Fisksoppa med saffran

2009-03-09 | 21:41:46 | Direktlänk | Recept | 3 Kommentarer

Som ni läst förut har jag börjat äta fisk igen, jag slutade i september och åt på julafton en gång, det var ett undantag, men nu har jag insett att jag får äta fisk för mig själv, fast lär säkert sluta någon gång igen, hehe.

Du behöver: 

400g fiskfile (hoki eller sej)

1 strimlad purjolök

1 finhackad gul lök

1 litet paket saffran

1 tsk torkad basilika

2 msk mjöl

2 fiskbuljong tärningar

12 dl vatten

400g körsbärstomater på burk

1 citron

1 kruka persilja (hade jag inte heller, men gick bra ändå, hehe)

330 g musslor på burk (Fast det hade inte jag)

Gör så här:

Fräs lök och purjolök i lite matolja. Tillsätt basilika,saffran och halva krukan persilja. Fräs till löken blivit mjuk. Pudra i mjölet och rör om. Tillsätt sedan buljongtärningarna och vattnet. Låt koka upp. Skär fisken i tärningar och lägg i tillsammans med toamterna. Pressa citronen. Låt puttra på medelvärme cirka tio minuter. Tillsätt till sist musslorna och låt puttra ytterligare fem minuter. Garnera med resten av persiljan.

Smaklig måltid! 

Det var himla gott må jag säga!:)


circus em

självklart måste du inte det! tycker bara att det är sällan man uppmärksammar svenska kvinnor, då vi unga idag läser mycket tidningar och det blir mest filmstjärnor som bor på andra sidan havet, som man faktiskt ser upp till. men audrey tautou kan jag hålla med om är fenomenal.



kärlek

2009-03-09    22:59:54    http://obstinate.blogg.se/
marie

Låter mumsigt, förutom musslorna då :p



mannen, haha ja det är oskar, som jag varit tillsammans med hundra gånger :p vi är ett par igen sedan några veckor tillbaka

2009-03-09    23:14:18    http://lillbrun.blogg.se/
Sassy

Mm, fisksoppa med saffran är riktigt gott!

2009-03-10    17:38:27    http://eurotrash.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback