Om en önskan som slår in en vacker dag. I höst om jag har tur annars till våren.

Jag bjuder intill middag i min nya lägenhet. Min alldeles egna lägenhet. Det är lördagskväll och ikväll ska en fin vän komma hem till mig. Min första egna lägenhet och jag har nu fått i ordning i min lägenhet och bjuder därför på en lyxig middag eller kanske en middag bestående av en av mina favoriträtter marinerad qournfile och klyftpotatis, självklart en god sallad till. Det knackar på dörren, jag öppnar. Vi sätter oss vid mitt alldeles egna köksbord och jag bjuder på middag, vi pratar om allt möjligt i flera timmar och ljusen är tända. Sedan ser vi på någon film och äter rabarberpaj och dricker kanske ett glas vin till.  Den här vännen stannar kvar hela natten och vi sover i min nya säng som är större och när vi vaknar bjuder jag på frukost. Rabarber och hallon yoghurt med bär i och kanske några goda smörgåsar till och en kopp te. Vi fortsätter prata och sen åker min vän hem.

Dagarna går och jag pluggar till kock på Universitet och kikar på en massa trevliga filmer, lagar god mat, cyklar på loppisar och går på fester på helgerna hos någon trevlig vän i Umeå eller kanske bara spenderar en helg med att baka en massa kakor och jag kan ta hem fina människor och få vara alldeles ensam. Jag behöver inte vara orolig för att mina föräldrar ska höra mig när jag pratar med någon fin människa i telefonen och jag behöver inte skämmas för att säga att jag bor hemma om jag träffar någon fin person. Vi kan ju bara gå hem och sova i min säng och vakna upp och äta god frukost tillsammans. Jag kan bygga upp ett eget liv och handla min mat själv. Tvätta. Bara göra vardagliga saker och inreda lite mysigt sådär och dricka en massa te.
------
Ja. Jag längtar verkligen efter att få flytta hemifrån och drömmer om att bo i Umeå varje dag i en egen lägenhet. Jag vill ha ett eget krypin att bo i och få inreda hur mysigt jag vill och använda allt mitt porslin och bara kunna njuta av att vara ensam och att kunna ta hem någon fin person utan att ens föräldrar behöver vara där. Jag är redo!

Mikaela

Låter himla fint, hoppas det blir så för dig snart. <3

2011-07-22    02:08:10    http://avadakedavra.webblogg.se/
catarina

åh va himla fint skrivet. och det är ingen omöjlig önskan heller så det är klart att drömmen kommer att slå in :)<3

2011-07-22    11:11:12    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Fanny

Det där kommer att slå in någon dag, ingen tvekan!:)

2011-07-22    17:34:53    http://blanchettleaf.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback