problem

2009-04-24 | 19:03:50 | Direktlänk | Tankar | 5 Kommentarer
jag tog bort inlägget fan. tänker skriva ett lika glatt inlägg igen som det, eller inte.
Jag trodde jag skulle slippa prata om det där vanliga samtalsämnet här hemma, men då säger mamma något, sen börjas det pratas, jag blir sur och tvär, som vanligt, när det blir sånt där prat.

Jag inser det är jag själv som skapar mina problem.
Skolan får mig att må dåligt, det har den gjort i två år. Men jag mår sämre av att inte gå dit, det får mig att känna mig dålig, jag har jävligt dåligt samvete över att inte lyckats ta mig dit, jag blir rädd osv.
Så nu är jag rädd över att gå dit på måndag, men jag måste verkligen. Kommer skämmas och få utskällning, känner jag på mig.
Men det ska gå.
Jag är rädd över att jag inte kommer få något slutbetyg, men det tar jag då, utbildning är inte allt, jag ska göra mitt bästa utav det lilla som är kvar.
Ska dessutom gå på självkänsla och inlärning+ resten av lektionerna jämt nu, nu får det vara slut på det här.

Ifall jag inte får slutbetyg kommer jag känna mig misslyckad och sämst, man kan iaf hoppas på det bästa, jag ska göra mitt bästa nu, heja mig.

Jag mår inte vidare bra och inbillar mig att jag inte kommer må bättre utav när jag slutar skolan, men det kommer jag, för då slipper jag ha den där vidriga ångesten och får leva mitt egna liv.
Men jag hoppas allting löser sig nu.
Jag ska se till att det gör det.
Skulle vilja säga att utbildning är allt, det är nog det.
Känns som man inte är något i livet utan utbildning.

Fast jag borde kunna känna mig bra ändå, men det kan jag inte.
Himla onödigt inlägg detta blev, jag ska aldrig mer vara hemma nu, det får jag vara efter jag gått ut, jag får göra vad jag vill då. Jag ska klara livet. Jag önskar bara jag hade en vän som kunde stötta mig.  Eller att jag hade fått åka dit i helgen, men det var ju bara en dröm, hoppas det blir på torsdag i stället.

Ska ha en återhämtarhelg nu.

anna

hej! jag tycker du ska gå! jag har samma problem, och går man inte en gång, går man inte nästa gång heller, för man blir räddare och räddare.



på måndag kommer din kropp att spela dig ett spratt

den kommer komma med alla möjliga bortförklaringar till varför den inte ska behöva gå till skolan

låt den inte vinna

du kommer tänka tankar som du tror att det är du själv som tänker

men egentligen är det inte dina tankar utan den primitiva hjärnas tankar som spelar dig ett spratt

för den vill alltid ta den enkla vägen den där

va beredd! låter som något krig du ska gå ut i, och det är det nästan också! kriget mot dig själv! du måste tämja dig själv! Vinna över den där dumma primitiva hjärnan som tillhör stenåldern och bli den du var menad att vara. GÅ TILL SKOLAN NO MATTER HOW ASS YOU FEEEAL!!! COMMON!

2009-04-24    19:21:02   
Michelle

men alltså det är så fel att du skäms! liksom, alla kan inte vara hela inombords och glada hela tiden. det är ju starkt att du faktiskt står för att du mår dåligt.

jag har bytt linje TVÅ gånger nu, och ska byta igen. båda har gått åt helvete och jag fick inte en enda vän där. så du borde inte skämmas, för du är inte ensam :)



varför är fredagen din inte så fin då? >:

ack, jag vet inte om jag vågar skicka o: fyfan vad läskigt ju. för dom är ju inte så bra och så. och dom blir sämre när någon annan läser dom. uhuhuhuh.



ah, det är kognitivbeteendeterapi det står för ^_^



okej, någon speciell anledning till varför allt blev så dåligt?

oh, går du i trean? vilken linje?

2009-04-24    19:36:16    http://chokladstaty.blogg.se/
Erika

Vila upp dig i helgen nu och försök att inte tänka på måndagen.

Sen så tar du nya tag och kämpar på. Du kan klara det!



Kramar!

2009-04-24    21:31:23    http://morgondimma.blogg.se/
HannahSthlm

Önskar dig det bästa! Försök ha en härlg återhämtarhelg och folkusera på det du vill och koppla bort stress..om det går! Kram:)!

2009-04-24    21:56:19    http://www.hannahsthlm.se
Matilda

känner igen mig så väl i ångesten över skolan. jag kämpade i två och ett halvt år innan jag gav upp. jag orkade inte kämpa längre.

så då började jag ta itu med mitt liv på andra plan än skolmässigt. klara av att hålla rutiner och att ge mig ut bland människor, två saker jag hade det väldigt svårt för.

jag har kommit en bra bit på väg och mår så otroligt bra nu, att jag tänker fortsätta studera till hösten.

jag tog en paus och det var kanske det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv. att få vila upp sig och börja må bra igen.

utbildning är mycket, men hälsan är så mycket mer!

2009-04-26    14:30:05    http://quietland.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback