Höstpasta

2009-09-07 | 17:44:25 | Direktlänk | Recept | 3 Kommentarer
För 4 portioner

250 g tagliatelle (eller vad man nu tycker om :)
2 dl vatten
1 grönsaksbuljong
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
50 g riven parmesanost
Svamp (vilken svamp du vill ha) (jag brukar ha champinjoner men kantareller är nog himlarns gott med, färska såklart!)
2 dl matlagninsgrädde

Koka pasta, hacka vitlök+gul lök och stek,skär svampen i bitar och stek tillsammans med löken. Lägg i buljongtärningen+ vatten och låt puttra. Häll på matlagningsgrädden och låt koka i 5-10 min. Tillsätt riven parmesan och färdigt! :)


Det är jättegott! Jag fick receptet av fina malin i våras och det är verkligen mumsigt, åt det senast idag, lätt är det också! :)

Moa - En magisk purt til en anan värd

Hej hopp! Fin rätt det där, brukar jag också göra.



Ja, jag har ju färgat håret (igen) men på bilden hade jag country colors - den emst röda nyansen. Hon har kort framåtstylat hår på bilden. Älskar din hårfärg med! Saknar mitt röda redan men det tar mycket energi att upprätthålla. Men jag har ju ett tips där: maria niila har en hair masque som under en inpackning färgar håret lite. Skitbra faktiskt, så behöver man inte färga hela tiden!

2009-09-07    18:30:03    http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Erika

Kul med recept =)

Jag får ta och göra den där pastan någon dag.



Sv. Ja hundar är underbara vänner.

2009-09-07    20:07:12    http://morgondimma.blogg.se/
Kalle

Höstpasta klingar inte bra i mina öron, en sommarpasta hade varit bättre haha ;)

Nej men det skulle nog kunna vara nåt!

2009-09-07    21:34:12    http://www.vibbkalmar.se/bloggar/kalle-nilsson


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback