Har blivit utmanad att skriva sju saker om mig själv som ni inte redan vet fast vissa vet det nog redan, men då får det bli så.

2010-12-16 | 02:21:22 | Direktlänk | Blandat | 7 Kommentarer
Oskar utmanade mig att skriva sju saker om mig själv som ni inte redan vet, men jag har ju gjort det här så många gånger. Alltså skrivit sju saker om mig själv. Men jag brukar ofta komma på nya saker. Men skriver jag något som någon redan vet så får det bli så! Det är inget jag kan göra något åt. Isåfall ursäktar jag mig, om jag skriver något som ni redan vet, de närmsta lär ju veta det mesta jag skriver men ändå.

1. Jag har inte haft min vanliga hårfärg på flera år och den är mörkblond, är mycket roligare att färga håret i fina färger :).

2. Jag sjunger ofta när jag är ute och går, fast inte så att någon hör. Också sjunger jag i duschen då och då också, om det är någon bra låt på radion, för vi har en radio i vårt badrum, ganska så najsigt!

3. Jag tar alltid typ hundra år på mig när jag duschar, därför duschar jag oftast på kvällarna, för jag smörjer in kroppen och sånt där efteråt. Så det tar tid, dessutom älskar jag att duscha, typ det skönaste som finns! Fast nån gång då och då brukar jag fuska och inte smörja in mig, men det är mest på vintern jag gör det eftersom jag har Psoriasis. Fast det var värre när jag var yngre, nu är det ganska okej. Smörjer alltså in mig mest på vintern, men jag brukar göra hårinpackning, ansiktsmask ibland också, fast var ett bra tagsen nu, scrubba ansiktet,smörja in ansiktet, ta bort nagellack, ja, alltså ni undrar ju varför det tar tid haha! :) Fast det är inte alltid jag orkar med allt det där. Typ duschar jag och har bråttom så duschar jag ju bara och smörjer in kroppen eller skiter i det. Det är ju bara när man har tid man lyxar till det lite.

4. Jag har inga bästa vänner, förut hade jag en, men inte längre, jag har massor utav fina och bra vänner istället, vissa bor dock långt bort men dom är himla fina och två utav de vänner jag haft längst är Anna och Devinia, finfina är dem. Sen har jag Lenita som jag vart vän med sen i början på 2009, Kalle och många fler himla fina! Sanna är också en vän, en av mina systrar alltså, hon är hur fin som helst och det är alltid lika mysigt att träffa henne och umgås med henne, finaste systern, bättre syster kan man inte ha, jag har ju inte någon bra kontakt med den andra som ni kanske förstått....

5. Jag älskar festivaler och var på den första när jag var 14, det var Storsjöyran i Östersund, fast den största festivalen jag vart på tre gånger är Arvikafestivalen, där var jag första gången när jag var sexton år, samma år jag skulle fylla sjutton. (Det visste ni nog redan, men alla visste det nog inte!)

6. Jag älskar att baka. Det är sån terapi för mig och jag har börjat bli riktigt bra på det. I fredags stod jag i flera timmar och bakade saffransbullar med mandelmassa (för första gången) och de blev så himla goda, så jag förstod inte riktigt att jag gjort dem själv och sen bakade jag lussebullar också. Jag tycker om att baka allt möjligt. Tyvärr bakar jag väl inte riktigt så ofta längre som jag skulle vilja. Jag bakade typ varje vecka förut ett tag nästan. Men på lördag eller söndag ska jag baka chokladcupcakes med vitchokladfrosting till en vän och sen nästa vecka ska jag baka en massa julgötta hade jag tänkt. Övning ger färdighet och det är ju bra att jag övar om jag ska bli konditor någon gång i framtiden? :)

7. Jag har blivit grym på att slå in paket. Dom blir superfina nuförtiden. Eller inte alltid, men det är så mysigt att slå in julklappar och födelsedagspresenter och göra dom fina, jag har slagit in några julklappar som blivit himla fina, i morgon ska jag nog slå in mammas julklapp från pappa, ja, jag har slagit in hur många julklappar som helst, för jag får slå in de som pappa och mamma köpt med hehe! :)

Jag skickar inte vidare utmaningen till någon. De som vill får skriva sju saker om sig själva helt enkelt!

(Nu borde jag bums hoppa i säng, men jag ska strax!)

Puss.


Emmie

tack fina du för värmande kommentarer, jag har vart lite dålig på att kommentera det sista, hjärnan är inte riktigt med...:S



vet du, jag har också psoriasis, men det kommer i skov, så senaste gången jag hade över hela kroppen var julen 2008...det är så skönt att det går så lång tid emellan. den brukar alltid blomma upp vid halsfluss..

och bakning är så härligt, kul och gott! jag var bättre förr, men nu är det sällan som lusten infinner sig. så får det vara ibland.:)

kram på dig!

2010-12-16    08:50:07    http://bakinganddreaming.blogspot.com/
catarina

trevlig läsning.

gillar speciellt att du tycker om att duscha sådär, hihi. det är ju himla mysigt & man känner sig så härlig efteråt.

sen att du bakar & är så bra på det är också fun :D kan du inte skicka med något du bakat i nåt brev i framtiden? (a) haha nä skoja, det skulle inte gå. men om vi träffas får du bannemej bjuda mig på något gott! (a)

nice btw att ni har radio i badrummet - inte undra på att du kan stå i duschen längRE då, haha :D

& jag har inte heller nån bästa vän, sad but true. eller, det skulle väl vara Johan. han är den jag kan prata med (nästan) allt om, så. han är ju både som en bästavän & pojkvän i ett :)

men du vet att du har mig som en vän på långt håll i alla fall, som du kan vända dig till om vad som helst? <3

pussisar,

2010-12-16    11:00:04    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
catarina

sv. åh, långt brev! GILLA :D



vad kul att du tyckte om boken, skitkul verkligen - för det var ju det jag hoppades på att du skulle göra :*



jag håller tummarna för att det går bra på den där uppgiften, vad den än nu är :O (det sa du inte, hehe) & förstår att du har mycket att tänka på/göra nu :( nästan så jag skulle vilja dela på uppgifterna med dig, eftersom du till skillnad från mig faktiskt får uppgifter och sånt där & göra. åh, min skola suger så hårt just nu.



jag har också MÅTT sisådär, men nu mår jag faktiskt bättre. som sagt, förklaring kommer i nästa brev!



PUSS

2010-12-16    11:04:03    http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Anna T

Oooh spännande Lisa, vissa saker visste jag redan ;) men inte vissa å va fint att du ser mig som en fin vän ^^ det är du med <3



sv: Yääy tack så mycket ^^!

2010-12-16    11:14:08    http://annatjernstroms.blogg.se/
Daniel

Lovely you!

2010-12-16    11:35:15    http://danielfagerholm.webblogg.se/
Cilla

Sv: Det tycker jag också, är rätt blyg med men skulle gärna dricka en kopp thé med dig :) :*

2010-12-16    12:14:20    http://bloodysabbath.blogg.se/
Angeliqa

Åh jag älskar såna här små hemligheter om andra. Det är så roligt att få läsa lite personliga egenskaper osv :)

2010-12-17    13:21:08    http://sopnedkast.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback