Jag saknar sommaren och ikväll är en kväll när jag tänker lite för mycket.

2013-02-11 | 21:54:11 | Direktlänk | Tankar | 3 Kommentarer
 
Denna bild minns jag så himla väl, jag var nyklippt och det var en somrig dag med himla fint väder och jag träffade min fina vän Devinia och hade mina lediga veckor under sommaren, eller jag hade tagit mig ledigt kan man säga. För att jag behövde det.  Just nu längtar jag massor till sommaren och vill gärna ha värme och när jag har flyttat så får jag ju en balkong som jag kan sitta på när jag vill :). Så länge ingen annan/flera andra inte sitter där eftersom jag kommer dela balkong. 
 
Idag har varit en sån där dag där jag har tänkt alldeles för mycket och väntat på ett samtal som aldrig kom, får hoppas på ett bra samtal i morgon istället. Tänkte fixa med mitt cv och personliga brev ikväll också, men gjorde aldrig det, eller orkar inte göra det nu heller, så tänkte ta tag i det i morgon i alla fall. Ikväll känner jag mig bara lite deppig och tänker på allting som jag kommer behöva till min lägenhet, klart att det känns skoj och köpa saker och möbler. Men man lär ju bli ganska så fattig, eller jag hoppas jag inte behöver använda allt för mycket av mina sparade pengar, än fast jag lär ju behöva använda endel. Men äsch. Sånt ska man inte tänka på, man ska tänka framåt och sen får man hoppas på att få jobba massor. Ska skriva upp en lista på sånt jag behöver i alla fall och jag som inte skulle köpa några kläder, köpte lite kläder idag ändå, det kan man ju få dåligt samvete av om någonting... Men var ju bara det jag behövde, men jag ska i alla fall försöka vara duktigare och inte slösa pengar på kläder och sånt, när det kommer vara annat jag behöver lägga pengar på ett tag. Var en som frågade om jag hade råd att flytta, klart att man är osäker när man bara är vikarie och så, att det kanske blir kärvt ekonomiskt ibland. Men då får jag bara bita ihop isåfall. För får man chansen att få ta en sån stor, billig och bra lägenhet mitt inne i stan så tycker jag man ska ta den chansen också =). Eftersom det är ganska svårt att få tag i lägenhet annars.
 
Men nu ska jag kika på farmen tror jag haha och forsätta läsa lite bloggar, sen ska jag borsta tänderna och sova i bra tid, än fast jag inte jobbar i morgon troligast, men ändå. 

Ida

Klart man ska passa på när man får tag i en lägenhet i stan :) Sen är ju secondhand himla fint när man behöver någonting billigt och bra, men det har du ju koll på redan :D

Ha det fint och lycka till med flytten!

Svar: Ja, precis, känns ju som om man måste ta chansen då! Ja, igår var jag på röda korset, tror att jag såg dig där faktiskt kanske. Där köpte jag en massa billiga skålar att baka i : ).
Tack så mycket, ha det fint du med! =)
Lisa

2013-02-12    09:14:25    http://aidu.blogg.se
karoline

ÅH, jag saknar också sommaren! eller mer längtar kanske! :D

Svar: ja, längtar megamassor till sommaren och till våren! :D
Lisa

2013-02-12    12:24:49    http://www.karolinesvintage.se
marie

Ja det var ju värsta tillfället med lägenheten där! sen är det ju snart sommar och då lär du ju vara garanterad sommarjobb inom städet om inte annat :) Så du klarar dig nog ett tag framöver :)

Svar: Ja verkligen! Mm, man kan ju hoppas iaf! Har ju varit ledig några dagar nu och är förmodligen ledig i morgon också :/. Ska ringa i morgon ifall jag inte får något samtal, så himla drygt att vara ledig, vill ju jobba massor. Men nog ska det väl ordna sig med jobb alltid. Jag hoppas att jag gör det i alla fall. Men är ju lätt att man tänker för mycket ibland :(
Lisa

2013-02-12    17:58:45    http://lillbrun.blogg.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback