Lista igen!

2011-07-19 | 23:57:12 | Direktlänk | Blandat | 6 Kommentarer
Vad var det senaste du köpte: mat, det sista på bandet var nog en gurka.
Vad är det för färg på din ytterdörr: brun.
Vad är det för väder hos dig nu: varmt, mulet och kvavt.
Godaste glassmaken: gammaldags vanilj.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nej, däremot attraktion.
Drömmer du mardrömmar: jag drömmer massor, och ibland är det mardrömmar.
Trivs du med ditt jobb: ja.
Favoritklädsel: klänning, nu särskilt hemmamysklänningar.
Favoritlåt just nu: det var så länge sedan jag verkligen lyssnade på musik (hjälp och skam!).
Vad ser du om du tittar till höger: vår fina sideboard och en karmstol med senapsguldigt tyg.
Vad gör dig glad just nu: mitt barns roliga påhitt och snabba språkutveckling (för det är urgulligt när barn härmar långa svåra ord, jag hade varit lika lycklig av honom om han bara sa dadada).
Vad ska du göra härnäst: frukost.
Nämn något som gjorde dig glad i går: Torstens alla spontana kramar då han klappar mig och säger "lilla mamma".
Vad gjorde du kl 08 imorse: klockan är inte åtta än, men jag kan nästan med säkerhet säga att jag satt och såg Pingu och på olika tågklipp med mitt barn.
Vad gjorde du för 15 min sedan: steg upp.
Det sista du sa högt: "Nu är vällingen slut."
Det senaste någon sa till dig: "Mea nenning"
Vad har du druckit idag: än så länge bara Loka smultron citron, eftersom Torsten ville dricka "gubbevatte".
Vad var det senaste du åt: gårkvällens lilla ostkroksskål
Nämn något som gjorde dig glad i går: När jag fått första budet på ett klädesplagg på tradera. Min fina internetvän som sa att jag var så fin i telefonen. Ja. Oj,oj, vad han är rar alltså. :)
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Läste bloggar.
Det sista du sa högt: Godnatt till pappa eller så kanske.

Det senaste någon sa till dig: Godnatt.
Vad har du druckit idag: apelsinsaft, apelsinfestis, ramlösa rabarber, kaffe och te.

Vad var det senaste du åt: fil med flingor.
Vad var det senaste du köpte: Ramlösa rabarber.

Vad är det för färg på din ytterdörr: vit.
Vad är det för väder hos dig nu: det är nog ganska varmt ute fortfarande och möööörkt!
Godaste glassmaken: Finns så många goda. Men mintchoklad är ju en favorit.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Vet inte om jag gör det längre.

Drömmer du mardrömmar: Det händer.
Trivs du med ditt jobb: Har tyvärr inget jobb. Men när jag får ett jobb hoppas jag att jag ska trivas såklart.
Favoritklädsel: Klänning helt klart.
Favoritlåt just nu: Vet inte riktigt. Nån med Confusions. :)

Vad ser du om du tittar till höger: Ett fönster.

Vad gör dig glad just nu: Vet inte.

Vad ska du göra härnäst: Tror jag ska gå och lägga mig snart. Känner mig rätt trött.

Höger- eller vänsterhänt: Höger. Men kan göra saker med vänster också.
Humör just nu: Helt ok. Lite trött bara.
Favoritgodis: Choklad eller sura godisar.
Kläder just nu: klänning och trosor.
Sommarplaner: Urkult såklart. Besöka lite fler loppisar och bada mera och lite annat.
Hur många kuddar sover du med: tre.
Spelar du något instrument: Tyvärr inte.
Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska. Men jag kan vara morgonmänniska också. Ska försöka bli det i alla fall! Men går typ upp senast vid tio-elva i alla fall. Hehe. Ja, ibland tolv också men det är allldeles försent!
Vad är viktigast för dig: Vänskap,familjen, att må bra.
Är du kittlig: Då och då.
Snarkar du: Det händer ibland.
Stjärntecken: Vågen.
Äckligaste insekten: Vet inte.
Längtar du mest efter just nu: Att ha något att göra om dagarna. Ja. Hoppas man kan ha tur. Men tror tusan inte det. Åh. Usch.

marie

hehe, jag gör den också! :)

2011-07-20    10:20:41    http://lillbrun.blogg.se/
Miranda

tack! (:

2011-07-20    11:50:05    http://mirandamorgonvind.blogg.se/
hannah

tack ska du ha!!!

2011-07-20    14:26:02    http://farmorsskafferi.blogg.se/
Olivia

Kul lista! :)

2011-07-20    16:26:51    http://emblalinnea.blogg.se/
Karin

>Ja, hihi Emma är så söt.

Åh, listor! Jag älskar listor! Jag kanske snor den där...

2011-07-20    22:02:38    http://oktoberfrosten.blogg.se/
Mikaela

sv: donnie darko! :)

haha jo men jag gör också så, så tråkigt att gå och lägga sig så sitter gärna uppe ett tag till även fast jag är trött.

2011-07-20    23:53:12    http://avadakedavra.webblogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback