Bara en massa ord och en liten bild, idag är det en härlig höstdag ute, man borde egentligen ta en långpromenad, men jag ska krypa upp i soffan och se en film eller en liten serie innan jag börjar med middagen om några timmar. Puss

2010-09-13 | 14:16:29 | Direktlänk | Tankar | 8 Kommentarer
Klev upp vid tio, pigg och gosig. Åt frukost vid elva med min kära pappa, som jobbar eftermiddag hela veckan. Sen har jag läst en herrans massa bloggar. Så nu står det äntligen 0 igen på bloglovin. Skrivit ett mejl. Tänkt att telefonen kanske ringer, men ringer den inte idag, så är jag ledig i morgon också. Det återstår att se hur veckan blir. Antingen får jobba några dagar eller inte. Det är inget som man vet när man är vikarie.  De ringde inte idag, så i morgon är jag ledig också, har ingen aning hur veckan blir, kanske bara får jobba någon dag, kanske inte får jobba alls, drygt att inte veta, men det är okej. Tur man bor hemma så man inte har någon hyra att betala :)

Nu ska jag krypa upp i soffan och dricka en stor kopp te och se en film eller någon lite serie. Till middag idag blir det Potatis och purjolökssoppa med scones som jag nog ska baka, gott.

Ska ta på mig andra kläder sen också, kan ju inte gå omkring i pyjamas kläder hela dagen hehe eller gosiga kläder. Det är soligt och fint ute. Sånt där fint September väder.

Jag drömde en spännande dröm inatt, som var himla fin. Lyssnar på en jättefin lista på Spotify. På Söndag får man rösta, återstår att se vad det blir för något. Om 3 veckor fyller jag år och i morgon fyller min pappa år. Ska lägga upp önskelistan här snart också, mest för att familjen ska veta vad jag vill ha och jag önskar alltid mig så himla mycket. Men det är ju tur att det bara är 2 månader kvar till Julafton och lite till, efter att jag fyllt år i Oktober.

Idag blir det nog en lugn dag, men jag ska nog hitta på lite saker också, lite hushållssysslor, kanske rensa garderoben. Återstår att se vad som händer på min lediga dag helt enkelt.

Jag drömmer om fina pojkar, men det gör jag väl alltid haha. Men det är ju fint att kunna drömma om saker och ting. Dagdrömma litegrann. Det här känns som det kommer bli en himla bra dag. Jag får hoppas det blir det också.

Nu ska jag gå härifrån. Men kanske skriver ett till blogginlägg senare idag om inspirationen faller på eller om jag tar på mig min nya tunika jag köpte för 10 kr i helgen.

Bjuder på en fin höstbild också. För nu är det ju gosiga hösten, med värmeljus,stickade kläder, en massa te och gosiga kläder. Men jag måste köpa en halsduk, några stickade tröjor, höstskor och lite mera. Men det blir när jag får mer pengar. = med lön för Augusti i September och lön i Oktober. Men jag ska nog sälja mer saker på tradera snart! Säger till när det blir!




Jag hade hennafärgat hår och en fin kappa, som dock har blivit lite liten efter den har blivit tvättad i tvättmaskinen. Bilden är tagen i Umeå 2008 när jag var där med Carro. Men jag minns det som igår.

Puss

/C'

sv; tack! :D



nu har jag kirrat bilden till din blogg, den sitter där den ska & är lagom stor nu tycker jag :-) dock failade jag lite med att sätta den på plats på 'kommentarsidorna', alltså så man ser den när man kommenterar. men huvudsaken är tror jag att den ligger på förstasidan, eller? =D



& sen måste jag säga - helt bedårande bild på dig! <3

2010-09-13    14:55:16    http://carefulwishes.blogg.se/
Tina

otroligt fin blogg

2010-09-13    15:55:25    http://tinajuwel.blogg.se/
Anna

Tur för dig att du har fint höstväder :) Här öser det ner :(

2010-09-13    16:01:55    http://annaanstensen.blogg.se/
Linnea

sv: så lite så! :)



Hur fungerar det att sälja saker på tradera? Har funderat på att lägga ut lite kläder och lite saker.. Får man något för det och hur fungerar det med betalning och så?

2010-09-13    16:39:43    http://ehlskling.blogg.se/
jenny

fint

2010-09-13    16:40:27    http://jennysv.blogg.se/
En förkärlek för svart

Huvva, jag tyckte att det var så jobbigt, den där ovissheten med att vara vikarie..

2010-09-13    16:44:55    http://karlektillsvart.blogg.se/
Andrea

Åh vilken fin jacka :)

2010-09-13    18:58:01    http://livingthedream.bubbleroom.se/
mariam

Snygg bild! ;)

2010-09-26    17:37:43    http://liferollson.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback