Om när jag träffade min mejlvän och det gick superbra, bra när människor är bra i verkligheten också, fint med en ny gosig vän!

2010-11-08 | 14:49:02 | Direktlänk | Blandat | 8 Kommentarer

Jag var nervös och pirrig på morgonen sen vid 11.40 gick min buss. Bussen var kall. Jag ville bara komma fram, det var en tant på bussen som var orolig som skulle åka tåg, jag önskade jag kunde lugna henne och säga det är ingen fara, men hon fick i alla fall reda på att de har resturang på tåget i alla fall. Men hon verkade vara lite nervös. Det var en kille på bussen som pratade väääldigt bred och mysig norrländska eller norrbottniska eller vad det heter. När jag sen kom fram så började jag promenera lite för att titta om jag såg honom och ja, jag kände igen honom från bara en webcambild och han kände igen mig. Fast han tyckte min röst var lite mörkare än vad han hade förväntat sig.

Han trodde min röst var ljus nämligen. Jag hade då inte haft några förväntningar på hans röst. Han var 176 lång så vi är ju nästan lika långa. Vi pratade och sa att vi skulle promenera till den Second Hand butiken som jag hade sett påväg till Sundsvall, men självklart stängde ju den 14.00 så den hade nyss stängt. Vi promenerade runt lite och promenerade hem till honom, till hans lilla studentlägenhet, men det var himla mysigt i hans lilla studentlägenhet i alla fall. Vi skulle laga mat, han hade köpt Qournfärs hihi!, så då blev det qournfärs och spagetti, fast ehhh, han råkade sätta på fel platta så det började smälta och lukta bränt, för qournfärsen låg på den plattan alltså, men det blev halva paketet kvar i alla fall! Så det skrattade vi åt ett bra tag.

Lagade mat, satt och pratade, vi pratade i flera,flera,flera timmar om allt och ingenting, lyssnade på finfin musik. Drack Kärlekste också hihi! Sen vid tio promenerade vi till krogen, först drog vi till en Bar, där vi drack en öl eller kanske 2, en rolig kille kom och började prata med oss och gav Jose` sundsvallstips kanske inte så himla bra men haha, han var rolig i alla fall. Sen promenerade vi till en annan krog, där det dracks lite och vi båda blev lite berusade, två lättpåverkade personer helt enkelt. Träffade en av hans kompisar som kom från Kroksta lite roligt. Satt och pratade, skrattade, gick och dansade på dansgolvet ett bra tag, där vi kollade på roliga människor. Sedan när vi promenerade hem så såg vi ett gammalt par som hade sex med tänd lampa och öppna persienner, ja ni ibland får man se sånt man kanske inte har förväntat sig att se om man säger så....

När vi kom hem så hoppade vi i säng efter en stund, sov, vaknade supertidigt, så vi försökte sova mera, dock gick det inte så bra, men vi satt och segade i sängen tills klockan tre typ. Då tog vi en promenad, gick på en loppis, där en sur tant jobbade, hon gjorde inte ens en min, när jag sa lite roligt att det blev bara en knapp, så svarade hon inte ens, när han sa hejdå eller hej så sa hon knappt något. Den där tanten kan ju inte direkt få många kunder. Sedan promenerade vi runt i staden, gick och åt middag på Barista, det blev en varm choklad för honom och en chailatte <3 för mig och pasta med ricottasås, det var lite allt möjligt i den, men gott var det i alla fall!

Promenerade hem till honom, där vi fortsatte att bara prata,sova en kvällslur, drack te och tittade på ett gammalt avsnitt av Så Mycket Bättre,  sen fixade jag mig lite. Vi drog ut på en Pub, fast den här gången drack vi bara en öl och satt och analyserade alla människor haha, skoj var det! Det var en tjej som var ute med en kille, som bara satt och tog på honom hela, hela tiden, men han verkade bara vilja prata. Hon bjöd honom på en massa drinkar också haha. Sen fanns det allt möjligt roligt folk att kika på.

Vid ett, blev vi utslängda för att vi hade ju inte beställt något mer, vi satt ju bara där,skrattade och hade roligt liksom. Så då promenerade vi hem igen och hjälpte en tjej som hade lagt sig ned på marken, men hon fick hjälp av hennes kompis sen istället. Himla full var hon hehe. Satt uppe ett tag och slappade, hoppade i säng och, sov och jag vaknade typ vid 8 eller vad klockan var, fast sen somnade jag om till elva i alla fall. Låg kvar i sängen en stund innan vi klev upp. Klev upp, åt en macka och drack juice, tittade på Lördagens avsnitt av Så mycket Bättre tills det var dags att börja vandra mot bussen. Sen hamnade jag på bussen och var påväg hem igen. Men min helg var en utav dom bästa på länge och helt klart att vi ska ses igen någon gång. Han bor ju liksom bara 15 mil bort, det är ju ingenting för norrlänningar! ;P
Trevlig liten bild på hur det kunde bli av att lämna qournfärspåsen på spisen som var på, hehehehe, oj så vi skrattade, hoppas du har köpt Svinto nu då!



Jättesämst bild och så, jag säger ju att jag är dålig på att ta bilder speciellt då man har en dålig kamera, men jag tänkte vara lite busig och ta en bild på honom när han låg och var jättesöt i sängen med hans fina lockiga hår, fast så busig var jag då inte. Så det blev en suddig bild istället utan blixt haha. Webcam bilden  har jag fått utav honom den sparar jag för mig själv minsann, så min mejlvän som är himla söt, får vara "hemlig" ett litet tag till! PS: Catarina och Lenita ni behöver ju inte lusläsa det här inlägget in i minsta detalj, för då har jag ju inget att skriva om min helg i brevet, fast det kanske jag har ändå, man vet väl aldrig, jag kan bara säga att jag har då inte träffat någon på länge som jag pratat med och skrattat så mycket med och som verkar lik mig på olika sätt och vis. Fint det och en himla fin helg hade jag också, den bästa på länge! Inte så man lämnar ut allt i en blogg liksom haha, vore ju tokigt! Man lämnar ju lite för sig själv också :).


Puss.

Katja

Herregud va fint! Älskar såna berättelser, kärlek är allt :)

2010-11-08    15:38:01    http://www.lyckokatten.se
c

HAHAHA LISAAA DÅ! du kan ju inte skriva att man inte ska lusläsa inlägget i SLUTET av det HAHA. jag satt ju och läste alldeles ivrig&nyfiken, hahahaha.



låter jävligt nice allting må jag säga. satan, tänk om du träffat en som behandlar dig som du förtjänar nu då! håller tummarna.



<3

2010-11-08    16:00:31    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
sofia schöön

Sv: My my som i engelskans my. Typ Oh my! ;)



Vilken mysig helg du verkar ha haft! Och lite knasig också, med smlt quorn och folk som hade sex utan att ha dragit ner persiennerna! xD

2010-11-08    16:02:16    http://sofiazim.blogspot.com
Catrin Garderobstankar

Cafét ligger ganska cenralt på Strandgatan 16, du ser det från E4:an. Nära strand hotell.. och väldigt nära erikshjälpens "återkommande mode". Här kommer en länk http://www.pallaskonditori.se/



Värt ett besök!

2010-11-08    16:07:14    http://garderobstankar.blogspot.com/
pelle

Sicket fint inlägg, Lisa :)

2010-11-08    18:20:20    http://pellespersonliga.se
A.

åh, mysig helg du verkar ha haft!

spännande att äntligen få läsa om ditt äventyr! :*

lenita

nu lusläste inte jag ändå. tihi. men vilken himla fin helg du verkar ha haft och vad fint att ni verkar ha klickat så bra!



vad bra att det det hjälpte med nickelfriaörhängen!

du kan skicka ditt brev till min eskilstuna-adress sen för jag åker dit på fredag och ska vara där hela veckan sen, så då får jag ju brevet lite snabbare :)

2010-11-09    15:43:47    http://prozac-vs-heroin.blogspot.com
Anonym

jag visste väl att det var dig jag såg! du var på irish pub och du och din pojke tittade på mig och mitt sällskap jättemycket och jag kände igen dig lite från den här bloggen. bästa ansiktsminnet nånsin.

2010-11-10    16:48:53   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback