Lättnad och glädje.

2011-06-01 | 22:58:10 | Direktlänk | Tankar | 5 Kommentarer
Just nu känner jag mig så himla lättad. Jag minns när jag skulle börja och studera på distans i höstas och tänkte "jag kommer säkert inte klara det här" Jag läste om att när man får bidrag från csn och om man inte klarar sina kurser så får man inte ta bidrag igen. Jag blev skiträdd och tänkte "men tänk om jag inte klarar mina kurser!"
Jag valde att plugga på halvtid för att få mer tid på mig och verkligen klara det. Varje gång jag har skickat in något har jag blivit så rädd, tänk om jag får ig har jag nästan tänkt varje gång. Men Lisa du är ju bra! Först klarade du Religion B, Etik och livsfrågor, du klarade provet som du var så himla rädd för att du inte skulle klara. Visserligen fick jag bara G i 2 kurser och sen i sista kursen kändes det som slutprovet gick dåligt men så fick jag Mvg i hela den kursen. Nu känns det så bra när jag har pluggat färdigt och får ta en liten paus från pluggandet till i höst om jag kommer in på utbildningen jag sökt på Umeå Universitet och om jag hinner skicka in min komplettering, har skrivit på ett papper när jag skickade brev till komvux idag att de skulle vara snabba och mejlat en person om det. Det vore så fint om jag kom in i Umeå och fick börja där i höst. Utmana mig själv lite. Flytta hemifrån, lära känna nya människor och börja en utbildning igen. Det vore så fint att få utmana sig själv lite för det är verkligen något jag vill göra att hålla på med att laga mat eller baka. Men nu tänker jag som så att jag mest vill hålla på med att laga mat. Så håll tummarna att jag kommer in på Umeå Universitet i höst och hinner skicka in min komplettering med mitt slutbetyg!
Puss!

catarina

wow vilka stora planer. fan så kul! jag önskar dig all lycka, det vet du <3

2011-06-01    23:39:30    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Marie

Åh hoppas du kommer in och hittar en fin lägenhet i umeå! :D

Du borde ju hinna skicka in kompletteringen, man har väl till 20:e någonting på sig.. har jag för mig!

2011-06-02    01:34:59    http://lillbrun.blogg.se/
Malin

Jag håller tummarna för dig! :)



Svar: Åh, jag håller med!

2011-06-02    07:47:52    http://cielrose.blogg.se/
PT

jag håller alla tummar också ,

du fixar det.



2011-06-02    12:29:02   
karin - trattoria

håller tummarna!

2011-06-02    15:17:56    http://trattoria.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback