Glad tjej!

2011-09-28 | 00:42:14 | Direktlänk | Glädje | 6 Kommentarer
Precis när vi kommit innanför dörren efter jag vart på stan en liten sväng med mina föräldrar, på ica kvantum och ätit middag på sibylla. Så. Så. Så. Då ringer fodervärdskonsulenten och säger att det inte finns några avelstikar just nu men det finns en liten eller okej inte så liten. Ganska stor hundpojke som behöver ett nytt hem, 11 månader och han undrar om vi är intresserade. Mamma frågar pappa om han tycker det låter bra. Mig behöver man inte fråga så mycket. Jag börjar nästan skrika av glädje och fattar ingenting. Tycker det är lite overkligt ännu. Men som sagt. Vi ska bli fodervärd till en hund snart. Det är bara kontraktet i sollefteå som ska ändras över till oss då såklart. Sen kommer fodervärdskonsulenten med hunden någon dag. Vi får se när det blir. Men snart blir det i alla fall. Jag hoppas såklart på att hunden dyker upp nästa vecka redan eller så. Kanske nästa helg vem vet. När vi känner oss redo helt enkelt.
IHHHHH.
Jag får en ny promenadkompis och en ny kramkompis. Han är redan jättesnäll och lydig. Men han ska ju testas för att jobba för försvaret när han är 1,5  år så vi får se hur det går. Det är rätt tufft test. Hunden får inte vara mörkrädd och en massa andra saker.
Men just nu är jag mest bara sinnessjukt glad. Vi ska ju vara fodervärd åt en hund. Jag får en ny promenadkompis och det behövs verkligen så man kommer ut och går. Gud. Det går inte att beskriva hur glad jag är just nu.

catarina

sv. oh nej nej du har verkligen inte gjort något dumt. tog bort ALLA mina.. ehm.. 18 vänner. måste pausa från fb ett tag känner jag, blir alltför personlig där utan att någon (förutom du typ<3) bryr sig, och är alltför lättpåverkad av vad andra skriver eller inte skriver.. såå äre. :(



och jag blir jätteglad om jag får ett litet brev av dig, annars har jag ju ett pågång själv - fast jag tvivlar på att jag kommer få så mycket skrivet när saker känns ganska så .. blä. men presenten din kommer du bli glad av! (hoppas jag, ehe) <3

2011-09-28    01:50:38    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
catarina

åh men va roligt!!! blir lika glad som du :) men vad exakt innebär det att vara fodervärd för en hund?

2011-09-28    05:59:35    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Fanny

Åh, vad kul!:)

2011-09-28    10:00:36    http://blanchettleaf.blogspot.com
Lisa

åh vad kul!! hälsa hunden!

2011-09-28    14:48:19    http://lully.blogg.se/
Mikaela

Åh, vad roligt! :D

2011-09-28    17:27:16    http://sagorförbarnsomärvuxnanu.se
Eleonore

ÅH så roligt, vad är det för ras på hunden? :)

2011-09-29    11:24:43    http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback