Lördagens mysiga höstklädsel.

2011-09-25 | 01:14:11 | Direktlänk | Dagens outfit | 6 Kommentarer
Gillar inte den här bilden så mycket men jag lägger upp den ändå. Så kan det gå.
Den här gamla klänningen har blivit en ny favorit och likaså koftan. <3


Mina trasiga skor, de syns inte att de är trasiga här men, på insidan är dem det hehe, men jag älskar dem och allting går att laga med silvertejp, det mesta i alla fall, min finfina sjal och min skinnjacka som jag använder som typ vår-sommar-höst jacka :D. Allt i allo jacka helt klart!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Idag sov jag rätt så länge, då jag hade problem med att somna igår natt igen. Klev inte upp förrän ett, pinsamt sent alltså... Fixade mig och fick skjuts av mina föräldrar till Sanna då de ändå skulle åka och handla mat, jag väntade på Sanna en liten stund innan vi började promenera intill stan, eller ja, vi var ju redan i stan, men till centrum då, men promenaden tog längre tid än vanligt då en söt liten tant undrade var Hemköp låg, jag började förklara, sen insåg jag att jag lika gärna kunde följa henne dit då jag ändå skulle intill stan, hon var väldigt tacksam över min hjälp och tyckte jag var snäll,vi pratade och hon var orolig över om hon skulle hitta hem igen, då hon precis flyttat till ett nytt ställe och hade gått rätt så långt. Jag sa lycka till och hoppas verkligen att hon hittade hem igen och att hon tar taxi nästa gång som hon sa att hon skulle ha gjort istället och hon sa till mig att hon skämdes över att behöva be om hjälp. Jag sa till henne att det var ingen fara, jag skulle ju ändå till samma ställe. Jag berättade också för henne om en gång när jag var lite vilse. Hon sa att jag var snäll och gjorde hennes dag. Dessutom frågade hon om jag fortfarande gick i skolan, typ gymnasiet eller om jag skulle ned och jobba. Jag sa nä, jag var hos min syster och vi var påväg ned till stan och till svar fick jag men jag tyckte ju att du såg så ung ut. Dessutom råkade jag gå lite snabbt, och hon sa, men det är jag som går sakta. Sen stannade jag upp och väntade in henne, hon sa att ja, du är ju ung du, jag är så gammal sa hon också, jag kan inte gå snabbare, jag sa än en gång, det är ingen fara och väntade på henne. Alltså det här mötet gjorde helt klart min dag! <3

Sedan sa jag hejdå till henne, gick och mötte Sanna, vi promenixade på stan, jag köpte en liten present till en fin brevvän som fyller år på måndag, köpte frimärken och var klantig och skulle börja gå innan jag ens fått tillbaka växeln haha...  Köpte frimärken och postade ett paket till min fina vän Sofia som köpt av mig på tradera. Sedan åkte vi hem, jag och mamma fixade maten medan hockeynördarna Sanna och pappa kikade på hockey ;). Det blev smaskens pastasallad sen blev det kaffe, min goda äppelkaka och kex till efterrätt, lite kikande på Gokväll-Lördag, skjutsade hem Sanna och efter det åkte vi till Coop, där jag köpte ännu en present till min fina brevvän och ett litet kort, hihi, hoppas hon blir glad över att bli överraskad, säger såklart inte till vilken brevvän det är som fyller år snart fniss. På coop kan man hitta presenter, det är rätt najs faktiskt! Men nu ska jag sluta innan jag försäger mig totalt. När vi kom hem igen så tog jag lite kort, fixade här hemma, kikade på "Tack för musiken" då Lars Winnerbäck var med ikväll och annars vet jag inte riktigt vad jag mer har gjort. Suttit här. Druckit te. Ätit lite ost och kex. Fin lördag i alla fall! :D

Puss!

Mikaela

Fin! :D

2011-09-25    03:11:27    http://avadakedavra.webblogg.se/
catarina

åh du är en sån godhjärtad människa. fint att du hjälpte tanten. & tacksamheten man får tillbaka kan vara bland det finaste av allt.



jättefin klädsel hade du också! snyggt matchat hihi (a)

2011-09-25    07:56:15    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
e

sv: åh tack!

2011-09-25    15:19:16    http://elno.devote.se/
Nellie-Sockertussen

Jag tycker att bilden var fin =)

Du har en himla fin ögonfärg!

2011-09-25    21:36:48    http://sockertussen.blogspot.com
Amanda

Trevligt att hjälpa till!



Fint med blått och orange! Om jag skulle köpa en skinnjacka skulle den nog vara blå!

2011-09-26    13:15:51    http://frokenpimpinell.blogspot.com/
Elisabet

Vilken grymt snygg färg på ditt läppstift!

2011-09-27    10:39:36    http://stenvreten.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback