Söndag

2009-01-26 | 01:00:43 | Direktlänk | | 3 Kommentarer

Jag har inte så mycket att säga om min dag eller jag vet inte, jag var på willys med pappa och handlade tjohoooo, köpte en lite tidig födelsedagspresent till en vän på rusta, var på ÖOB en sväng och hittade denna söta.

Grodor är söta, jag förstår inte hur man kan bli rädd m man ser en groda ute, men det finns ju fobier för allt.  Själv har jag fobi för att gå på badhus, men på torsdag ska jag verkligen ta mig i kragen och vara med på badet, usch.

 

I dag tänkte jag köpa sojamjöl men jag är rätt blind eller Sanna sa sen vart det finns på willys, så jag kan baka mina muffins någon dag. I dag har jag mått rätt bra, men när jag ställde mig i duschen och såg min kropp så blev jag arg eller ledsen, men sen så gick även det över, då jag insåg att man ser olika ut i alla speglar, dessa speglar är väl bara tjockspeglar medans min spegel på mitt rum är hej så här ser jag ut egentligen. Eller så får jag helt enkelt acceptera att jag inte är smal, att jag är tjock.  Eller att jag bara är helt jävla fucking normal. Men det som stör mig mest med min kropp är mina jävla eksem, ge mig sommar så de försvinner!

 

Jag tänkte alldeles nyss på något jag tänkte skriva , jo såklart att jag har kommit på att jag saknar en jag inte får sakna, fast jag har saknat honom för länge, så nån dag tänker jag ta och träffa honom igen, när allt känns bra, eller när bägge kan eller när jag inte bor hemma längre.  Jag tänker inte berätta vem det är. För då kommer någon som jag känner, säga att jag inte borde träffa honom osv. Men jag tror de som känner mig vet vem det är, trots att han har dumpat mig, så är han ju en bra människa och man kan vara vän med sina ex. Fast vi kommer säkert aldrig ses igen men ändå. Eller kanske någon gång.

 

Jag saknar kärlek, jag saknar att bli omhållen, att kramas, att hålla varandra i handen, att sexa med kärlek inblandat, promenera hand i hand, gå på bio tillsammans, dricka te tillsammans, se på film och gosa,sova tillsammans, skeda, åka buss eller tåg tillsammans, gå på fik. Jag inser att det inte är mycket jag har gjort med dom jag har vart tillsammans med, det är så himlarns mycket mer jag vill uppleva tillsammans med någon. Duscha tillsammans, gå på festival tillsammans, sova i tält tillsammans, baka tillsammans. Fast jag har ju faktiskt gått på festival med en jag var tillsammans med och sovit i tält, fast det var inte så mycket kärlek i att sova i tält tillsammans för vi var det blygaste paret, vågade inte hångla, vågade inte vara nakna, fast vi var bara 14/15 år också och det var den första vi var tillsammans med, men vi gjorde himla mycket tillsammans minns jag.

 

Jag hoppas jag hittar någon där ute någon dag som jag har mycket gemensamt med, som vill hitta på en massa saker med mig och kramas varje dag, fast kramas skulle den så klart vilja göra eftersom den man är tillsammans med tycker ju om en för den man är.

 

Nåväl nu ska jag sluta sakna kärlek, fast jag gör ju det iaf hela tiden ,när jag ser kärlekspar, när jag hör om folk som blir tillsammans osv. 

 

Jag drömmer mest om min resa till Göteborg just nu och saknar Fin,fina lenita så himlarns mycket, jag pratade med henne senast i torsdagsnatt och kommer inte prata med henne först på onsdag, men saknad är trevligt ibland också och jobbigt med. Nu pladdrar jag på och då vet jag aldrig när jag ska sluta eller det blir bara pladder,pladder,pladder, jag tänker mycket mer än vad jag pratar kan jag tycka ibland. Göteborg blir en slags avslappning för mig, det blir en slags semester, jag ska inte tänka på något annat än att vara i nuet, jag ska bara njuta av att umgås med en fin vän. Jag behöver kraft och energi nu för jag har inte så mycket av det, inte tillräckligt. Jag skulle behöva en massa mer energi och jag är less på vissa människor ibland, det är jobbigt. Jag är less på all ensamhet osv. I morgon eller idag är jag ledig, därför är jag uppe nu, men jag borde plugga en massa imorgon, en massa nutida konst, så jag ska lite ta tag i det+ gå på en långpromenad om det inte är allt för dåligt väder.

 

I dag till efterrätt åt jag vaniljglass med varma hallon, dunder gott är det!

 

Dessutom innan jag avslutar detta inlägg tänkte jag säga att jag umgicks med Sanna och Robert ikväll, jag måste umgås med min syster och hennes gubbe nån gång varje vecka för annars saknar jag dom för mycket, dom betyder en massa för mig, eller min syster betyder så klart en himla massa för mig och Robert min vän är rolig och betyder mycket.

 

I dag så tog jag tag i en stor påse på min systers gamla rum och slängde det mesta, jag frågade henne om en massa och sen tyckte hon jag klarade det så bra själv, så då hade jag en slänga bort påse och en second hand påse, var rätt mycket skräp i den där påsen må jag säga. Ja, min systers gamla rum är fullt med en massa skrot och annat just nu, men det ska bli ordning på det rummet någon dag också.

 

Ursäkta för ett ganska tråkigt inlägg, men som sagt jag har inga planer då jag börjar skriva ett inlägg, denna blogg använder jag mest som en dagbok och för att skriva av mig allt jag har inom mig. Det är bara som en bonus då man får en kommentar nån gång. 

Puss.


marie

Ja jag kommer ihåg när du var tillsammans med min bror. Ni var ett fint par. Synd att det inte funkade :( Det är så mycket som spelar in när det gäller kärlek. Fattar inte hur vissa lyckas..

2009-01-26    01:14:41    http://lillbrun.blogg.se/
LINDA

Jättesöt groda! Att älska någon, eller älska några olika personer (utan att bry sig om ifall det är besvarat) kan ta bort saknaden efter kärlek och fylla en med kärlek i stället. Var bor du förresten?

2009-01-26    11:31:57    http://lindafunde.blogg.se/
kajsa

Du är inte tjock!

2009-01-26    11:54:55    http://aenigma.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback