En hög med fikabilder. Har jag sagt att jag tycker om att fika?

2011-08-30 | 12:59:00 | Direktlänk | Fika | 2 Kommentarer
Fika är ju det bästa som finns med fina vänner och bästa sysselsättningen mumsmums. Här kommer en del bilder. Jag har ju hur mkt fikabilder på datorn som helst nästan :).
Baugette med grönsaker och te på UH för några år sedan med min fina vän Devinia. Fotograf:Devinia.

Drack ofta te för några år sen och åt goda kakor, ja, det gör jag väl fortfarande men haha. Fotograf:Devinia här med.

Iste och brieostmacka på UH också för längesen.
Tedrickande och brevskrivande på vår bro en fin vårdag för ett bra tagsen.
varm choklad i en fin kopp, dock tror jag koppen har gått sönder. :

Smoothie på UH för några år sedan med en fin vän.
Jag var i Stockholm 2008 på sommaren och då träffade jag en internetvän jag bara pratat med 2 dagar typ och jag undrade om hon ville ta en spontanträff och träffa mig så då sågs vi och umgicks hela kvällen och det var hur mysigt som helst. Hon var fin  och det var på den tiden jag fortfarande drack caffe latte. Nu är det riktigt kaffe som gäller :).
Den här bilden minns jag såväl. Jag träffade en tjej för också några år sen, kan ha vart 2009 eller 2008, men vi sågs bara en eller två gånger tyvärr. Då gick vi på UH, jag tog någon smaskig drink och en kanelbulle. Det var en sommardag tror jag.

En kaffe, saffransbulle och god smörgås på Lundbergs, ännu en av mina och Devinias fikor för några år sedan hihi. <3.
Bakade vit chokladcupcakes någon gång för ett bra tagsen och drack te till.
Kaffe och superstor morotskaka nån gång i vår med Linda och Marie :).

Först en macka på UH innan vi köpte en glass i efterrätt :).

Marie hon började med en macka innan glassen också och Mats var också med.


En slush typ smoothie liknande men inte lika god och grov baugette på UH också i sommar med Cilla.
Den kvällen jag och pappa åkte på Bagageluckeloppisen i Banafjäl nån gång i Juli så finfikade vi!

Smaskens glass på UH och nån cappucino isdrink som var helt okej också nån gång i sommar med Carro.
Det bästa fikat på Lundbergs! Deras morotskaka, ja, de måste ha något hemligt i den för att få den så god och deras räkbaugette eller bara deras räkmackor och kaffe är gudomligt smask!
En gång i början på året testade jag Macarones för första gången och tja, de smakar väl rätt okej, men de finns godare smaker än dessa, har köpt några på Coop nån gång som var godare. Men jag tycker macarones är rätt överskattade :).
Blåbärsmjukglass när vi var i Umeå en gång i sommar jag och mina föräldrar och den var sjukt stor och god!

Den där sjukt goda salladen på Reuterdahls. Bästa lunchen är det!

Testade bagels tallrik på Waynes, det var ganska så gott.
Det syns nog vilket som är mitt favoritfika ställe Lundbergs och såklart Reuterdahls. Sen tycker jag om UH med såklart typ ;D.

Mikaela

Mys, fika äger! <3

Och ja, fick brevet igår. Tänkte försöka svara typ idag eller imorgon. :D

2011-08-30    15:08:54    http://avadakedavra.webblogg.se/
marie

haha, värsta fikat! :)

2011-09-01    08:49:24    http://lillbrun.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback