Jonas

2009-05-27 | 19:35:00 | Direktlänk | | 4 Kommentarer
Jag tänkte göra lite inlägg om mina vänner, har tänkt på Jonas idag och jag saknar dig så himla,himla,himla mycket. Men snart kommer du ju hit och gör mig glad.
Tänkte påminna dig om att ta med dig laddaren som legat hos dig i snart ett år nu, om du inte tappat bort den eller så, fniss.
Att glömma laddare är jag duktig på.

Jonas och jag träffade varandra på helgon, sedan sågs vi i stan och blev bästa vänner, när han bodde här i Ö-vik innan han träffade sin pojkvän, så hittade vi på massor tillsammans, såg på filmer, såg melodifestivalen, åkte en tur ned till Sundsvall, sov över hos varandra, gick på stan, festade tillsammans, vi var med varandra dag och natt, tröstade varandra och kunde prata om allt.

Sen när han flyttade till Stockholm har vi inte kunnat setts lika mycket, men förra sommaren var jag hemma hos honom i en över en vecka och jag ska självklart hälsa på honom igen, så vi kan hitta på fler roliga saker.

Han är en fantastiskt bra vän, en bra lyssnare,rolig, är sig själv, har mycket att säga, helt underbar är han!. Han är precis så som en bästa vän ska vara.
När det tog slut mellan mig och mitt ex förra året, jag var riktigt låg då och låg mest och sov, tills jag ryckte upp mig. Jonas ringde mig, vi pratade i någon timme eller så och genast kändes allt mycket bättre. Kändes fint att jag hade någon som brydde sig. Men jag kom över Andreas rätt snabbt ändå, eftersom han dumpade mig på ett så förbedrövligt dåligt sätt.

När jonas var på arvikafestivalen 06,ringde han till mig och pratade, hade hemlängtan, vi pratade i telefon när han var ute och rökte hemma hos sig, fniss, för att det inte skulle vara så ensamt, vi har en massa fina minnen tillsammans han och jag. Han var med och fick uppleva min första fylla. Haha.

Vi firade även jul tillsammans ett år och har haft gemensamma födelsedagsfester också. Finast.
Jonas är helt enkelt bäst! Men det är ju självklart trist att han bor i Stockholm nu, men det är fint att han har hittat sin själsfrände där. Lasse är en bra kille och himla bra för honom må jag säga.
Jag kanske hamnar i Stockholm en dag jag med, vem vet.
 Vii har nu vart vänner sen jag gick i nian, alltså i fyra år :) och många år till skall det bli!

Jag tänkte att jag lägger upp bilder från 06 tills sommaren 08, för i julas när vi bytte julklappar och sågs i några timmar, så tog jag inte foto på honom och nu har vi inte setts sen dess, det är låång tid det!



Året är 06 och det är sommar, jonas och jag har inte känt varandra så länge, ungefär sen i april eller maj, och vi promenerar hem ifrån en fest i lekparken, då jonas är fullast och Sanna med, här ska vi lämna honom för att han ska fortsätta gå hem till sig och jag och sanna ska gå hem till oss, där sanna sedan ligger hemma och skrattar i gräset.



Sen blir det plötsligt September och vi har vart på fest hemma hos mig när vi sedan promenerar till folkets park haha, det var något disco där och påväg därifrån när vi kommer till museumet, räddar vi sedan en full liten flicka som har nästan däckat, hon lånar min telefon och sen hjälper vi henne till bilen som hämtar henne, så hon får åka hem.



Fortfarande år 2006 och vi har sett TJM och vi promenerade alltid hem tillsammans, för han bodde ungefär 3 km ifrån mig. Här har han lånat mina som jag då tyckte var snygga, fluffiga benvärmare, nu tycker jag dom är jävulskt fula och har nog slängt bort dom, han gör en härlig liten pose! Jonas det är kul att du bjuder på dig själv lite! :).



Sedan blev det plötsligt Oktober och jag hade min födelsedagsfest och jonas och jag hade skrivit en massa roliga lappar, så folk fick göra det som skrev på lapparna, haha, det var kul!



Jonas och jag är coola på en fest i  lekparken, som var under samma sommar alltså 06.

Nu blir det år 2007.
Ännu vet inte jonas att han ska finna sitt livs kärlek detta år :).



Det är april och jonas morfar ligger inne på sjukhuset, så jonas passar på att ha en liten fest och jag nördar runt på hans dator, som jag så ofta brukade göra.


Det är i början på april och vi är på födelsedagsfest i nån lokal där Annas mamma bodde.



Sedan var det dags för oss att promenera hemifrån Anna.




Sedan blev det valborgsmässoafton som vi självklart skulle fira tillsammans också :).



Sedan vart det hemmafest i mitten på maj hemma hos mig, då mina föräldrar var bortresta eller var dom nu var. Det minns jag inte. Jag drack öle och ja, jag har haft en herrans massa hårfärg, man har ju vart sin experimenterar ålder så det räcker och blir över.



Nu hittade jag kanske den roligaste och fullaste bilden på jonas, hej han var fullisen nummero ett, nej faktiskt jag var lika full som han på kingfestivalen 07, här ska ni få se:


Här ser ni ju, jag var lika full jag med.
Pissade uppe i skogen vid där det var och brände mig på brännässlor, minst sagt rätt otrevligt. Haha.



Sedan efter Kingfestivalen så jobbade jonas hela sommaren, men kom till mig typ asofta så vi lekte runt, tills han den dagen åkte ned till Stockholm för att träffa sin internetkärlek som sedan blev hans livskärlek, här ser ni ju, hur söta de är!



Sen så blev det dags för min och jonas födelsedagsfest, han fyller år några dagar före mig, så det passade perfekt att ha en gemensam födelsedagsfest, den var rolig förutom mitt deppgråt senare på natten.


Jag tänkte bara att ni får se hur jag såg ut innan jag fixade mig för den festen hehehe.


Sedan såg jag hokuspokus ut sådär, hej karatefylla.


Jonas och jag hade himla trevligt på vårt sportlov 2007.

Sedan blev det 2008 och jonas flyttade ned till stockholm i december 2007 till hans loverboy och vi sågs inte lika mycket längre.
Men vi sågs i Februari när jag var i sthlm hos mitt ex och pratade om allt möjligt. Sedan sågs vi flera veckor i juni och det var finfint.



Så här fin Utsikt var det i stockholm när jag var där och tog hand om deras hund och vi hittade på roliga saker och hade det trevligt tillsammans.

Sedan kom han hem i julas och firade jul med hans morfar och då sågs vi och nu i juni ska vi äntligen ses igen :) och jag om jag får tillfälle så åker jag nog till Stockholm i sommar, ska ju i alla fall åka till Eskilstuna och då kan jag nog åka till sthlm kanske med :).


Här är deras sötishund när den var valp.

Jonas du är en helt fantastiskt vän, blir mitt slutord! :)
Puss på dig min fina vän!










Kalle

du verkar ha många nåtvänner? cool!

2009-05-27    20:29:53    http://elviskalmar.blogg.se/
Jonas

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Gud vad fint du skriver!

Åh, du måste flytta ner till sthlm <3 sök jobb här vettja :D:D:D:D:D:D:D arbetsförmedlingen är bäst i hela världen! hihi!

Vi måste verkligen börja ses meeeeeeeeer, det här går inte!!!!!!



PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSs

2009-05-27    21:45:40    http://www.taza.se
pelle

ey, möttes ni på Helgon? det gamla stället, hade jag nästan glömt att det en gångs funnits ;D



allt är fint här med. och med dig är det fint om jag förstått saken rätt.

2009-05-27    22:28:28    http://pellespersonliga.se
lasse

Fint inlägg! :) Jag kom visst med på bild också hehe! Synd om du slängt benvärmarna, Jonas passade ju så bra i dem! :D



Ha det gott, ses i juni!

2009-05-28    12:16:55    http://hanky.se/rainbowstar


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback