Om en fin och bra människa+ lite annat

2012-10-16 | 19:43:00 | Direktlänk | Tankar | 7 Kommentarer
Du var en festarkompis som jag alltid träffade i festsammanhang och jag vet inte när vi festade ihop första gången, måste väl varit förra våren om inte innan det. Sedan hamnade vi på efterfester hemma hos en annan kompis, där vi hamnade tätt intill i min kompis säng eller soffa. Skedandes och du frågade mig flera gånger om vi inte skulle åka eller promenera hem till dig. Men jag var så blyg så jag hade ingen lust med det. Du undrade spontant om vi skulle kunna ta en promenad. Vi tog en hundpromenad. Det blev en nästa helg, jag försökte få dig med på fest men du var så trött så du hade ingen lust. Men tillslut kom du ut på krogen och jag var full så jag vågade äntligen följa dig hem för att jag inte var lika blyg då. Det blev några fler promenader och filmkväll hemma i ditt föräldrahem när du hade deras hus för dig själv. Sen har det blivit flera gosiga kvällar i din lägenhet och mornar. Jag har funnit en ny vän som jag redan hade fast bara som festkompis. Som jag tycker väldans mycket om och du är en superbra och fin person så du vet. Nu är du ju en vän som man kan umgås med nyktert och en mysig myskompis som är värd det bästa. Som jag helt klart vill lära känna mer. Det bästa som finns är när man hittar fina människor och det är fina människor man ska samla på som man mår bra av och idag känner jag bara såna människor som är bra och som får mig att må bra. Det värsta som finns är när man hittar folk man inte mår bra av att umgås med eller som människor man festat med som sagt elaka saker, såna är inte värda att umgås med helt enkelt. Eller såna där egoistiska typer som bara tänker på sig själva. Nej, man ska bara umgås med människor som får en att må bra och som inte bara tänker på sig själv.

Lenita

vad fint att du hittat en fin person att promenera, mysa och tycka om!

Svar: ja, det är himla fint. fast än så länge är vi bara vänner, men man vet ju aldrig vad det leder till senare :)
Lisa

2012-10-16    20:49:08   
marie

Hihi :)

Svar: :)
Lisa

2012-10-16    21:29:23    http://lillbrun.blogg.se
Anna T - Nörd och Filmskapare

Åååh va fint ^^

Svar: :) tack
Lisa

2012-10-16    22:37:52    http://www.annatjernstroms.blogg.se
Pelle

Sicket trevligt lite inlägg :)

Svar: kul att du tycker det! tacki
Lisa

2012-10-17    01:22:19    http://pellespersonliga.blogg.se/
Emelie

mysig blogg ^

Svar: tack!
Lisa

2012-10-17    10:48:51    http://andasirymden.wordpress.com
Linda

Så fint så fint!

Svar: taack
Lisa

2012-10-19    02:23:25    http://rosettflickan.blogspot.com
Anna T - Nörd & Filmskapare

sv: Den är jättebra så den måste du verkligen se :D

Svar: ja det ska jag nån gång minsann :)
Lisa

2012-10-19    13:55:35    http://www.annatjernstroms.blogg.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback