Säkert-Isarna

2011-09-12 | 22:06:44 | Direktlänk | Tankar | 3 Kommentarer
Vi går på skaren över isen
Som brast under dig när du var fem
Vi går mot ljusa tider, säger de
Men vi längtar mest hem
Det finns en sorglig lycka
I att aldrig mer va ett med de
Som vet precis vem du är

Vi läser Hundra år av ensamhet
Jag blickar fram mot ett
Jag ska va tyst från och med nu
Och se vad som händer när det bränner till
Antagligen ingenting, det brukar vara så
Tyst från och med nu

En timme tar en vecka här
Slå mig så att nånting händer
Visarna på klockorna går bakåt här
Jag skakar om kalendern

Du har köpt Lonely Planet,
Du åker till ett söderland rätt snart
Jag låtsas att det är av kärlek
Till stan jag stannar kvar
Jag sträcker ut mig, säger:
"Det är till att vara märkvärdig
Åka härifrån när solen är såhär
Men du, du är som du är"

De brister tidigare och tidigare, isarna
Fåglarna flyttar längre norrut varje år
De säger hotet mot klimatet men jag tar det
Som ett tecken på att du kommer upp igen
Kom hit igen

En timme tar en vecka här
Slå mig så att nånting händer
Visarna på klockorna går bakåt här
Jag skakar om kalendern
Kyss mig så att nånting händer
Slå mig så nånting blöder
Elda upp mitt hus, gör det ikväll
Så det finns nåt som glöder

Jag ska va tyst från och med nu
Och se vad som händer när det bränner
Jag klarar tystnaden bättre än vem som helst
Den har jag lagt ner timmar på

De brister tidigare och tidigare, isarna

De brister tidigare och tidigare, isarna
De brister tidigare och tidigare, isarna
De brister tidigare och tidigare, isarna
De brister tidigare och tidigare, isarna
De brister tidigare och tidigare, isarna

Säkert är så himla bra och vissa låtar får mig nästan att gråta just nu. Det gör ont i mig. Jag vill vara glad. Men har jag inte fått något samtal den här veckan är det kört, synd att man skulle vara så jävla nära men ändå inte bara... Då är det bara skaffa sig nya planer. Det gör ont. Men så är det. Då är det bara söka en massa jobb och distanskurser, hoppas på att någon hoppar av på någon distanskurs jag sökt, men jag ska söka distanskurser nu att läsa i vår och söka den utbildningen i vår igen och en massa kurser igen. Men det går inte att förklara hur det känns just nu. Tänk om man bara hade en famn att gråta lite i? Tänk om. Men jag är inte en sån. Eller kanske en kram?

catarina

sv. precis. jag går ju vanligtvis till en psykolog, men nu när jag jobbar hinner jag inte det, men faktum är att jag inte heller känner något behov av det =)

2011-09-12    22:22:44    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Beatrix

håller med, en väldigt fin bit det där.

2011-09-12    22:38:14    http://beatrixmix.blogg.se/
Clara Cane

Har sett henne live två gånger i år. Älska. Hon är bäst <3

2011-09-13    19:00:33    http://claracane.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback