-

2009-01-24 | 17:03:46 | Direktlänk | Dagens outfit | 15 Kommentarer

Fruset och ensamt. Jag vill ligga och kramas. Jag tror att om jag bor ensam, så måste jag ha en massa folk som hälsar på mig. För jag känner mig ensam utav att bara ha mina föräldrar hemma, för vi gör inte så mycket tillsammans direkt. I dag är en sån där dum dag, då allt bara känns jobbigt och jag vill grina. Jag sov alldeles för länge och är fortfarande trött och en massa frusen. Ska snart äta middag och i kväll ska jag äta chips bara för att det är lördag. Fast det kommer sluta med några chips och sen ångest i mig, men det spelar ingen roll. Ska se på några filmer också, eller nån film ska jag väl se på, får se vad det blir senare.

Jag vill baka frukostmuffins idag men jag har inte alla ingredienser så i morgon när jag ska till ÖOB får det bli en tur förbi älskade Willys :). I dag drömmer jag mest om min Göteborgsresa och har vart ute på kallaste promenaden med hunden, jag hade långfillingar och massa varmt, men frös iaf, för det är minus och är snåigt och blåsigt i Örnsköldsvik.

Men ska kanske baka något annat, fast det känner jag mig för lat för, idag får bli en lat och tråkig dag, jag lyssnar även på Glasvegas, bäst!

Hoppas ni där ute har en fin dag iaf.

-

Min dag blev bättre för jag började pyssla med saker i min tråkighet, fast inte sådär roliga saker, ibland måste man göra tråkiga saker också, först så tog jag bort alla mössor och sånt ifrån våran hylla, så städade jag och pappa bort sånt som aldrig används, sen tog vi bort allt som låg uppe på sängen här, den var rätt full med massa saker, så nu är sängen fin igen, sedan städade jag ur badrumsskåpet på en utav våra toaletter för det har pappa tänkt göra länge, så jag gjorde det, var en massa som slängdes som aldrig används, sedan städade jag ur en korg, jag hittade några böcker också, när pappa städade bland en massa böcker. Gosat en massa med sötaste Zoya har jag också gjort, min finaste älsklingshund eller familjens hund, men det är nog jag som gosar mest med henne eller så är det rätt jämnlikt hehe.

Sedan gjorde jag mig några mackor också har jag druckit hallonte, ätit chips utan att få ångest, den ni! Det är verkligen ett stort steg för mig må jag säga. Jag har en tendens att få ångest om jag äter onyttigheter när jag är ensam, men inte idag helt enkelt. Jag såg IRINA PALM, för vi har canal +  filmkanaler+sportkanal typ också får man se en massa filmer gratis, hur bra som helst. Jag tänker inte berätta vad den handlade om för då kommer jag bara berätta hela filmen, det är så det brukar bli, när jag ska berätta om en bok eller film.

I morgon blir iaf en trevlig dag om det är fint väder, eller huvudsaken det inte snöar, så blir det en sväng till ÖOB och sen till willys för att köpa två ingredienser till frukostmuffins, för marie hade bakat såna och då blev jag inspirerad också, dessutom jag som har svårt att äta frukost tidigt på morgonen, så passar ju såna perfekt :).

Dagens outfit, tröja från Second hand, den är massa stor så därför ser jag lite tjockis ut, fast pappa tvättade den i fel grad en gång så armarna är för korta, det var lite dumt och byxor från H&M som har blivit förstora efter de har blivit tvättade några gånger, sånt är alltid lika irriterande, men dom är skönast och fina. Haha, jag ser typ gravid ut hahahahhaha, men om nån skulle skriva "va är du gravid", kan jag försäkra er om att jag verkligen inte är gravid :D. 

Jag har fina tekoppar också och vetni jag är glad för snart får jag färga håret rött igen, nämligen på söndag till helgen eller någon annan dag, för då har vi spelat klart vår pjäs innan vi ska spela den en sista gång på teaterfestivalen i Maj, men fan vad fint att jag får färga det i färgen jag älskar snart igen och idag har jag inte orkat borsta håret, när jag knappt vart utanför dörren och hej vad konstig man kan se ut när man dricker te, vad jag gör nått konstigt med läppen, jag kanske alltid gör så utan att jag har tänkt på det först nu, hehe!

Nu tänker jag ta mig en kopp hallon eller smultron eller mangote, jag har så många olika smaker, så jag får se vad det blir. Det blev grönt te passionsfrukt &persika mums!

Pussar


Markus

Hoppas du känner dig bättre snart :*

2009-01-24    17:11:21   
LINDA på Filmfestivalen

Jag förstår vad du menar. När jag kände så, hurde jag ut ett rum och fixade mig en inneboende. Du kanske kan hyra ut ett rum till någon kompis? En tanke bara...

2009-01-24    17:22:06    http://www.lindafunde.blogg.se.
ELLEN

Åh, sötnos, TACK! <3 ja, den är jättemysig ibland :)

Martin kommer hit snart :) och vi har chips och dipp som väntar i köket.

inte? det går över :) dåliga dagar har alla.

åh, va roligt! då ska jag ta tag i det när jag får tid då! :*

<3

2009-01-24    17:59:19    http://ellerenellen.blogg.se/
panda

jag skulle komma och hälsa på jämt!

2009-01-24    18:04:13    http://pandawhore.blogspot.com
Anni

Frukostmuffinsar låter gott, har tittat på några såna recept själv men aldrig testat att göra några..tyvärr :/. Det suger verkligen att vilja baka och inte ha ingredienserna!

Du får en stor kram av mig, hoppas att det känns lite bättre snart.



kram

2009-01-24    19:12:34    http://anni-stjarnkonst.blogspot.com
Erika

Det har verkligen varit trist väder idag =/ Jag vill ha sol nu.



Jag har aldrig tränat karate så på något sådant kan du inte ha sett mig. Men det är möjligt att du har sett mig på stan, brukar ofta kila ut en sväng på lunchen. Och jäss, jag är sambo med Mats som spelar i meadows end, ten och Blylod and the MacGyvers =)



Hoppas att du har en mysig kväll!

2009-01-24    19:38:46    http://morgondimma.blogg.se/
marie

Borde också slänga lite saker. Har mycket jag inte använder och en del saker som är trasiga. Men man orkar aldrig slänga. är väl för lat :p

2009-01-25    00:54:13    http://lillbrun.blogg.se/
marie

martin emtenäs, han är programledare på mitt i naturen. och är mannen i mina drömmar x) har målat en tavla av han, eller nu håller jag på med en ny

2009-01-25    01:59:30    http://lillbrun.blogg.se/
LINDA på Filmfestivalen

Jaha, du bor hemma, okej. Hoppas att allt löser sig!

2009-01-25    12:11:20    http://www.lindafunde.blogg.se.
ELLEN

Vanliga saltade chips med tortilla(?)-dipp <3<3

Jag förstår vad du menar. Jag måste också vara med på nästa. Hatar det. Fy fan. Åh.

Det blir bättre, så får man helt enkelt tänka :)

KRAM<3

2009-01-25    15:57:35    http://ellerenellen.blogg.se/
Monica

sv: Jobbade på bamses värld :D kolmården!

2009-01-25    18:45:46    http://mooniica.blogg.se/
Erika

Skönt att dagen blev bättre =)



Jag älskar te, ska ta och fylla på mitt teförråd nästa gång jag åker och handlar.



Ja, den här staden är så "stor", hehe! Fick nästan panik sist jag gick en runda på stan för att det gick så snabbt, det är för lite butiker att shoppa i ;oP



Hoppas att söndagen har varit bra!

2009-01-25    21:33:31    http://morgondimma.blogg.se/
Malin

Svar; Oja, det måste du ta & göra : Lättlagat & allt.



Hihi, du har druckit HALLONTE! :
du har druckit MIG! (hahaha, jag har dålig humor & är trött förlåt) <3

2009-01-25    21:56:09    http://hallonte.blogg.se/
Monica

Hihi får väl smaka på den du tycker är godast också :D



Jaa hihi det var underbart :D

2009-01-26    00:27:02    http://mooniica.blogg.se/
Malin W

Frukostmuffins är superbra, de kan man ha med sig som mellanmål så att man inte blir för hungrig och frestas att äta godis också. Nyttigt och praktiskt :)

Blev dom goda? Kram!

2009-01-26    16:38:24   


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback