Brustna hjärtans cafe

2009-04-24 | 17:52:08 | Direktlänk | Tips | 5 Kommentarer
Det är den finaste boken jag läst på länge, efter norweigan wood då.
Ni får läsa några sidor, den är helt underbar!











Så här står det på baksidan:
Efter makens död faller Sophies tillvaro samman. Hon kämpar för att vara en stilfull Jackie Kennedy-Änka. Men klarar det inte. Hon tröstar sig själv med glass till frukost och går till jobbet i pyjamas och morgontofflor. När hon har förlorat sitt jobb, sitt hus och sitt midjemått. Flyttar hon till Ashland i Oregon. Där lär hon känna en trettonårig vilsen tjej och en oroväckande snygg skådespelare.

Hon lär sig baka och öppnar Brustna hjärtans cafe som blir en mötesplats för människor i trakten. Långsamt börjar Sophie bygga upp ett nytt liv åt sig själv, ett liv hon aldrig drömt om att hon skulle kunna leva.


Den får fem plus av fem möjliga av mig!
Nu ska jag hitta någon annan fin bok och börja läsa.

Michelle

oh, mysigt, då kanske man ska läsa den då :'>



sv: nej, vågar verkligen inte lägga upp dom. kanske senare i mitt liv. öhö.

äh, jag tycker du är den snälla här egentligen asso! blir jättemysglad när du kommenterar ^_^



alltså, jag går på kbt, och kanske snart ska få medicin och så, så förhoppningsvis blir jag "frisk", eller ja.

äh, det var la ingen dum fråga :> men ja, jag gick klart grundskolan som en medelmåtta. det är nu i gymnasiet det gick åt helvete. själv då? ^^



ha en fin fredag du med :)

2009-04-24    18:37:31    http://chokladstaty.blogg.se/
Cornelia

Läser Marian Keyes "Är det någon där?" just nu. Berör samma huvudämne som den här boken.

Det är en jättefin bok, precis som alla andra hon har skrivit. Fast du har kanske redan avverkat them all!

2009-04-24    21:29:11    http://knacktspader.blogspot.com
Alshammar - Style As Lifestyle

bra tips:)

2009-04-25    16:55:57    http://halshammar.se
Malin

oh, den där har jag i sommarstugan : den är fin!

och jag har lånat norweigan wood från biblioteket nu. såg att den fanns & eftersom du skrivit så bra om den så :

2009-04-25    20:19:22    http://hallonte.blogg.se/
tess

den är verkligen jättebra.

2009-04-27    14:28:18    http://donotlookback.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback