Början på min kreativt skrivande novell

2008-06-16 | 12:46:50 | Direktlänk | | 5 Kommentarer
som läraren satt MVG på, ehe? Jaha, var den så bra, men ja, man ska väl bli glad i stället för att börja undra.
Här är början och fall ni vill läsa mer så säg till :*:

"En vacker dag i mitt liv vaknade jag av min cd-spelare som började spela Kent-Ingenting på högsta volym. Jag gick upp och satte mig på balkongen och drack en kopp kanelte.
Det var mitt favorit te, det hade någonting underbart i smaken som gjorde det så gott.
Bäst var det att dricka en kopp kanelte till min favoritfilm Amelie Från Montamorte.
Jag började alltid morgonen med en kopp kanelte. En solig dag som denna kunde jag även avnjuta det ute på balkongen. Jag började tänka på mitt förflutna, hur mobbad jag var när jag gick i högstadiet, hur alla kallade mig tjock, själsord och hur jag rasade ned i vikt.
Jag fick anorexi som alldeles för många ungdomar fick idag. Jag var väldigt glad över att mina vänner brydde sig och hjälpte mig när jag mådde dåligt."

Den ligger på min väldigt inaktiva sockerdricka så, det är bara säga till om ni vill läsa mer :D

Sanna

Blondinbella VS Kissie i min blogg, rösta vilken som är din favorit:)

2008-06-16    12:57:33    http://sannawiberg.blogg.se/
Anonym

alltså det är ju stavfel och ja jag vettefan hur din lärare kunde sätta mvg på det där

2008-06-18    04:21:07   
Jonas

Anonym:

Var hittar du stavfel i den texten? Det skulle jag gärna vilja veta!

2008-06-18    12:04:56    http://taza.blogg.se/
Anonym

"själsord" heter det inte, utan "skällsord". och meningsuppbyggnaderna var föga imponerande. jag förstår inte heller hur din lärare kunde sätta mvg på detta!



Det låter mer som en dagbok än en novell, och inte på ett positivt sätt. Konstigt utsatta skiljetecken, osv.

2008-06-18    20:06:40   
Lisa

För det första så är man inte anonym,det är väldigt töntigt,att inte kunna stå för vem man själv är.

Men, det stavas faktiskt själsord, då min vän kikade på google och dessutom är det där bara början, själva novellen är mycket längre.



Men det gör det säkert, men min lärare tyckte att det var bra och hade egen stil osv.



Sköt dig själv istället för att klaga på andra du!

2008-06-19    10:13:11    http://popflickan.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback