Hittade lite extraloppisar påväg mot andra loppisar. Fyndelifyndande i massor!

2011-07-16 | 16:58:12 | Direktlänk | Fina små saker | 2 Kommentarer
Dessa hittade jag på en loppis som hade 50% idag. 15 kr för 5 kr styck. De ska jag bjuda på kaffe eller te i när jag flyttar hemifrån. Vi var på 2 loppisar innan också i Sund, men de var inge höjdar loppisar precis. Fann ingenting där. Jag som vart på så mycket loppis, vet ju vad som är dåliga loppisar och inte. Det var en som undrade om jag kan göra en loppisguide och det kan jag göra någon dag! När jag skulle gå ut ur bilen till en loppis så var det massa brännässlor också och sen var den loppisen inte alls bra. Så det var också dåligt haha!
När vi körde från en loppis i Bonäset så fann vi en extraloppis som var skyltat efter vägen som inte stått någonstans om och där hittade jag massa grejor. Det är oftast på såna ställen man hittar saker. Dessutom har inte alla hemmaloppisar så billiga priser men de flesta. Den här loppisen hade ordning och reda också. Fann tre blommiga burkar att ha te eller vad som helst i. Ska spara de tills jag flyttar hemifrån någon dag.
På loppisen i Hanabäck, ja det blev en hög med loppisar idag så fann jag den där boken för 5 kr, den verkar bra bra och den där hjärteskålen fann jag på extraloppisen i Järved för 5 kr.
Det här var för söta för att inte ha bara! 30 kr för alltihopa.
Min lägenhet kommer ju kännas som om man kommer hem till en gammal tant. Typ en farmor eller mormor. Men det är ju mysigt det med. Min mormor bodde så himla mysigt och Farmor med. Hon bor ju inte lika mysigt nu längre. Men hon har fint porslin och glas menar jag hihi. Gammaldags är fint!
Den här radion är ju ganska fulsnygg. Den funkar hur bra som helst. Den ska stå i mitt kök i min framtida lägenhet i alla fall. Färgen är mer rosa i verkligheten. Jag har ju inte så mycket pengar och så. Men det är ju tur man har rara föräldrar. Men jag tycker egentligen inte om att visa upp det jag har köpt. Men det är ju roligt att visa upp fina saker man har köpt på loppis och sådär! Men idag så gjorde jag av med alla mina småpengar och fick rätt mycket för de pengarna :)

catarina

Roligt med små fynd! :-D

2011-07-16    19:20:47    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Sofie

sv: Tack! :) Du med!! ♥

2011-07-16    22:50:43    http://gammfi.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback