Saker som är mer jobbiga och mindre jobbiga just nu och hur dåligt livet kan kännas ibland.

2011-08-22 | 12:09:15 | Direktlänk | Tankar | 4 Kommentarer
1. Nu har jag ju förstått att Zoya inte finns mer. Men det är så sinnessjukt tomt, det blir bättre för varje dag som går. Men jag har ju ingen svart voff att klappa på, ingen som viftar på rumpan i kökssoffan, ingen hund som får rulla sig i gräset, ja, jag skulle kunna säga massa saker jag saknar med Zoya men än om det inte är så lätt just nu så får jag tänka på alla fina minnen jag har med henne och att hon har det bättre i hundhimlen än att hon skulle fortsätta lida.

2. Att inte veta någonting, inte känna någon längtan till hösten. Bara en stor ångestklump i magen. För att man har hamnat reserv på alla distanskurser och utbildningen jag har sökt. Men jag är andra reserv på utbildningen så det är bara hålla tummarna för att det ska gå vägen.

3. Min mobil har gått sönder totalt men jag har en annan mobil och när jag la in simkortet i den glömde jag pinkoden. Men nu har jag mejlat halebop och bör få pukkoden snart. Men det jobbiga är ju att ska skolan kontakta mig (ja, jag har hopp i alla fall). Så kan de ju inte ringa min mobil. Men de kan ju i alla fall ringa hemtelefonen eller mejla mig. Men det är inte ens säkert någon hör av sig idag. Men som sagt jag behåller hoppet.

4. Att inte känna ork och lust till någonting. Men samtidigt. Jag måste ju fortsätta leva än om min hund inte finns mer, för hon hade velat att jag skulle vara glad och ha det fint. Så idag ska jag ta tag i lite hushållssysslor som måste göras, så jag får tänka på något annat och lyssna på bra musik när pappa cyklat till jobbet. För är jag ensam då kan jag greja på som tusan.

5. Nej, allt är inte så jäkla dåligt. Det är bara jag som vaknade på fel sida idag. I morgon ska jag träffa Marie och då blir det trevligare. För fina vänner är bäst!

6. Att man alltid ska vara så jävla beroende utav pengar. Ha pengabekymmer. Vara rädd för att pengarna inte ska räcka till det eller det. Man får försöka tänka helt enkelt, men i fredags slösade jag bort lite pengar så jag fick dåligt samvete. Men jag ska åtminstone leta upp mer att sälja på tradera någon dag! :) Det är ju tur att jag mest köper billiga saker. Nu kanske ni säger att jag fikar och grejer, men mat måste man ju äta och jag prioriterar hellre bort mina pengar på gott fika än att gå ut på krogen en kväll. För fika med fina vänner är livet så att säga hihi.

Erika

Det är så tråkigt att det blev sådär med Zoya =( Men hon har det bra nu. Jag ska skicka en fin berättelse till dig på facebook om jag hittar den.



Jag håller tummarna jättehårt för att du kommer in på utbildningen!



Kramar!

2011-08-22    14:43:43    http://morgondimma.blogg.se/
Sofia Schöön

Stackars fina lisa. <3 fattar vad du menar med zoya, när min katt dog förra våren var det som att jag bara väntade på att han skulle komma tillbaka, varje gång jag hörde en annan katt jama hoppades jag att det var han. Pressen att bara vara reserv kan jag knappt föreställa mig. Jag menar, jag är stressad och rädd inför skolstarten, men innerst inne vet jag ju att det kommer bli bra. Att jag säkert kommer få vänner osv. Men att inte veta.. Usch. Tänker på dig i alla fall. <3 och behöver du prata vet du var jag finns. :-*

2011-08-22    17:43:31    http://sofiazim.blogspot.com
Mikaela

Vet precis hur det är att inte veta hur det kommer bli och vad man ska göra, men hoppas det löser sig för dig!! <3

2011-08-22    18:24:47    http://avadakedavra.webblogg.se/
Malinsmonolog

Jag håller tummarna för att du kommr in på utbildningen, om du inte redan gjort det? och det där med pengar, jag håller med. Ibland känns det så hemskt att allt i livet ska vara sammankopplat med pengar, att pengar av alla saker ska kunna vara ett hinder. Men då får man vara desto mer påhittig och hitta en väg runt problemet!



Malin

2011-08-29    19:13:54    http://malinsmonolog.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback