Utkast: Jan. 20, 2012

2012-01-20 | 19:02:11 | Direktlänk | Tankar | 9 Kommentarer
Nu är det väl dags för mig att berätta vad som har hänt de senaste veckorna, ja de senaste veckorna har ju inte vart så himla intressanta har mest vart hemma och inte mått så himla bra men nu är jag på bättringsvägen i alla fall och är inte så förkyld längre. Har haft ont i kroppen och magen också men det börjar bli bättre nu i alla fall Men nu ska jag sluta tänka och vara positiv för det är ju sån jag brukar vara och allting kommer ju lösa sig.  Har  bara ont i huvudet men går nog över efter sömnen. Har mest vart deppig och sånt och eftersom jag inte orkat berätta för någon att jag inte pluggar längre. Så tänker jag berätta det här istället. Ska sluta tänka på vad andra ska tycka och tänka. När jag hade jullov så tänkte jag inte på något annat än skolan och blev helt omotiverad till att fortsätta plugga, motivationen bara försvann, kändes så himla dumt att hoppa av kursen sådär men vad skulle jag göra när den där kursen helt plötsligt bara kändes alldeles för svår och inte rolig längre.

Hoppade av kurserna jag skulle läsa nu i vår också eftersom det bara plötsligt blev alldeles för jobbigt att plugga. Var väl därför jag fick sömnproblem också, har känts som om jag aldrig kommer få flytta hemifrån men nån gång blir det väl min tur. Men just nu så känns allting lite bättre i alla fall och jag ska ringa om ett jobb på måndag, hoppas det inte är försent bara, nu är det slut på deppandet har jag bestämt för nu ska jag bli pepp istället, ska tänka framåt och inte bakåt som mina föräldrar brukar säga. Än om jag inte flyttar hemifrån nu så kommer jag ju få göra det någon gång. Men nu ska allting bli bra igen det har jag bestämt!

 Bara man tänker positivt så ska allting bli bra och det ska jag alltid försöka göra från och med nu så det så.
Vet inte varför det känts så hemskt att berätta för alla där ute att jag inte pluggar längre, kanske för att jag känt mig dålig eller för att jag tänkt på vad andra ska tycka och tänka, men det var ju liksom bara mig själv det drabbade så jag vet inte varför det skulle vara så farligt. Igår fick jag ett paket i brevlådan också, det var så himla rart, blev så himla glad! Fina vänner är det bästa och nu när jag börjar må bättre igen så kan jag hitta på massa saker igen. Nu när jag skriver det här så blir jag plötsligt pepp på allt igen och det är ju ett bra tecken. Man ska nog bara ta dagarna som de kommer och inte tänka allt för mycket på allt, ägna sig åt allting som är roligt också så man mår bra.

Nåväl nu blev det en massa babbel och jag skulle väl kunna skriva mer också men kommer inte på något mer just nu. Ska få blogglusten tillbaks också när jag vet vad jag ska blogga om. Är det någon som har något förslag på vad ni vill att jag ska blogga om?
Funderade på att ta bort facebook också men näe, det ska jag nog inte alls göra, facebook är ju ganska bra ändå, nä nu ska jag avsluta det här inlägget då jag inte vet vad jag ska skriva längre.

Puss

Anna T

Bra att du lyssnade på kroppen och hoppade av kursen när det kändes jobbigt, alla flyttar ut olika fort :) så känn ingen stress. Har klasskompisar som är 25 och bor hemma. Se till att ja ha jobb och bra ekonomi först så löser sig allting :)

2012-01-20    20:13:11    http://annatjernstroms.blogg.se/
catarina

jag tycker att du har fattat helt rätt beslut om det var vad som kändes bäst för dig. just för stunden känns det säkert tungt men om ett par månader kommer du känna att det var värt det. det är vad du behöver justnu, and that's what matter.

jag tror på dig. vi sitter i ganska mycket samma sits justnu men vi fixar det här, bara vi lär oss acceptera att det kanske tar sin lilla tid.

kramar <3

2012-01-21    00:50:12    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
marie

Du ska inte känna dig dålig för att kursen inte gick nå bra!

Den var ju faktiskt supersvår och förutsatte att man skulle ha läst kemi innan, vilket du inte har.

Alla passar inte till allt och nu vet du att den inte var något för dig. Det betyder ju inte att du inte skulle vara jätteduktig på andra saker.

Man måste ju prova för att veta!



Jag började en utbildning för några år sedan på mittuniversitetet men hoppade av efter en månad, det gick verkligen inte! Tog ett halvårs paus och började sen med ekologin istället och det har ju gått mycket bättre :)

2012-01-21    14:23:18    http://lillbrun.blogg.se/
Amanda - Flickan med svagt hjärta

Vilken härlig och superfinurlig blogg du har. :)



Själv så har jag haft lite svårt. Har fått problem med hjärtat och fått en pacemaker inopererat. Låg på sjukhus länge och det blev dyrt.



Så tänkte om du kanske kunde hjälpa mig lite. Om du kikar in på min blogg så finns det en annons som heter Adsettings, gå in där och bli medlem, då får jag 40 kr. Då kanske jag har råd att betala lite av mina räkningar. Självklart så kan du själv tjäna en massa pengar också.



Annars så får du ha det så bra. :)



Kraam.

2012-01-21    16:55:55    http://youpushedmeaway.blogg.se/
Malin;

det vikigaste är trots allt du, lisa. och du är klok som gör det du känner för, som du behöver. vad alla andra tycker spelar ingen som helst roll vettu. inte så länge du mår bra <3

2012-01-21    16:56:30    http://hallonte.blogg.se/
Angelica

Försöka duger i alla lägen, Lisa <3 Kom ihåg det. Du tog ju tag i att börja plugga, och det är inte hela världen sen om man känner att det blev svårt/tråkigt. Man vet ju inte vad man gett sig in på förrän man har gjort det, eller hur? :) Man måste ju pröva och försöka. Skäms inte eller någonting sådant. Börja bara om på någonting som känns mer rätt!

Jag är själv lite nervös för jag ska börja en distanskurs som startar imorgon och jag är lite nervös för jag vet ju inte heller vad jag gett mig in på riktigt. Men känns det inte rätt, så gör det helt enkelt inte det.

Och flytta hemifrån kommer du att göra en dag. Det gör alla! Oroa dig inte för det. <3

Och som jag sagt, ett samtal eller sms är inte långt borta. Och det är egentligen inte jag heller :)

Kram på dig fina du! Ta hand om dig nu och se ljust på framtiden!

2012-01-22    16:40:29   
Anna T

sv: Ja det är najs :D! Jag ska börja ha som spa-chill dag på söndagar inför den nya veckan ^_^

2012-01-22    18:33:32    http://annatjernstroms.blogg.se/
Erika

Det jag har lärt mig genom åren är att bara göra saker som man vill,om det inte är inom jobbet för där kan man behöva göra saker som man inte vill ibland och ibland gör jag saker som jag inte vill för att ställa upp för Mats och i framtiden blir det nog för Osc också. Men handlar det bara om migsjälv så lyssnar jag på magkänslan och följer den.



Jag ska ut på ett jobb med Lena på måndag runt kvart i tio så då ska jag tala om för henne att du ska ringa. Ska säga att jag gärna vill att du ska jobba hos oss i stadshusgruppen också, för det är ju den bästa gruppen ;)



Kramar!

2012-01-22    19:52:04    http://morgondimma.blogg.se/
Sofia

Visst är det magiskt att skriva ibland? Vet inte hur många gånger jag påbörjat ett brev skitledsen och sedan varit jätteglad när jag avslutat för att jag lyckats peppa mig själv och skriva av mig. <3

Håller med de andra, tror du gjort rätt val. <3 Klart att det är bra att klara av kurser osv, men det absolut viktigaste är din hälsa. Puss på dig!

2012-01-23    21:48:40    http://sofiazim.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback