Ett fint sommarminne

2009-11-03 | 13:10:45 | Direktlänk | Sommarminnen | 2 Kommentarer
Det var att lyftas högt upp i luften av hans starka kram när jag återsåg min lånebror i USA. Det var dikten mitt i natten som var så rätt trots att vi ännu inte kände varandra. Det var för mycket billig öl och rosaluddiga nattklubbsväggar i Berlin. Det var frihet, lustiga balkonger och trötta fötter efter en dag på upptäcktsfärd. Det var att skrattande hoppa i vattenspridaren hos farmor och farfar tillsammans med lilla J. Det var när väderleksrapporten var det enda vi behövde höra. Det var att komma tillbaka fem år senare och bara känna sig hemma hos familjen på Gotland. Det var sol och kyssar och längtan på den gamla picknickfilten, nästan skymda för grannarna. Det var Tori Amos och Ola Magnell. Det var ett rum med heltäckningsmattor, kärleksfullt sorterade böcker och vinflaskor täckta av stelnat stearin. Det var att baka valnötsbröd och sjunga Queen-klassiker alldeles för högt.

Det var när tiden stod stilla och inga regler gällde.

Hennes blogg hittar ni här :
http://zettermark.blogg.se/

Ni får fortsätta ge mig fina sommarminnen här: [email protected]. Så himla fint att läsa om tycker jag och för er andra att läsa om hoppas jag!

JOHNNY

sv: tackar! :)

2009-11-03    14:13:09    http://johnnyponken.blogg.se/
Lenita

åh, vilket himlans fintsommarminne det här var! :*



(Imorgon får du post).

2009-11-03    18:34:18   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback