Om en fredag

2010-01-23 | 02:27:00 | Direktlänk | Dagens outfit | 7 Kommentarer


Jag vaknade klockan elva. Somnade om till klockan tolv. Klev upp och gjorde i ordning mig, kollade posten och läste ett brev jag hade fått av min fina brevvän Emma, läste tidningen 7 lite snabbt, drack lite apelsinjuice och lite yoghurt. Borstade tänderna framför datorn och pratade med min älskling litegrann som vart sjuk hela veckan i feber och sånt men nu verkar han må mycket bättre i alla fall.

Tog på mig min stora sköna halsduk, vinterkappan, min blå mössa och mina vantar, rastade hunden lite snabbt, tog min väska och promenerade till bussen. Stod och väntade på bussen. Steg på bussen. Smsade lite med världens finaste pojke. Kom fram till stan och promenerade till Gallerian med fin musik i öronen. Träffade Marie där inne på H&M, vi promenerade till Lundbergs men så var det alldeles fullproppat med människor där, så vi gick till Reuterdahls istället och jag beställde en vegetarisk macka och fick världens godaste macka, med kesoröra,grönsaker och brieost på och drack jordgubbste, vi pratade om allt och ingenting. Sedan promenerade vi runt på stan och pratade ännu mera. Det var mycket trevligt. Jag köpte en ny försvarets hudsalva så nu slipper jag ha torra läppar längre.

Sen skiljdes vi åt och jag tog bussen hem. Väl hemma så åt jag middag pommes frites och veggieschnitzel, kantarellsås och lite grönsaker, drack apelsinjuice till. Våran bil har börjat låta konstigt så jag kunde inte åka till min fina vän Carro och titta på film. Istället följde jag med min syster hem eftersom det är inte lika långt till henne att köra, så vågade pappa köra dit i alla fall, Carro bor nästan en mil ifrån mig och min syster kanske bara 2 km eller nått ifrån mig, beror på vilken väg man tar.

Väl hemma hos min syster så åt vi choklad, skumtomtar som hon har kvar sen jul eftersom hon fick en jättestor burk såna i julklapp. Jag fick smaka hennes kaffelikör som var sjukt god och sen drack jag chokladmjölk och te. Mumsigt värre. Vi flamsade runt och hade det himla trevligt. Tills min pappa kom och hämtade mig. Väl hemma igen så umgicks jag med min pappa tills han skulle sova.

Jag gjorde i ordning te och en macka och åt det sista av godiset som var kvar. Läste en massa bloggar och har inte läst färdigt ännu fniss. Pratar med min fina pojke, lyssnar på fin musik och jag har haft en fin fredag på det stora hela och imorgon blir nog minst lika fin och jag hoppas min pappa är jättesöt och betalar ett par helt jättejätte söta strumpbyxor på H&M som jag bara måste ha, de är vita med stora röda hjärtan på och så himla mig. Jag är som sagt fattig just nu. Så kan det gå och jag hoppas det löser sig med min kamera för jag är inte så glad just nu, för jag fick ett jävla brev där det stod att jag skulle betala massa,massa pengar för att få lösa ut min söndriga kamera, som tydligen inte går att laga och jag verkar inte få någon ny heller och jag har garanti och allt, försäkring med.

Så någon dag ska jag och pappa gå dit och slå näven i bordet och löser det sig inte som det nog inte lär göra. Kommer min stackars pappa få punga ut alldeles för mycket pengar för att få tillbaka min söndriga kamera, så jävla sjukt. Fattar ingenting. Hoppas det löser sig med min stackars söndriga kamera så jag får en ny. För det är det jag ska ha. Men jaja. Så länge får jag använda den gamla jättestora kameran som min äldsta syster hade förut, som pappa har fått. Nej,jag är inte bortskämd än fast det kanske lät så, det där med strumpbyxorna och kameran, men jag har inga pengar att betala kameran för och löser det sig inte måste vi göra det och jag får jättedåligt samvete för familjens ekonomi är rätt knaper och när jag får saker och ting blir jag jättetacksam över det och jag är ingen sån som tigger saker och ting och jag blir förbannad som fan på barn som får en jävla systemkamera i julklapp. Jag får julklappar för tusen kronor av mina föräldrar och jag begär inte alls att jag ska få för så himla mycket. För det är jävligt mycket pengar för dem, men de vill ge för så mycket för de tycker vi är värda så mycket och gillar väl att göra oss glada eller så. När min pappa gav mig matpengar när jag åkte iväg, så begärde jag inte det. Det var han själv som ville ge mig det, jag är tacksam över allt jag får och jag blir förbannad på bortskämda människor, som kan få en systemkamera i  julklapp som kostar flera tusen.

Sånt gör mig riktigt arg faktiskt. Nog om det. Nu ska jag inte vara upprörd. För livet är jävligt fint och jag har hittat en pojke som gör mig lyckligast i världen. <3

Vilket långt inlägg det blev. Nu borde jag gå och lägga mig. Men ska vara uppe ett tag till bara. Sen imorgon blir det stan med min kära fader och andra trevligheter. Jag gillar livet just nu och jag uppskattar alla fina dar jag har just nu.

Kyss

Hannan

men åh. din lilla pappa, verkar vara en gullig liten man alltså! fniss

svar: klippinge är snygg som attan och jag TROR att det kanske var från veromoda de kom från... men jag är inte helt säker. puss

2010-01-23    09:54:14    http://musikpolis.blogg.se/
Peg

Hej vad söt klänning! Jag älskar alla dina kläder och många plagg har vi faktiskt gemensamt ;)



1. Jag kan köpa strumpisarna från Topshop till dig om du vill(om dom finns kvar, osäker). De kostade typ 129kr



2. Jag har inte planerat in nån festival, men jag träffar gärna dig för en fika eller nåt om du har vägarna förbi sthlm nån dag :)



Kram på dig sötis! Du klär hemskt bra i att vara sprallig och glad. Fortsätt med det! :)



2010-01-23    11:34:27    http://polkadotparadise.blogg.se/
marie

sv. japp, mina fötter är värsta lena och fina idag nu :)



Ååh dom var så fina dom där strumpbyxorna! <3



Hoppas det löser sig med kameran!

2010-01-23    11:41:34    http://lillbrun.blogg.se/
Linda

Men gud, om ni har både garanti och försäkring borde ni ju få en ny eller åtminstone inte behöva betala för att lösa ut en trasig kamera! :O

2010-01-23    11:52:20    http://taggtroden.blogg.se/
Hanna

Veggieschnitzel är världens godaste mat. Åh, verkligen världens godaste!



Vi får också julklappar för runt tusenlappen i julklapp. Om man har mer pengar att röra sig med är det klart att man kan ge sitt barn en systemkamera, men jag tycker ändå att sådana dyra och stora saker ska man få kämpa för lite mer. Sommarjobba och betala själv, kanske. Min kamera, dator och mobil har jag köpt för sommarjobbspengar, och jag skulle inte gilla om jag bara hade fått dem sådär gratis.

Puss, fina du.

2010-01-23    15:51:06    http://helh.blogspot.com
Erika

Så trist med bilen men ännu tristare med din kamera.

Det låter jättekonstigt att du inte får ut något på garantin eller försäkringen. Hoppas att det fixar sig och att de skärper till sig där i butiken.



Kramar!

2010-01-23    16:44:07    http://morgondimma.blogg.se/
ebba

fin blogg!

2010-01-23    17:38:09    http://ebbacarlsson.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback