Söndags tankar i min trötthet.

2010-05-23 | 22:48:21 | Direktlänk | Tankar | 8 Kommentarer
Är trött som tusan just nu. Sov på en inte alltför skön soffa i natt, för jag var för lat för att cykla hem ifrån min vän Robert. Vi satt mest och slappade där och knasade oss. Fick Christian att raka av sig allt hår och skägget haha. Idag har jag bara slappat, sovit lite och mest tagit det lugnt. Tittat på tv och nyss loggade jag in på msn, men loggade ut igen. Vad är jag rädd för? Kanske för att jag drömde att jag blev dumpad här om dagen och för att jag brukar ha blivit det när det har gått fyra månader,eller det har hänt en gång, innan var det 3 heh. Kärlek är så himla komplicerat och klurigt tycker jag. jag har så konstiga rädslor och tankar ibland.  Jag vet inte varför det är såhär,fast snarare vet jag inte vad jag är rädd för. Varför jag ens skriver det här förstår jag inte heller och jag mår inte så himla bäst just nu, måste göra något utav livet och allt känns bara lite jobbigt just nu.

Önskar man kunde göra något så allt blev bra, jättesnabbt. Att jag kunde öppna mig för fler människor. Fast när jag umgås med människor, så finns inte alla dem där tankarna där och rädslan. Robert sa igår att jag är en lättsam människa och jag började tänka på det, jag är nog det också. Jag är ju inte direkt, den som är svår att ha att göra med. Jag borde inte heller vara rädd för att skriva utav mig, för det är ju min egna blogg, där jag skriver vad tusan jag vill och egentligen borde jag bara våga ta mig härifrån? Äsch, det är bara så onödigt mycket tankar och ångest i mig för tillfället.

Men det är väl inte så lätt att bara våga allting jämt, när man är lite osäker och rädd. Fast ja, allt löser sig tillslut någon gång kanske?  och liteeeee pengar att röra sig på behöver man ju  också om man ska dra iväg någonstans, men någon dag ska jag dra härifrån. Det är ju inte direkt som Ö-vik är ett ställe, man vill stanna på alltför länge, speciellt inte när man har bott här hela livet. Man borde söka extrajobb på något ställe här i sommar eller så,fast det är nog försent, eller kanske söka en sommarkurs,fast det får jag antagligen inte eftersom jag inte är tjugo, dumt.  Just nu lyssnar jag på Salem Al Fakir, ska läsa alla bloggar som har uppdaterat och sen sova eller titta på en film. Lutar nog dock mot att sova eller att titta på någon fin film och äta lite chips. Får se hur det blir med det hela. I morgon ska jag vara ute och göra fint här på tomten, för då blir mina föräldrar glada och på tisdag ska jag nog umgås med min syster, som jag fått för mig är ledig då, om hon inte har något annat för sig hehe. Nu ska jag sluta skriva massa onödigt här, fast jag skriver ju vad jag vill i min egna blogg,förstås. Äsch jag svamlar ju bara  en massa.

Slutar inlägget med en fin bild också.



Puss och Godnatt snart tror jag kanske.


Angelica

Svammel, flum, prat, tankar osv, allt är tillåtet i sin egna blogg!



Allt kommer att ordna sig.

Till slut så gör det alltid det på något sätt,

men man kommer alltid att vara den som bestämmer hur det blir. <3

2010-05-23    23:40:23    http://liillasyster.blogspot.com
/C'

asså puss & godnatt på dig alltså!

jag måste skriva ett brev snart, gah. jag vet inte varför jag skjutit upp det, bara blivit så att jag liksom inte varit på rätt humör för att skriva, om du förstår? ;*

men jag känner att du behöver ett litet uppiggande brev som allra mest nu. <3

2010-05-24    00:09:12    http://differentways.blogg.se/
marie

kolla på Miroi, dom har typ alla gymnasiekurser. Gå in på deras hemsida, välj utbildning, och alla kurser.. typ :)

http://www.miroi.se/

2010-05-24    00:47:54    http://lillbrun.blogg.se/
Emma

I Sommar ska vi ses, och jag tror att vi kommer ha massor att prata om. Jag hoppas verkligen att jag kan åka upp till dig också, för det har jag planerat, vare sig du vill eller inte. För du är en såndär fin vän, en såndär som det bara finns en av, som man kan prata med allt om. Även om allt inte är bra hela tiden så blir det bättre det blir det ju alltid. Jag finns här även om jag kanske inte mår bäst just nu. Tack för att du finns Lisa.

<3

2010-05-24    12:49:25    http://danceinthedust.blogg.se/
Erika

Finaste Lisa.

Kärlek är komplicerat, och distans är svårt. Det blir lite enklare om man bor i närheten av varandra. Men även då så bär man med sig den där rädslan i början.

Tankarna kommer ju oftast också när man är ensam, som du skriver kan man hålla dem på avstånd när man umgås med andra.



Det är aldrig försent att söka extrajobb, vips så får man napp =)



Kramar!

2010-05-24    18:21:41    http://morgondimma.blogg.se/
Jasmin

Jag älskar att läsa andras tankar genom en text, alltså få en del av det. Får nästan en sådan känsla av denna text!

2010-05-24    21:54:40    http://childhoodlight.blogspot.com
nicolina

vacker bild. får mig att längta en aning efter norrland & mannen min. men han kommer snart. åh.



& allt kommer bli bra sötnos!

2010-05-24    23:39:22    http://somettbrevutanslut.wordpress.com
anna

nej! livet är inte alltid så lätt! En liten tröst kan ju vara att det blir bättre när man blir äldre.Så var det i alla fall för mig. Jag har förresten bott i Ö-vik och gått i 6an och 7an där. Jag har för mig att högstadieskolan hette platåskolan.



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback