Onsdag natt.

2009-12-24 | 01:30:33 | Direktlänk | Tankar | 6 Kommentarer
Idag var det egentligen tänkt att vi skulle göra massa godis och kakor, men man hinner inte allt alltid. Så det blev pepparkaksmuffins och kanelbrownies och jag måste säga att jag lyckades sjukt bra med mina båda två bakverk. De blev helt sjukt goda. Jag älskar att baka som sagt och är himlarns duktig på det också :). Mamma gjorde knäck och kola som blev gott. Till nyår ska vi göra julgodis istället och lite andra kakor kanske. Var hemma i Farmors lägenhet idag och kollade läget, nej, mötte upp farmor när hon kom hem från sjukan, hon var ynklig och förvirrad, men söt ändå. Jag gillar min farmor än fast hon är som hon är. Hon är speciell om man säger så.

Ätit ute med familjen, det blev fiskhamburgare och strips, smarr, smarr, fiskburgare är så gott och jag äter fisk, men inte ofta alls. Jag ska vara duktig och sluta äta fisk någon dag men inte ännu. Fisk är det enda kött jag äter, så jag tillåter mig att äta det någon gång då och då. Man gör som man vill. Jag tar mina beslut vad jag ska äta och inte äta, alla får äta vad dem vill, bara de inte klagar på mig, tex när folk frågar varför jag inte äter kött alltså inte fiskkött då utan annat kött och jag förklarar en massa för dem och frågar varför du äter kött? "FÖR ATT DET ÄR GOTT" hatar när folk svarar så.

Svar till Precis: Det är klart att jag vet att jag gör fel som äter fiskkött, men jag tycker mest synd om grisarna,kycklingarna, lamm och andra djur. Fisken ser jag inte som ett sällskapsdjur medans jag ser andra djuren som ett sällskapsdjur och jag väljer att äta fisk för att då får jag enklare i mig allt jag behöver få i mig. Jag ska sluta äta fisk någon dag.


Sen har vi satt upp julgranen ikväll, pyntat den, druckit starkvinsglögg men det var inget för mig, ätit pepparkakor, promenerat med hunden, lagt alla julklappar under granen,suttit och frusit, fryser nu med, men inte lika mycket. Nu lyssnar jag på vår kärlekslista och pratar med honom.

Imorgon blir en mysig och fin dag, för imorgon är det julafton :).

Puss på er ni finaste.

m

god jul käraste du <3

2009-12-24    09:07:17    http://chokladstaty.blogg.se/
Sofia

sv: åh, tack!



Och du... det är julafton idag! :)

2009-12-24    09:30:58    http://www.implodanter.blogspot.com
anna

tack så mcyket :)



God jul!

2009-12-24    10:14:28    http://addspirit.blogg.se/
Hannan

GOD JUL, LISA ♥

2009-12-24    13:20:28    http://musikpolis.blogg.se/
Andreas

God jul Lisa! Hoppas det blir några lyckade dagar framöver.

2009-12-24    18:40:48    http://sutjeska.blogg.se/
Precis.

Så har du inte rætt att sæga. "Bara dom inte klagar på mig" Alla har rætt att klaga på dig nær du gør någonting fel och att æta fisk ær precis lika fel som att køtt, du skiter væl i var fisken kommer ifrån också kan jag anta.

2009-12-24    21:51:12   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback