Årsresume 2012 Juli-September

2012-12-30 | 01:08:22 | Direktlänk | Blandat | 4 Kommentarer
Juli:
 
Första veckan i juli hade jag semester och då hade jag besök av min vän jose och vi gick såklart och fikade på Reuterdahls! :) 
 
 
Köpte två tjusiga muggar på rea. Vill helt klart ha fler såna här muggar. Älskar dem!
 
 
Tog bilder utanför vårt hus som höll på att renoveras.
 
 
På min lediga vecka första veckan i juli åkte jag, jose, sannis, elin och göran till sundsvall för besök på birsta city och ikea, sen var vi inne en snabb sväng inne i stan också.
 
 
Sanna var lika tjusig som vanligt.
 
 
min braiga vän han var det synd om för han var sjuk och ville mest hem, men han fick sova påväg hem och sen fick han te och kika på saltön på kvällen i alla fall :D.
 
Sen jobbade jag bara i fyra dagar i juli och var ledig fyra dagar för att jag åkte till Göteborg med Sannis för lite mera semester tjoho! 
 
 
Vi åkte tåg och hade egen sovkupe och jag funderade över hur man skulle få på sig bältet som skulle sitta över sängen när man skulle sova, men det löste sig tillslut i alla fall.
 
 
Fredagskväll i Göteborg, vi promenerar till vårt hotell.
 
 
Vi promenerade i massor utav affärer i göteborg såklart och sanna var inne i skohimlen på NK där hon köpte sig ett par skor faktiskt.
 
 
Varför vi var i Göteborg var ju självklart för att se KENT och shoppa :).
 
 
KENT <3!!!
 
 
Vi tog trevliga promenader i göteborg och här hamnade vi vid ett fint ställe och det var en himla fin resa som jag gärna gör om nån gång igen :).
 
 
Sista kvällen i Göteborg åts det lyxig middag som var bland det godaste jag ätit i hela mitt liv tror jag minsann.
 
 
Såg Amanda Jensen här i Ö-vik, nu hamnar bilderna lite i fel ordning men det var i Juli i alla fall allting hände på bilderna åtminstone.
 
 
Festade med Anna hemma hos Helen. En himla rolig fest var det! =)
 
 
Var på en skojsig fest hemma hos Ray =).
 
 
Var en sväng till skeppsmalen en kväll med pappa och kicki. Mysigt!
 
 
Var på bästa festen som var Nejbirs födelsedagsfest :).
 
Juli var en mysig månad, med ledighet, lite jobb, trevliga fester och resan till Göteborg :).
 
Augusti:
 
Augusti började med lite jobb, sen blev det såklart besök till URKULT <3! Bästaste Urkult, bästaste festivalen så nu kommer några bilder från Urkult! <3.
 
 
Jag kom till Urkult sist av alla typ, anlände på fredagen och var peppast då ungefär! Här sitter mina kompisar vid mitt tält som anlände dit på torsdagen med hanna :).
 
 
Jag var pepp!
 
 
 
Jag å Marie va coola!
 
 
På Urkult träffade jag på min fina kompis Angelica som jag inte träffar så ofta.
 
 
Det regnade mest hela tiden, Men här hade det slutat regna i alla fall, vi satt och drack vin vid något mysigt ställe.
 
 
Vi träffade på en kille som fick en pussmun och vin.
 
 
Träffade på Herman sedan som var dunderfull och jag var också dunderfull kanske därför man kunde hålla sig vaken till sju på morgonen hehe..
 
 
Firade Farmor som fyllde åttio på min lediga dag som blev till två lediga veckor då jag kände att jag behövde en paus och lite ledighet så då fick jag det.
 
 
När jag var ledig passade jag på att njuta genom att äta frukost ute på vårt trädäck.
 
 
I mitten på Augusti blev det en ny resa, denna gång blev det till sthlm, vi åkte nattbuss och här är Sanna i ett folktomt sthlm tidigt på morgonen.
 
 
En dagens klädsel i sthlm.
 
 
Åt en sjukt god stenungsbakad pizza och drack vin till i sthlm. Gottigotti.
 
 
Sanna på hotellet i Sthlm som låg i vasastan och detta fotot är taget ute i lobbyn där.
 
 
Jag åt sjukt god mat till middag på söndagen. Nån gryta med lax och skaldjur, vitlöksbröd och aioli. Gottigotti.
 
 
Vi var i sthlm också för att se Kent! :)
 
 
Dessa 2 träffade vi på av en slump i sthlm och vi gick tillsammans från sjöhistoriska och sen skiljdes vi åt på tunnelbanan. Rolig slump sådär :).
 
 
 
Träffade på min vän Mikaela och hennes kompis innan vi skulle åka hem eller vi hade faktiskt bestämt träff =). 
 
 
Fikade med denna fina tjej i Augusti. Saknar dig! <3
 
Klippte mig en page! =)
 
 
Bjöd denna fina vän på födelsedagsfika på Reuterdahls såklart! =)
 
I Augusti fick jag reda på att jag var andra reserv på utbildningen jag sökt. Men jag kom inte in på den som vanligt.. Men som man säger tredje gången gillt så nästa år kanske jag kommer in vem vet.
 
Efter två veckors ledighet så jobbade jag en vecka på min gamla skola och det gick bara finemang. Var skönt att kunna gå hem på lunch :).
 
September:
September började med festligheter, jag sov första gången hemma hos någon person eller om det var i Augusti. Denna hund satt i fönstret och jag var tvungen att ta kort på det :). Söthunden.
 
 
Det blev Party hemma hos Sanna. Sanna verkar ha vart stället jag festat på mest hos i år, men hennes fester är alltid lyckade också :).
 
Började vikariera på Ängetskolan =).
 
 
Var till Umeå en sväng för att gå på storloppis och kika på stan litegrann gjorde vi också. Kvällen innan hade jag världens mysigaste kväll som jag minns som igår. Pratade bort en hel film, åt god glass och drack kaffe, minns det som igår som sagt bara för att det var så trevligt =).
 
 
Var på en skojsig fest hos Carro.
 
Ja, det var Juli- September det. Oktober-December kommer om någon dag också. 

Devinia

Jag saknar dig med. <3

Svar: <3!
Lisa

2012-12-30    11:29:10   
Malin Aurora

Det ser ut som himlans fina månader!

Svar: det var det också :)
Lisa

2012-12-30    18:00:29    http://vildblommor.blogg.se/
S

Vad mycket roligt du har hunnit med under året :)

Svar: ja faktiskt så har det blivit endel skojsiga saker under året :)
Lisa

2012-12-30    19:06:42    http://baseballwife.blogg.se
Anna T - Nörd & Filmskapare

Yay jag fick va med ^^!!
Vilket fint år <3

Svar: klart att du fick va med! =) <3
ja, 2012 var ett ganska bra år. men 2013 ska bli ännu bättre hoppas jag.
Lisa

2013-01-05    19:46:05    http://www.annatjernstroms.blogg.se


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback