Tänkte ägna ett helt inlägg till den hunden jag älskar mest i hela världen pussiluss på dig!

2011-04-12 | 23:41:16 | Direktlänk | Kärlek | 6 Kommentarer
Hon är så stor och man kan krama på henne, gosas, ha fötterna på henne när man ligger i soffan, så bäst, hon är världens bästa, dock har hon blivit tjurigare på äldre dar och har lite ont i kroppen så hon går segt ibland, men det är inte hennes fel, men hon är charmig söt och världsbäst!
När man är ledsen så finns hon alltid där, då kan man bara gosa in sig i henne och kramas lite och när man kommer hem springer hon alltid till dörren och vispar grädde med svansen som en bekant till pappa sa en gång hihi och när jag pratar med henne och är lite tokig så viftar hon på svansen jättemycket, när jag ska ge henne godis så dreglar hon ned hela handen typ när man ger den och ibland är hon ganska så glupsk och hon älskar mat. Nu får hon äta upp Allys foder och det  fodret älskar hon. Så hon är glad över att hon får äta det smaskiga fodret men hon är deppig över att Ally inte finns mer och då får man vara där och gosas en massa med henne. När man inte ser och går ifrån köksbordet och det kanske finns något kvar. Så är hon en busig hund så jag får gå dit och säga åt henne. Då skäms hon. Hon drar aldrig när man är ute med henne i kopplet, men ibland så är hon så tjurig så hon skulle behöva hörapprat för hon låtsas inte höra typ. Men allra oftast är hon bäst i världen och jag älskar henne mest!
Hon bryr sig inte om man är elak med henne och sådär hahaa. Som sätter på henne en mössa, halsduk eller en jacka eller är lite dum. Då låtsas hon som ingenting. Hon är alldeles för snäll ;).
Hon älskar att gnaga på ben! :)
Att gosa i soffor, fåtöljer och sängar med en massa kuddar är bland det bästa som finns också och hon har gärna huvudet på kudden i soffan eller filt på sig när hon sover!
Vi brukar kramas nästan varje dag men hon får inte pussa på mig, för det är lite äckligt. Med tanke på allt hon gör med sin mun heheheheh. Men ibland slickas hon, fast hennes tunga är lite sträv, så det är inte alltid så mysigt hehe. Kramas går dock alltid bra!
Ni behöver inte kolla på att det var stökigt när bilden togs för längesen det är Zoya ni ska kolla på!
Gosgos!
Puss på dig världens finaste och jag hoppas verkligen du får fylla 9 år i slutet på maj och leva ett tag till! <3<3<3

catarina

aw så gulligt inlägg!

2011-04-13    04:26:19    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Malin

Åh, vilka söta bilder! :)



Svar: Tack fina!

2011-04-13    08:31:29    http://cielrose.blogg.se/
Sofia Schöön

Sv: Åh, dumma lilla finis, inte ska du viktnojja bara för att jag är knäppis! Ibland behöver folk gå ner i vikt, men för det mesta är det bara ångest på grund av ett viktfixerat samhälle.

Fick ditt brev förresten, GUD vad hallonlakritsteet luktade gott! <3

Och ja, hundar är verkligen kärlek. :)

2011-04-13    11:47:46    http://sofiazim.blogspot.com
catarina

sv. tack snälla! :*

2011-04-13    12:34:14    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Erika

Finvovven =)

2011-04-13    21:00:54    http://morgondimma.blogg.se/
jennifer

Åh, vilken fin hund! Djur blir som en del av familjen, som ett syskon. Det är fint, tycker jag.

2011-04-16    07:24:58    http://jenniferstroud.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback