För tre år sedan tog jag studenten, åkte flak och allt det där och var trasig inuti men idag är jag hel.

2012-06-11 | 21:51:03 | Direktlänk | Blandat | 4 Kommentarer
Fotograf:Jonas pojkvän (PS, Jag gick teater och inte mode design, vi fick ju åka på modedesignarnas flak hehe.)

Jag minns min student som igår. Jag minns att vi var nära på att inte få åka flak, hela klassen åkte inte ens flaket. Vi åkte med parallelklassen på flaket. Jag grinade på morgonen innan jag skulle åka iväg på champagnefrukost och ville inte dit. Men jag tog mig upp,fixade mig och åkte dit och det blev en himla fin dag och natt med ett himla gosigt avslut. Jag mådde dåligt på insidan och hade mått dåligt hela våren men efter studenten släppte allt och jag trodde allt skulle bli bra igen. Det blev inte riktigt så. Men idag tre år senare är jag hel och har inte haft en depression sen 2010 kanske och mitt liv är rätt så bra och kan bara bli bättre. Jag har ett jobb,eller vikarierar, drömmer om att jobba på ett cafe eller i ett kök, vilket jag kanske får göra till hösten om jag har tur. Annars blir det väl att studera om jag kommer in på utbildningen jag sökt. Jag har planerat att jag ska flytta hemifrån till hösten och hoppas att det blir så. Jag tänker inte så mycket på allt, utan lever oftast i nuet och mår dåligt ibland som vem som helst. Tänker för mycket ibland också men jag är absolut inte trasig och rädd för framtiden som jag var för tre år sedan. Jag kanske har kroppskomplex eller jag har kroppskomplex men inte lika mycket som förut i alla fall. Bryr mig inte så mycket längre. Utan tänker,försöker åtminstone tänka att jag duger som jag är än fast det är svårt ibland. Men man ska inte tänka så mycket ,mest leva i nuet så kommer allting lösa sig än fast det kan kännas jobbigt ibland och i Januari kändes mitt liv helt hopplöst men det löste sig rätt fort, jag fick börja jobba och slapp deppa och det var nog det bästa. Fint att en vän räddade mig där och att nu jobbar jag och tänker inte så mycket på allt. Finfint.

Erika

<3

2012-06-11    22:31:28    http://genova.blogg.se/
catarina

Så fint att läsa att du mår bättre. Och ja, jag kan ju klart relatera till det mesta också. Men vi tog oss båda ur det värsta och jag håller med om att man i alla fall mår bättre nu än bara tidigare i år (Januari, usch)



Kramar <3

2012-06-12    03:12:24    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Sofia

Det är så fint att du mår bättre! <3

2012-06-13    20:24:53    http://sofiazim.blogspot.com
Anonym

FAN vad coolt. Känner igen mig. Är också hel nu och vid studenten var jag trasig som få.

2012-06-15    15:50:04   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback