriva.

 

Vad ska du hitta på i sommar? Jag har ju redan prickat av hamnfesten, parkfest, gatufestivalen i Sundsvall, men jag ska åka på mycket loppisar, snart blir det några turer med en kär vän, fika (men det gör jag väl alltid), baka kakor, bada (har inte tagit första doppet än), åka på några festivaler (det blir åtminstone Urkult, festa lite, hångla lite, om jag får något litet hångel, umgås med fina vänner, sitta mycket ute i solen och läsa eller skriva brev. Men den här sommaren känns inte så bra ännu, men kan ju alltid bli bättre! Jag vill ha picknick och filmkvällar också och ta många promenader.

 

Skriver du dagbok? När jag var yngre gjorde jag det, men nu använder jag min blogg mest till dagbok.

 

Om du satt på ett tåg just nu, vart skulle du vilja att det tåget tog dig? Till någon fin vän i Sthlm eller Eskilstuna kanske, eller kanske åka till Göteborg bara för att det är så fint eller Paris.

 

Favoritstad? Göteborg kanske eller Sthlm eller Umeå. Finns så många fina ställen att åka till. Men Göteborg gillar jag massor och de andra två jag nämnde. Men jag vill åka till en massa andra ställen också i Sverige, dit jag aldrig varit.

 

Har du bra självförtroende? Jag blandar alltid ihop självförtroende med självkänsla, men det handlar ju om att tro på sig själv. Jag har inte världens bästa självförtroende nej, det kan absolut bli bättre.

 

Hur gammal var du när du fick din första kyss? 14 år och kär. Ps tack för att du som ställde jättemånga frågor tycker jag är fin :*.

 

Vilket är det vackraste ord du vet? Fint tror jag!

Vilket är ditt favorituttryck att säga? Haha, jag vet inte. Men jag säger många roliga saker på norrländska ibland. Jag har nog inget speciellt uttryck jag brukar säga. Men ett ord jag ofta säger är fint.

 


Favoritklädbutik?
Monki,fast det finns dock inte där jag bor. Men annars blir det väl att jag handlar mest på H&M och secondhand eller så.

 

Om du hade en superkraft, vilken skulle du vilja ha då? Svår fråga, men jag skulle bli bättre på någonting, jag skulle kunna alla de ämnen jag inte kan, jag skulle bli superbra på engelska och matte! Superkraft vet jag inte, jo att jag skulle kunna flyga!

 

Vad fick dig att börja blogga? Det var en vän jag hade förut, som nyss hade börjat blogga, så jag tyckte det verkade spännande och började också blogga, från början var det nästan ingen som kommenterade, det var oftast 0 kommentarer. Men det började nog mest som en kul grej.

Bloggar du av nåt speciellt syfte? Att jag får skriva utav mig, annars är det väl inget speciellt syfte.

 

Vilka bloggar läser du? Den frågan har jag redan svarat på :)

 

Hu skulle en perfekt sommar se ut, om du fick välja? Jag skulle ha massa pengar och åka runt på en massa festivaler, hångla massor, bada, picknickar,parkfester, äta en massa bär,nakenbada, åka runt på en massa loppisar och åka till en massa fina ställen.

 

Har du haft många olika stilar genom åren? visa gärna :-D

Jag kan göra ett inlägg om alla stilar jag har haft! :)

 

Skriv 3 grejer du tror det inte är många som vet om dig, antingen personliga grejer, nån händelse som hänt dig eller ja, vadsomhelst! :-) :

1.Jag är egentligen mörkblond.

2. Jag var på min första festival när jag var fjorton.

3. På Urkult en gång var det en som frågade om jag ville smaka hembränt och jag svarade självklart nej.


Hur skulle du beskriva dig själv?
Glad då och då,öppen,pratsam,färgglad,snäll,rolig, är alltid mig själv, ja, ungefär så kanske.


Vilka är dina 3 favoritsysselsättningar?

1. Baka

2. Vara på festival.

3. Åka på loppisar och en massa andra fina sysselsättningar.


Säg tv-program/tv-serier som du gillar:


Cleo, Skärgårdsdoktorn (fast de går ju inte längre, Sveriges fulaste hem, Bonde söker fru, Leila bakar och alla hennes program, Ernst sommar och en massa annat, men tittar inte så ofta på tv faktiskt.



Vilka är dina favoritfilmer som du absolut kan rekommendera?
Tillsammans, Amelie från Montmartre, Tillsammans är man mindre ensam, Bridget Jones dagbok, Sex and the city och Paris jet Aime, sen finns det en massa andra jag gillar också.


Vad hette den senaste boken du läste? Nynnes dagbok.


Vad är kärlek för dig?
Pussar, hålla hand,närhet, kunna prata om allt möjligt,lycka och sånt fint.



Vad har du för framtidsdrömmar?
Resa till Paris!,jobba på ett fik, skaffa ett fint förhållande och skaffa några fina barn när jag blir äldre alltså!


Vilket tror du blir ditt första resmål - är det nånstans du jättegärna vill, nåt land?
Paris.



Vad har du för mobil?
En jättegammal stenåldersmobil ungefär! Så länge man kan ringa och smsa med den så.


Vad gillar du för typ av bloggar, alltså; varför börjar du följa en viss blogg tex? Om det är mycket fina bilder, så faller jag för bloggen direkt ungefär.



Finns det några internetsajter mer än blogg.se som du besöker dagligen?
Bilddagboken kanske.


Vad lyssnar du på för musik? Popmusik hihi, Kent, Lars Winnerbäck, Beatles, She and him och en herrans massa annat!


Har ni några fler frågor är det bara att ställa dem, så svarar jag sedan! Kul med en massa frågor! Jättelångt inlägg jag vet!

Erika

Kul med så många frågor och svar =)



Jomenvisst kan vi ta fikan nästa vecka, då kan man ta det lugnt och flanera på stan utan att ha en tid att passa =)

Promenaden kan vi ta imorgon kl 18 på det vanliga stället =)

2010-07-14    18:05:20    http://morgondimma.blogg.se/
Catrin Garderobstankar

Åh vad kul med en frågestund, jag blev nästan lite sugen på att ha en själv. Det är ju helkul att svara på frågor och spännande att läsa dina svar.



Nu har jag gett lite loppistips i Nordingrå&Mjällom.. lite diffusa kanske men ändå ;)

2010-07-14    21:25:30    http://garderobstankar.blogspot.com/
Lova

så fina bloggar !

2010-07-14    22:20:52    http://lowah.blogg.se/
Sofia

SV: Lisa, du kan få en fin sommar! För det är inte alls för sent för det ännu! :) Fattig- vad gör det? Parkhäng behöver inte kosta någonting alls. Helt gratis och mysigt, mysigt, mysigt! Du behöver bara gå ut. Tänk ur ramarna och träffa människor du inte mött förut. Sommaren 2010 kan fortfarande bli himla fin. Våga bara nytt. :)

2010-07-14    22:51:52    http://www.implodanter.blogspot.com
ina

fin du är.

2010-07-15    09:27:03    http://www.winterbarn.blogspot.com
Sissi

bra svar :)

2010-07-15    14:12:33    http://enligtsissi.blogg.se/
Lenita

åh, ja. vore så himla fint om du kunde transportera dig hit ner till mig, så kunde vi hitta på en massa trevliga saker tillsammans :* <3



svar: tack så mycket. ja, det var en finfin kväll. haha, har du det? ja, jag höll alltid för munnen förut. har komplex för den, men nu orkar jag inte bry mig längre. finns viktigare saker att tänka på, men visst ibland håller jag för ändå. hehehe.

2010-07-16    01:59:34    http://prozac-vs-heroin.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback