Måndag

2009-07-20 | 19:09:30 | Direktlänk | Tankar | 3 Kommentarer
Jobbet gick bra, timmarna flöt förbi snabbare än blixten. Jag tycker gamlingarna är söta, än dock så jobbiga ibland och det är väl inte det trevligaste att hjälpa dem efter de har gjort sina behov, eller helt enkelt, jag är inte van ännu och blir lite smått illamående, men det går bättre, det är mysigt att mata de som behöver matas, prata med dem och det är många olika sysslor man får göra.

Speciellt var en gubbe söt idag och sa " Du är en ängel som hjälper mig" och alla är så tacksamma över hjälpen de får, nej inte alla, jag som inte skulle kunna tänka mig att jobba på ålderdomshem när jag var yngre, men så hamnade jag där ändå och det går faktiskt bra. Det var inte så farligt som jag trodde.

Efter mina fem timmar idag, cyklade jag hem i regnet, duschade, åt havregrynsgröt,slappade och sen for vi på loppis, den äckliga loppisen, pappa ville kolla, jag gillar den inte alls, Westmans antik och loppis och sen for vi till kupan där pappa lämnade lite saker, kupan=röda korset och sen handlade vi mat på lidl.

När vi kom hem slappade jag ännu mer och åt lite mackor, sen såg jag på film, två dåliga filmer eller jag såg inte hela filmerna, jag somnade istället. Rastade hunden och så har min dag sett ut. I morgon blir det loppis i härnösand kanske, Birsta köpcentrum och IKEA, det blir trevligt! :).

Snart ska jag nog se en film eller så om jag ids.

Erika

Vad kul att höra att jobbdagen gick bra =)

Du får ha det så roligt på resan imorgon också!

2009-07-20    19:48:18    http://morgondimma.blogg.se/
marie

Säger också kul att det gick bra!

du måste visa sen va du shoppade i Birsta! :D

2009-07-20    21:31:36    http://lillbrun.blogg.se/
emma

hej sötaste lisa (: allt är bra! hur är det själv? jag lovar att du kommer vänja dig vid allt bajs, man gör tyvärr det haha. men gamlingarna är som du säger ganska gulliga ibland också. skönt att det går bra på ditt jobb iaf. puss!

2009-07-20    23:09:15    http://metrobloggen.se/Obscene


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback