Claras bärpaj

2011-08-17 | 22:02:15 | Direktlänk | Recept | 1 Kommentarer
Ingredienser för pajdegen:

200 gram smält smör
5½ dl vetemjöl
1½ dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
Fyllning till pajen:

2 dl blåbär
2 dl hallon
2 tsk strösocker
2 msk potatismjöl blandas och strös över bärpajen.
GÖR SÅ HÄR:
Sätt ugnen på 175 grader, smält smöret och rör ner alla torra ingredienser i kastrullen. Tillsätt sedan ägget. Fördela degen i  en smord pajform och tryck ut kring kanterna. Lägg i bären och rör ihop strösocker med potatismjöl och strö över pajen. Grädda i mitten av ugnen i 18-25 minuter. Kan behövas längre också, beror ju på vad man har för ugn. Servera med vaniljvisp eller grädde eller varför inte glass? Sen kan man ju ta vilka bär man vill! :)

Sen är det bara ta ut kakan ur ugnen och njuta! :)

Gjorde ju precis den här och den blev sjukt god, mums,mums, vad nöjd jag blev! :)
Dock så skulle jag silat över potatismjölet och sockret, men man lär sig av sina misstag! Marie sa åt mig när jag skrivit en sak på facebook att jag skulle lägga upp recept och bild och då var ju redan halva ätit av hehe.
Älskar den här kalendern :)

catarina

sv. hihi ja lite stolt

2011-08-17    23:12:39    http://dailydoseofimagery.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback