Sånt som är fint, sånt jag vill ska hända, drömmar, sånt som har hänt. allmänt fina ting.

2012-09-20 | 19:04:00 | Direktlänk | Tankar | 3 Kommentarer
-Hångla med fina vänner som man tycker om massor och när jag äntligen vågade ta taxin hem med en fin person efter vi hade skedat flera gånger i en kompis soffa. 
 
- Den gången jag var uppe i Umeå i slutet på maj när det var gaykväll på en krog, ganska fort när jag hamnade på dansgolvet var det en tjej som jag började kramas med och ganska snabbt hångla med. Hon tyckte jag var snygg. Jag tyckte hon var snygg med, vi hånglade massor, sedan sådär spontant så följde jag med henne hem, efter vi suttit ute och hånglat massor. Väl hemma hos henne åt vi lingongrova, drack juice och sedan somnade vi tätt intill i hennes säng.
 
- En mysig hemmakväll hos en kompis som är himla finfin, tittandes på en fin film, drickandes kaffe, äta god glass, kramas, prata om allt möjligt, skratta och bara tycka att det är en himla fin kväll. Hångla i sängen, skedas och bara ha det mysigt. 
 
- Hånglade upp en vän på  festival i augusti när jag var full och sa att det var därför jag var vaken så sent för att jag ville hångla upp honom, vara galen ute i skogen och bli alldeles för full. Men inte ångra det dan efter. 
 
- Ligga tätt,tätt intill i en säng och smeka någons brösthår och den säger att det är det mysigaste den varit med om.  
 
- Vara för full hos en kompis och bada badkar med tre andra människor, galet men sjukt kul just för stunden.
 
-Köpa goda drinkar på krogen men ångra sig dagen efter när man ser hur mycket det kostade, men sen tänker man att äsch det kanske det var värt.
 
- Jobba på en mysig skola, träffa gamla lärare, titta på snygga lärare, ha trevliga arbetskamrater är det jag gör just nu och trivs gör jag men jag gör fortfarande inte min dröm. Att jobba i ett kök. Jag blir sugen varje gång jag tittar in i ett kök och ser kökspersonal. Blir avundsjuk innerst inne men sen tänker jag, att varför ska jag vara avundsjuk för någon dag ska jag jobba i ett kök och det ska bannemig bli snart. Än fast jobba som städare går bra också, men det är ju fortfarande inte min dröm. Men snart så ska jag bannemig uppnå den också, får hoppas de behöver köksvikarier fortfarande och leta upp fler cafe- köksjobb. Men jobba som städare funkar än så länge med, bara man har bra arbetskamrater så men det har jag ju också =). Efter nästa vecka vet jag dock inte, men får se vilket ställe det blir sen, löser sig alltid =).
 
- Drömma om att flytta hemifrån, kolla på lägenheter på internet, tänka på vad man skulle ha för möbler i sin lägenhet, drömma om att ha sitt eget porslin, kunna ta hem besök när man vill, tänker att jag ska kolla upp en massa lägenheter och snart flytta hemifrån, ja bannemig snart ska det ske! Jag är så redo som man kan bli! 
 
- Tänka på hur fint det vore med en myskväll till med en väldans fin vän. 
 
- Festa med fina människor är fint, men jag längtar till den dagen jag kan ha fest eller en filmkväll, eller bara äta kakor och dricka te i min alldeles egna lägenhet.
 
- Eller bara något så enkelt som att sitta i sin säng med sin alldeles egna dator och surfa.
 
- Eller vad kan mera vara fint som att bara chilla i soffan med en kopp te och ett superbra program på tv. Eller baka en god kaka och tycka att man är ganska bra ändå. 
 
- Titta sig själv i spegeln och vilja gå ned i vikt, mer än vad man gjort, men ändå tycka att man ser ganska bra ut ändå, fast nu skojade jag. Är väl inte så ofta jag tycker det. Men de dagar man gör det är fina åtminstone. 
 
-När ens mamma överraskar en på ens namnsdag med presenter.
 
-Trist att jag är sämst på att svara på brev men ska bättra mig som tusan, lovar att skriva ett fint brev till dig lenita när jag väl svarar och att du ska få en massa gott te och fina paket i efterskott.
 
- Fyller snart år och längtar som tusan, men vet inte vad jag önskar mig men löser sig ;).
 
- När jag såg en på skolan som hade snygga jeans och min kollega frågade vart hon köpt dem, samma dag prövar jag likadana och de sitter som ett smäck, får se när jag använder dem bara :):
 
-Fin musik som gör en glad.
 
- Önska att man vågade vara mer öppen, att man inte alltid sa att det är bra än fast det kanske inte är det. Önska att man kunde tala om allt och ingenting med fler, öppna sig och prata om sånt som har gjort ont eller tynger en ibland.
 
-Sova med någon som håller om en hela natten och man blir lycklig inombords när man vaknar för att den ligger så tätt intill.
 
- När man får fina sms och bara längtar ännu mera till nästa gång det händer något trevligt.
 
Världens längsta inlägg om allt och ingenting nu.
 
 
 
 
 

Anna T - Nörd & Filmskapare

Massa jättemysiga saker ^^!
Hoppas du får va med om allt snart å får en egen lägenhet snart!

Svar: haha har ju varit med om det mesta av allt det där :=).

ja, måste kolla upp lägenheter! :)
Lisa

2012-09-20    20:54:44    http://www.annatjernstroms.blogg.se
Sofia

Hångla är fint. <3

Svar: jaaaa
Lisa

2012-09-20    22:52:11    http://sofiazim.blogspot.com
Julia

Åh men vad fint.

Svar: hihi tack. kul att du tycker det :)
Lisa

2012-09-22    15:23:46    http://tyngder.blogg.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback