En måndag i mitt liv och mitt glada kära hjärta.

2010-01-25 | 23:52:53 | Direktlänk | Glädje | 0 Kommentarer
Den började med att jag sov för länge, i morgon ska jag gå upp tidigare, inte bra att sova bort dagarna! Först vaknade jag elva och tänkte kliva upp, men råkade somna om tills kvart i ett, då jag hörde något  och förstod att det var ett sms, fast sen somnade jag om innan jag ens hunnit kollat det tror jag, eller så kollade jag det och tänkte svara och somnade om, jag vet inte, men jag läste smset och började le för mig själv. Sen ikväll har jag fått en massa fina och gosiga sms av min pojk. Jag drömmer om att få hålla om honom innan jag somnar för jag saknar det. Idag är det exakt en vecka sedan jag åkte hem därifrån och jag saknar hans närhet så ofantligt mycket, för han är ju så mysig och han är min, det är ju det bästa av allt och nu har min hjärna faktiskt fattat att det är han och jag nu, det känns inte overkligt längre och jag är värd en så bra kille som honom helt klart!

Den här måndagen har jag spenderat med att göra hushållssysslor,renbädda, duscha och göra hårinpackning, tittat på Guldbaggegalan, promenerat med hunden,lekt med hunden i snön, gosat med hunden, har umgåtts mycket med världens sötaste hund helt enkelt, ätit inte allt för god middag, men det funkade, det var någon pastasås från coop, sån där färdig men i morgon blir det smarrig currygryta och couscous eller ris, smarrigt värre och jag ska nog baka blåbärsmuffins! Idag bakade jag äppelsmulpaj och den blev himla god som vanligt och lätt är det också!

Druckit kanelkaffe har jag också gjort och te såklart! Dricker te just nu faktiskt, gottigt är det, apelsin smakar det fast allt jag äter och dricker är inte alls lika gott eller mysigt som min pojkes kyssar och han fick brev av mig idag, fniss.

Nu ska jag lyssna vidare på Joel Alme och fortsätta läsa fina bloggar. I morgon borde jag ta en långpromenad, vi får se hur det blir med det, men jag ska i alla fall baka och det är ju bland det bästa som finns förutom att gosa med världens finaste då.



Gammal bild som jag tog någon gång när jag promenerade runt höglandsjön och där ska jag kanske promenera imorgon med mig själv och musiken+ en hund kanske om jag orkar ta med henne, då tar det ju dubbelt så lång tid eftersom hon ska snusa på allting, men jag får se om jag går själv eller tar med mig hunden, det blir ju gosigare om man har hunden med sig och jag tänker inte lova att jag går ut på långpromenad i morgon, för när man planerar så gör man det kanske inte istället haha.

PUSS!



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback