Utkast: Juli 30, 2010

2010-07-30 | 19:45:29 | Direktlänk | Dagens outfit | 6 Kommentarer
Idag har jag ett par leggings jag inte haft på länge och ett loppisfynd förut, en mysig fin tunika. I dag har jag åkt runt på lite loppisar. Var på 4 st, en var gårdsloppis och en i Mellansel som jag aldrig vart på förut, som vi hittade till när vi var ute och körde. På loppisen i Gottne fann jag ett par fina skor, en klänning, de 2 sakerna för 60 kr, najs pris och en burk för 3 kr, har en Marabou Twist burk sen tidigare, men den var större, nu har jag en mindre och sen köpte jag en sak till en vän, som hon ska få och har hon den redan, så spelar det ingen roll, för det var bara 5 kr.
¨
Pappa och jag skulle egentligen åka till Broöppningen en endagsfestival i Härnösand i morgon, men vi fick inte tag på de som säljer biljetterna, man skulle ringa och boka, men herregud, kan de inte sälja biljetterna på ticnet istället? Är kanske lite enklare än att man ska ringa och det är upptaget hela tiden, vi visste ju inte vart stället låg där man kunde köpa dem heller. Fast de sa på radion att det var lite biljetter kvar, så de kunde ju lika gärna vara slut. Men i morgon blir det fest istället hoppas jag i alla fall. Men jag ska vara nykter :).
Hoppas det ordnar sig med Husvagnen till Urkult också, annars får man sova i tält, då min pappa inte kunde köra upp den och den här sommaren känns som världens sämsta sommar, ja faktiskt. Det är väl bara för att jag är fattig och så rastlös. Men har åkt på många loppisar i alla fall, skrivit massa brev, men inte haft råd att åka någonstans för att jag är fattig, men ska kolla upp en grej till veckan, så jag kanske får lite pengar. Skulle vara skoj att åka till Sthlm i slutet på Augusti till Popaganda, om jag får ihop några pengar så att säga.
Jag måste bada någon gång också, bara värmen kommer tillbaka! Ikväll blir det bara att vara hemma och ser någon film,skriver ett långt brev eller så. Får se vad som händer. (Ha tråkigt antar jag). För det är ju det jag har just nu, men ska se någon film, skriva ett långt brev senare kanske och rasta hunden ikväll.
Har nyss ätit min smaskiga Lasagne till middag,den blev så himla lyckad, lägger nog upp receptet någon dag, lätt var det också. Jag borde färga håret någon dag också på tal om ingenting, blir någon annan rödfärg den här gången, något rödare eller ljusare. Inte lika mörkt som nu och jag bara pratar en massa svammel som vanligt.
Men nu ska jag fortsätta vara på dåligt humör, för det är en sån dag idag, jag som hade sett framemot Broöppningen men jaja, då man inte får tag på några biljetter så, hoppas det ÖSREGNAR hela kvällen i Härnösand i morgon isåfall! För då blir jag glad, för man vill ju ändå inte stå ute i regnet liksom.
Ja, jag är på dåligt humör just nu. Hehe. Men såna dagar finns också, men nu ska jag sluta vara på dåligt humör och oj, vad långt det här blev nu, hoppsan och ni kan kolla in här för att buda på lite billiga fina ting!
Puss, nu kan det väl börja regna lite också, nä, det är bara grått och trist, det har redan regnat tillräckligt och vad negativ jag är, nu ska jag bli positiv igen. Ja, hej negativa dag, men kanske blir på bättre humör snart och det måste ju finnas dåliga dagar också.
PS: JAG GÖR STYCKEINDELNING MEN DET HÄNDER FAN INTE ETT SKIT? JAG MENAR JAG GÖR DET MEN DET SER UT SOM JAG INTE GJORT DET OCH JAG GÖR DET IGEN OCH DET HÄNDER INGET. VAFAN



Idag har jag ett par leggings jag inte haft på länge och ett loppisfynd förut, en mysig fin tunika. I dag har jag åkt runt på lite loppisar. Var på 4 st, en var gårdsloppis och en i Mellansel som jag aldrig vart på förut, som vi hittade till när vi var ute och körde. På loppisen i Gottne fann jag ett par fina skor, en klänning, de 2 sakerna för 60 kr, najs pris och en burk för 3 kr, har en Marabou Twist burk sen tidigare, men den var större, nu har jag en mindre och sen köpte jag en sak till en vän, som hon ska få och har hon den redan, så spelar det ingen roll, för det var bara 5 kr.
¨
Pappa och jag skulle egentligen åka till Broöppningen en endagsfestival i Härnösand i morgon, men vi fick inte tag på de som säljer biljetterna, man skulle ringa och boka, men herregud, kan de inte sälja biljetterna på ticnet istället? Är kanske lite enklare än att man ska ringa och det är upptaget hela tiden, vi visste ju inte vart stället låg där man kunde köpa dem heller. Fast de sa på radion att det var lite biljetter kvar, så de kunde ju lika gärna vara slut. Men i morgon blir det fest istället hoppas jag i alla fall. Men jag ska vara nykter :).

Hoppas det ordnar sig med husvagnen till Urkult också, annars får man sova i tält, då min pappa inte kunde köra upp den och den här sommaren känns som världens sämsta sommar, ja faktiskt. Det är väl bara för att jag är fattig och så rastlös. Men har åkt på många loppisar i alla fall, skrivit massa brev, men inte haft råd att åka någonstans för att jag är fattig, men ska kolla upp en grej till veckan, så jag kanske får lite pengar. Skulle vara skoj att åka till Sthlm i slutet på Augusti till Popaganda, om jag får ihop några pengar så att säga.

Jag måste bada någon gång också, bara värmen kommer tillbaka! Ikväll blir det bara att vara hemma och se någon film,skriver ett långt brev eller så. Får se vad som händer. (Ha tråkigt antar jag). För det är ju det jag har just nu, men ska se någon film, skriva ett långt brev senare kanske och rasta hunden ikväll. Fast jag hoppas ju att det händer något, men det kommer det antagligen inte att göra, jag är bara lite uttråkad, så som man är ibland och önskar jag hade fler människor att umgås med och att jag kunde smsa en vän någon dag om vi kunde ses, för vi har inte träffats på jättelänge och allt känns bara konstigt. Men hon är himla fin och jag har inte gjort något emot henne, så vore ju konstigt om vi inte var vänner längre, utan att någon visste om det haha. Så jag får väl höra av mig någon dag. Men imorgon kväll blir det mysig fest iaf och ska sluta tjata om hur tråkigt jag har och ska inte skriva utav mig massor, men det som är bra med en blogg, att kunna skriva utav sig och jag vill umgås med folk, har typ inte umgåtts med någon på hela veckan. Då blir man lite sällskapssjuk haha. Förutom familjen då heh.

Har nyss ätit min smaskiga Lasagne till middag,den blev så himla lyckad, lägger nog upp receptet någon dag, lätt var det också. Jag borde färga håret någon dag också på tal om ingenting, blir någon annan rödfärg den här gången, något rödare eller ljusare. Inte lika mörkt som nu och jag bara pratar en massa svammel som vanligt.
Men nu ska jag fortsätta vara på dåligt humör, för det är en sån dag idag, jag som hade sett framemot Broöppningen men jaja, då man inte får tag på några biljetter så, hoppas det ÖSREGNAR hela kvällen i Härnösand i morgon isåfall! För då blir jag glad, för man vill ju ändå inte stå ute i regnet liksom.

Ja, jag är på dåligt humör just nu. Hehe. Men såna dagar finns också, men nu ska jag sluta vara på dåligt humör och oj, vad långt det här blev nu, hoppsan.
Puss, nu kan det väl börja regna lite också, nä, det är bara grått och trist, det har redan regnat tillräckligt och vad negativ jag är, nu ska jag bli positiv igen. Ja, hej negativa dag, men kanske blir på bättre humör snart och det måste ju finnas dåliga dagar också. Det knasade sig förut när jag gjorde styckeindelning, men på internet explorer verkar det funka hehe.

Ps: nu är jag på lite bättre humör i alla fall och ni kan kolla in mina auktioner här och buda lite om ni vill, det är billigt,billigt och fina ting!

A.

Svar: tack!

2010-07-30    20:13:17    http://merlangtanankarlek.blogspot.com/
felicia

Loppis låter ju så bra ändå.

Ja, men absolut har jag recept. Om du vill kan jag lägga upp det senare. Annars kan du ju alltid titta på internet.

2010-07-30    21:30:19    http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Jacqueline

tack så hemskt! vad gullig du är!

2010-07-30    22:23:13    http://spetsochannatfint.blogspot.com
Catrin Garderobstankar

Åh en twistburk-kompis. Nice!

2010-07-30    23:22:30    http://garderobstankar.blogspot.com
Jacqueline

sv: tack! visst är det fint! jag hittade en finfin bok om typ såndär sorts virkning idag, skall komma ihåg att ta hem den och kanske visa lite ur den :)

2010-07-31    00:57:15    http://spetsochannatfint.blogspot.com
Lova

sv: tack !

2010-07-31    01:50:59    http://lowah.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback