Hunden Flux.

2012-03-13 | 19:17:58 | Direktlänk | Tankar | 6 Kommentarer
Ingrid undrade för ett tagsen hur det har gått för hunden Flux och han testades ju i slutet på februari, men han klarade inte testet och vi hade ju redan bestämt oss för att inte ha kvar honom eftersom han drog så himla mycket i kopplet, krävde mycket mer än vad vi hade tid med och nafsades en massa. Han kunde inte låta bli någonting här hemma heller och bet sönder endel saker och det var ju för att vi inte hade tid med honom. Han var ju i sin jobbigaste ålder också. Än fast jag kan ångra att vi lät han flytta till en ny ägare, men det kan nog mamma göra också. Dessutom fick mamma så ont i axlarna och ryggen när han drog så mycket ibland, så hon har kommit på att hon ska ha en mindre hund istället.  Jag hoppas att han har kommit till ett hem där det är någon som kan ge honom mycket träning, lek och framförallt motion. Fast hos oss fick han ju rätt bra med motion i alla fall, men kan ju hoppas att han får ännu mera nu ;). Vi tänkte ju ha kvar honom från början men det var ju innan han blev så jobbig,när han blev könsmogen blev han superjobbig men jag hoppas han kommer bli världens gosigaste hund, för det var han ju också då och då.  Vi vet inte hur det har gått för honom för de har inte ringt och sagt något, men mamma får väl ringa dit någon gång. Självklart saknar jag honom en massa och det var ju tungt som tusan för mamma den dagen hon lämnade honom där i Sollefteå. Var ju lite jobbigt också att alla hundar förutom en som hade fel på höften blev en sån där jobbarhund. Just nu är det trist att inte ha någon hund, men vi får se när det blir någon ny hund, ev till sommaren så kanske mamma ska ta en liten hund, dock är den ganska gammal men små hundar blir ju äldre än större hundar. Får se hur det blir med det :).
Bild från i höstas när vi nyss hade blivit fodervärd till honom och var ute på promenix och picknick med Carro. Finaste gubben du ska veta att jag saknar dig och jag hoppas du har det bra hos din eller dina nya ägare. <3. Hoppas i alla fall du har fått någon ny ägare, eftersom jag inte vet det ännu. Men det måste du väl ha fått. Puss på dig snygging!

catarina

men åhh jaha ni fick lämna vidare han :( aja, hoppas ni hittar någon liten plutt som passar då! :>

2012-03-13    19:53:18    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
fanny

Hoppas han får det bra och att ni hittar en annan fin hund!:)

2012-03-13    23:29:21    http://blanchettheart.blogspot.com
Anna T

Åh vad tråkigt men han får det nog bra :(

sv: Jamen vi kan dricka vin ^^ så gör jag god avokado sushi till oss!

2012-03-14    09:57:02    http://annatjernstroms.blogg.se/
catarina

sv. tack! :)

2012-03-16    17:34:33    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Erika

Tråkigt att det inte funkade med honom.

Hoppas att ni hittar rätt nästa gång =)

2012-03-16    21:14:36    http://morgondimma.blogg.se/
Sofia

Ja, dessvärre blir de ganska jobbiga i den åldern, vår hundpojke har bitit sönder så oändligt mycket saker. xD

2012-03-18    22:40:22    http://sofiazim.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback