Dagarna i Göteborg innan jag träffade min kärlek.

2010-01-20 | 22:15:26 | Direktlänk | Blandat | 5 Kommentarer
Tisdagnatt kom jag fram till Göteborg och mötte Anna, vi tog spårvagnen hem till henne och väl där hemma så drack vi te och hon frågade mig om jag var hungrig så jag fick några smarriga mackor, vi pratade en massa och sen gick vi och la oss i hennes gosiga säng och hon har jätteskönt täcke, jag låg och vred och vände på mig och vågade inte säga att jag inte kunde somna, men sen så somnade jag tillsist ändå. Vaknade på onsdagen utav att jag fick sms och kunde inte somna om, men låg och halvsov en stund till. Sedan på dagen gick vi på stan och fikade gofika, jag shoppade en jättefin klänning och en fin t-shirt med cupcakes på, jag skulle egentligen fika med Emma på eftermiddagen men tåget hade blivit inställt eller vad det nu var, vi åkte till Haga där vi gick in på Drömma,en jättefin second hand butik där jag träffade hon i drömmabutiken som har hand om själva butiken, hon underbara kvinnan som var så himla söt och gullig så jag visste inte vad jag skulle ta mig till, hela hon var glädje och vi pratade litegrann och hon var så himla gullig. Sedan skulle vi hitta till en butik som heter popitop men vi hittade aldrig dit och sen orkade jag inte dra dit igen, men nästa gång när jag åker till Göteborg kanske jag hittar dit, för nu vet jag precis vart det ligger. Det är inte lätt att vara en vilsen norrlänning i ett stort och underbart Göteborg.

När vi kom hem till Anna igen så åt vi ris och kikärtsbiffar till middag och drack te sedan och kikade på en jättebra film, sen drack vi mer te och pratade en herrans massa inne på hennes rum och sen sov vi. Det blev torsdag och dags för mig att packa ihop och säga adjö till finaste Anna, åh Anna du är verkligen så himla snygg så du vet och lik Agynes Devyn och jag är arg på mig själv över att jag glömde ta kort på Anna.

Men det blev torsdag, jag gick ut i solskenet, jag tror det var sol eller så var det mulet. Jag tog spårvagnen alldeles ensam och var rädd för att jag skulle kliva av försent eller kanske för tidigt tom men nä, jag klev av i tid på centralstationen. Gick och satte mig på en bänk och väntade på Else. Else dök upp och vi drog hem till henne, fast först handlade vi lite mat. När vi väl var hemma hos Else, så pratade vi en herrans massa och hade det jättefint, åt veggieschnitzel,grönsaker och pommes, mycket gott! Satt och babblade på ännu mera. Gjorde i ordning oss och drog till krogen och drack öl. Det var mycket fint det och jag fick träffa hennes pojkvän Rasmus och en helgonplankare och hans syster. Det blev natt och vi drog till Burger King, där de köpte något att äta, men båda blev besvikna över att det var så äckligt.

När vi väl var hemma hos Else igen, så somnade vi alla tre ganska fort tror jag.
Det blev fredag och jag var helt pirrig i hela kroppen, jag var bakis och mådde inte så himla bra tills jag hade fått i mig en och halv macka,juice och vatten och efter en dusch så var jag på topp igen, fast jävligt trött, för jag hade sovit så dåligt alla nätterna, hade svårt att somna, ville bara att han skulle vara där och hålla om mig. Men jag fick allt vänta och det blev ju plötsligt fredag sen och jag förstod nog mest ingenting. Det var fredag och äntligen dags för mig att träffa världens finaste pojke!

Else, jag och hennes syster drog ut på stan, vi gick på myrorna där jag fyndade världens finaste väska och två fina böcker för billigt pris, vi gick på prickig katt och sen var det dags för mig att ta avsked igen.  Jag tog spårvagnen till centralstationen igen och väntade ett tag tills jag mötte han vid tåget och då var hela min kropp helt lycklig.



Suddig bild med kass kamera, men jag får tillbaka min kamera eller en ny kamera nästa vecka tack och lov! Fikade en jättegod morotskaka och drack pepparkakste som inte smakade någonting på Emils Cafe som det hette, fast det hette något fint franskt på utsidan och han som stod i kassan var helt förvirrad så jag såg sedan att jag bara behövde betala 25 kr och jag var ju inte direkt ledsen för det :).




Bild från Annas blogg http://splashingthewine.blogspot.com/


Else posar litegrann innan vi skulle dra ut och parta på torsdagen :).



En god cider köpte jag på Kings Head mumsmums!



Else gör en rolig min igen :), allt bra söt är hon!



Syskonen och han i dreadsen är en helgonplankare. Ja, jag har helgon och plankade där på deras klotterplank som en galning förr i tiden, nu går jag bara in där ibland hehe.



Rasmus och Else, ett himla trevligt litet par!



Sen blev det 2 eller 3 öl och jag blev kalasfull. Ja, jag är lättpåverkad och gosig.



Jag och Else :).





Det var min göteborgsvistelse det och ni får se mina fynd någon dag i framtiden eller så haha, mina kläder alltså och min väska och det var helt fantastiskt underbart. Hela vistelsen och jag åker ju tillbaka till Göteborg någon gång snart, bara jag hittar några billiga biljetter och skaffar fram lite pengar, får jobb eller säljer en massa saker på tradera, börjar plugga, hej det finns massa möjligheter. Ska i alla fall göra klart mitt cv någon dag och nu tänker ni " har hon inte gjort det" och nej, jag är bäst på att skjuta upp saker och ting tyvärr. Men ska söka jobb sen på ett ställe som behöver folk och sen på massa andra ställen, lite extrajobb här och där och sen har jag money för att åka till min love :).





anna

oj oj. du får givetvis ta vilka bilder du vill. det verkar ju som du haft väldigt väldigt fint. mmm <3

2010-01-20    22:35:16    http://splashingthewine.blogspot.com
Linn

känner du maja och oskar? coolt =) Maja är min gamla klasskompis // Linn, Levis kompis

2010-01-20    22:47:13   
beabea

Vilken plankare?

2010-01-21    00:28:57    http://peterstormare.blogg.se/
Isabella

Åh men det såg ju underbart ut! vad härligt att du hade det bra<3

2010-01-21    01:42:34    http://cocaineblues.devote.se
else

haha vilka konstiga miner jag gör. jag stjäl de där bilderna och hoppas att det är ok!

2010-01-21    09:24:33    http://finkultur.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback