Tyvärr men det var inte livmoderinflammation det var cancer...... :( Vila i frid i hundhimlen darling!

2011-08-18 | 17:59:18 | Direktlänk | AJ | 7 Kommentarer
Som sagt Zoya var i Sundsvall idag på Sundsvalls största djursjukhus, påväg dit var hon varm som ett element, det gjorde ont för henne att ligga, hon visste inte hur hon skulle ligga, hon ville knappt gå och när vi kom till Sundsvall tillsist. Så fick vi vänta ett bra tag. Sedan tog de blodprover på henne, ultraljud för att kolla om det var livmoderinflammation och kände på henne överallt.  Tillsist efter en hel del kännande, så kom han fram till att det var knölar som var antagligen elakartade eller tumörer menar jag, en böld i hennes underliv som varade och någon knöl som satt på insidan. Det känns så sjukt att hon hade allt det här. Hon hade grejor i hennes ljuver också. Det känns ju helt overkligt. Det var ju inte förrän igår eller i i förrgår hon började bli dålig.
De var ju så säkra på att hon hade inflammation i livmodern, men symptomen hon hade liknade ju det. Det var bruna jättekonstiga flytningar som kom idag. Hon var jättejätte varm och hade antagligen hög feber. Läkaren sa att de skulle kunna operera men att det skulle bli så mycket eftersom all skit skulle ju förmodligen kunna komma tillbaka. Så vi tog ett jobbigt men vettigt beslut. Hon slipper lida mer och får ha det fint i hundhimlen förhoppningsvis. Det känns jävligt tomt, overkligt, konstigt och allt på en och samma gång. Zoya finns inte mer, hon ligger inte i soffan... Hon är borta. Men hon kommer alltid finnas med mig i mitt hjärta hela livet ut. Än om det känns fruktansvärt konstigt just nu.

Vila i frid älskade vän, jag kommer älska dig för alltid och det sa jag ju också innan vi sa hejdå. Du vet att jag alltid kommer älska dig för du var ju min bästa hundkompis. Vi har ju känt varandra sen jag var 13 år ju....  Konstigt det där med döden, alla sjukdomar som livet. Man vet aldrig vad som kan hända. Det bara händer jobbiga saker det här året känns det som. Alla bara dör ifrån en. :(
Men du finns alltid med mig i mina tankar älsklingen min, nu slipper jag se dig plågas mer som tur är. Nu har du det bra!


Trixa

åh,nejnejnej.

Finafina hund. Vila i frid! <3

2011-08-19    01:04:26    http://trixaa.webblogg.se/
L.

Fan vad jobbigt. Så var det med min katt, och det är ett så jobbigt beslut, men man får tänka att det är för hunden/kattens bästa. Så som man själv skulle vilja bli behandlad om man var så sjuk. <3

2011-08-19    10:45:21    http://mydeer.blogg.se/
jennifer

Åh, vad tråkigt. Tänker på dig. Kram!

2011-08-19    10:47:43    http://jenniferstroud.blogg.se/
hannah

nej så förbaskat sorgligt.

stor sorgkram till dig!

2011-08-19    13:59:17    http://farmorsskafferi.blogg.se/
Lenita

åh. mina tankar går till dig, fina lisa, och din hund. jag tror hon har det jättebra i hundhimlen nu. och tänk vad många bra år och alla vackra minnen ni fick tillsammans.

2011-08-19    16:01:00    http://prozac-vs-heroin.blogspot.se
Sofia Schöön

hård, hård kram

2011-08-20    23:57:57    http://sofiazim.blogspot.com
Matilda

livet är så beräkneligt... kram till dig <3

2011-08-21    19:11:37    http://quietland.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback