Solen är lycka

2008-04-14 | 15:51:33 | Direktlänk | | 0 Kommentarer
Fast först och främst har det varit en bra dag idag, redovisade för Helen, min k/m/m lärare och hon tyckte det var jättebra och då blev jag glad.  :*
Promenerade hem och det var varmt och soligt, då blev jag ännu gladare och jag känner mig fri i dag på något sätt men det går inte att förklara. Hade nyss kommit på smarta saker jag skulle skriva här, men nu glömde jag bort det.
I morgon börjar jag inte först tio och det är massa skönt :), ska plugga idag inför religonsprovet i morgon,se på hundra höjdare och sådär,najsmajs.

Jag förstår inte varför människor är så dumma och mördar en liten flicka på tio år, seriöst, hon har inte gjort honom något illa, det är tragiskt att sånt händer, men det är tur att han har blivit häktad nu.
Jag skulle ju lika gärna kunna bli mördad, bara jag gick ut på stan, eller vart som helst, fast så ska man inte tänka för då kan man inte göra någonting alls.

Lyssnar på Lykke li och det är lycka i musiken, ska bli lycka att se henne live på arvika.

Det jag redovisade idag för helen handlade om anorexia, och hon tyckte jag kunde mycket om ämnet, och det roliga är ju att jag minns massa sen mitt arbete i psykologin och jag ställde frågor och sådär, blev glad att hon tyckte det var bra.

Jag glömde dock säga en sak behandling för kropp och själ,att det finns både fysisk och psyisk behandling, eller man måste ha både och, för att kunna börja äta igen, om man har anorexia så att säga.

De flesta redovisningar var intressanta idag och bra att lyssna på. Vissa som var bättre än andra så att säga. Tänk på 80-talet var det mode att vara kurvig och man skulle inte vara smal. Nu är det typ att man ska vara sjukligt smal som är idealet, men egentligen finns det inget ideal, man kan ju bygga upp ett eget ideal eller jag vet inte.

Jag vill fortfarande ha en egen lägenhet, det vore så underbart, då kunde man vara ensam och sådär, sitta på balkongen med en kopp te och en bra bok en varm sommar dag.
Jag vill ha balkong till min lägenhet och badkar det är det viktigaste.

Sitter och är hungrig för tillfället (intressant att veta va?) Nej,det förstår jag att det inte är, men jag orkar inte laga mat, men det får väl bli någonting sen, vet inte vad bara. Sen blir det plugga,plugga efter maten.
Man måste ju ha energi innan för att man ska orka plugga eller ja, förstå det man läser åtminstone.

Livet är i varje fall bra idag, då det är sol ute och jag tänker inte på så mycket dåliga saker.
Jag bara pladdrar på så jag slutar här och säger hoppas det blir ändring på idealet någon gång, så folk inte blir sjukligt smala och det är inte ens snyggt att vara sjukligt smal, men smal är ju fint, fast inte för smal, men man ska nog vara lagom!



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback