Sånt jag gillar

2009-03-22 | 23:20:50 | Direktlänk | Tankar | 2 Kommentarer
Idag är en sån kväll när jag inte är trött. När jag helst bara vill sitta uppe hela natten. Men huvudsaken jag hinner sova några timmar iaf. Jag läser bara en massa bloggar just nu, men nu har jag läst klart.

 Jag tänkte berätta lite om mina passioner eller om saker jag tycker om. Jag har en passion för te, jag köper nya tesmaker hela tiden än fast det aldrig tar slut, blir bara fler och fler. Fast nu tänker jag faktiskt inte köpa något nytt först jag druckit upp någon tesort.

Jag älskar Second hand, men dessvärre så hittar jag inte något där så ofta. Men när jag väl hittar något så blir jag glad. Något klädesplagg eller en kopp, eller något annat fint.

Tradera har jag blivit helt galen i för tillfället, sitter och klickar och tittar och hoppas på att hitta något. Men är inte så ofta jag vinner något och när jag väl gör det, blir jag himla glad. Men på senaste tiden har jag köpt tre nya klädesplagg där och till veckan om jag vinner, så blir det fler.

Jag älskar att baka och tycker att allt blir rätt bra oftast, har blivit att jag bakar en gång i veckan nu ett tag, eller jag vet inte hur ofta det blir. Men det är ju så gott, mycket godare än köpt fabrikat.

 Jag tycker om mat, men ofta blir jag inte nöjd när jag lagar, men mina föräldrar blir i alla fall nöjda.

 Choklad är något som jag aldrig blir less på, just för den där underbara smaken och för att det är så gott.

Jag älskar franska filmer och blir ännu mer kär i paris varje gång jag ser någon och Amelie från Montmartre är en film som jag har sett säkert 10 gånger.

 Till något annat jag är dålig på att lägga mig i tid, än fast jag tänker att jag ska göra det, när jag väl lägger mig så kan jag inte sova, men som tur är så har jag alltid en bok tillhands när jag ska sova.  Jag älskar filmer och funderar på om jag ska se på Adam och Eva och somna till den, eller inte somna till den, det tåls att märka. Eller helt enkelt gå och lägga mig i min säng och läsa tills jag slocknar.

Läsa en fin bok är alltid fint.

Jag älskar att fika det är det bästa jag vet,  med någon vän eller så, gå på lundbergs och äta något gott och prata, eller att fika det jag har bakat, det är trevligt.
Jag älskar festivaler för då får jag träffa en massa nytt folk, se underbar musik och kramas med helt okända, träffa mina internetvänner och bara njuta av livet i några dagar,festivallivet är verkligen något för mig.

Jag älskar musik, det är det bästa jag vet, jag måste alltid lyssna på musik , fast ibland kan det vara tyst också, det är skönt det med.

Hej är det finaste ordet jag vet, jag gillar när någon säger hej och när jag säger hej, jag inbillar mig att dom blir gladare då. Fast jag säger inte hej till helt okända människor, borde man egentligen göra, i alla fall någon gång. Konserter är trevligt, se något band man gillar liksom eller bara något helt random är himla fint.
Jag tycker om att klä mig i färgglada kläder och har gjort det i flera år nu, svart är inget för mig helt enkelt.

Jag tycker om att åka tåg, det är så mysigt och man ser så mycket, det har bra toaletter som inte bussar har, bra service och sköna stolar. Jag betalar hellre lite hundringar extra och åker tåg istället.

Burkar, fina burkar är fint att ha kakor eller te i.

Caffe latte eller chokladrink, är något som jag älskar att dricka på cafe` tyvärr är det så dyrt.  Jag tycker om att läsa bloggar och det är en höjdpunkt på dagen ibland, när inget mer annat händer. Resa är det bästa jag vet, tyvärr kan man inte göra det så ofta, då det kostar en massa pengar.

Jag gillar djur, min hund är det bästa jag vet, hon är min bästa vän. Långa promenader är mysigt, speciellt med någon man gillar. Kärlek är underbart. Så klart gillar jag det. Kär är bland det finaste som finns att vara.

mer kommer

Kärlek så länge

Sassy

Kul att läsa om dina stora passioner!

Jag är väldigt förtjust i te, mat och choklad:)

2009-03-23    11:17:41    http://eurotrash.blogg.se/
Mino

Hoppas du får en kanonbra dag!

2009-03-23    14:34:22    http://manreet.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback